IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Байдън дава заден за електрическите автомобили

Американският президент е притиснат и от Тръмп, който обещава тотално премахване на правилата за нулеви емисии

Преходът към електрически автопарк далеч не върви на една скорост в целия свят.  Докато в ЕС няма да можем да купуваме нови бензинови или дизелови автомобили от 2035 г., в САЩ е поставена цел половината от новите коли, продадени до 2030 г., да бъдат с нулеви емисии . Сега правителството на Джо Байдън е на път да отстъпи и от това.
 
 
Tesla, емисии, квоти


Според New York Times и Washington Post през пролетта администрацията на Белия дом и Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) възнамеряват да променят разпоредбите относно емисиите. Така ще облекчат задължителните квоти на производителите относно електрическите превозни средства.

Причините не са една и две. Продажбите на електрички в САЩ започват да показват признаци на забавяне. В същото време се увеличават проблемите с разширяване мрежата на станции за зареждане. В  година на избори - администрацията на Байдън може да преосмисли стратегията. Според източници  на New York Times - „вместо да изискват от производителите на автомобили да увеличат експоненциално продажбите на електрически превозни средства“ до 2030 г., сега те ще „имат повече време да се адаптират“ към нулеви емисии.

Зад тази рязка промяна на курса има няколко фактора. Както споменахме, купувачите не са толкова активни заради скъпите цени на електрическите автомобили. В САЩ има относителен недостиг на зарядни станции. Трети фактор е натиск на производителите и профсъюзите в автомобилната индустрия. Последните подкрепиха Байдън през 2020 г., но сега се страхуват за работните си места.

Страничните ветрове около преизбирането на президента също не помагат, тъй като той върви по тънко въже, опитвайки се да балансира два важни приоритета: борбата с изменението на климата и защитата на трудовите права. От своя страна бившият президент Доналд Тръмп се възползва от възможността да атакува електрическите автомобили, като гарантира, че те „не работят“. Милиардерът се обърна към работниците, че политиките на Байдън „са луди“ и той ще премахне всякакви планове за въвеждане на електрички още в първия си ден обратно в Белия дом.

Миналата пролет EPA излезе в разпоредби за емисиите, че 67% от новите автомобили и леки търговски превозни средства ще бъдат изцяло електрически през 2032 г.. За сравнение – те са 7,6% през 2023 г. Това би се превърнало  в радикална трансформация на автомобилния пазар в САЩ. Въпреки че миналата година в САЩ бяха продадени рекордните 1,2 милиона електрически превозни автомобила , прогнозите за 2024 г. са много различни. Правителството на Байдън отпуска помощ до 7000 долара на кола, но в момента само 18 електрически модела отговорят на критериите. За сравнение миналата година тяхната бройка беше 24. А мярката минаваше за една от звездните на Байдън.

В изявление Джон Бозела, президент и главен изпълнителен директор на Алианса за автомобилни иновации (който представлява 42 автомобилни компании, които произвеждат по-голямата част от новите превозни средства, продавани в САЩ), каза, че страната трябва да намали скоростта на прехода към електрически превозни средства.  

„Трябва да дадем шанс на пазара и веригите за доставки да наваксат изоставането, да запазим способността на клиентите да избират, да позволим на обществените такси да бъдат достъпни и да позволим на промишлените кредити и Закона за намаляване на инфлацията да си свършат работата.“, каза той.

Въпреки различията в автомобилните политики между САЩ и Европа, има няколко еднакви опасения относно навлизането на електрическите коли – цени, лиса на инфраструктура. И ако удължаването на сроковете се случи в Америка, може да го очакваме и на Стария континент.

Както финансовият директор на Porsche (една от марките, които са инвестирали най-много в разработването на електронни горива) Луц Мешке каза преди месец - „има много дискусии за края на двигателя с вътрешно горене“. Мениджърът посочи, че европейският план за забрана на продажбата на нови автомобили с ДВГ до 2035 г. „може да бъде отложен“.  Европейските власти и без това предвиждат клауза за преразглеждане през 2026 г.
 

 

0 от 500
  • #47
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Можем ли да приемем по неговата идея, че цитирам "делът за двете години е средноаритметично(3,3+ 7,7)/2= 5,5% дял?" Имаш всички необходими данни за 2022 и 2023 година за да видиш, че 100% грешиш. Не е необходимо да събираш цели 24 часа. Въпросът е че никога не си имал топки да си признаеш, че грешиш и няма как да ти пораснат днес, за да си признаеш грешката. Точно както грешката, на която прочете 25% и реши че греша за над една трета от потреблението на България.
  • #46
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    А къде са данните? За стотен път ги искам и досега не си ги да нито веднъж. въпросът е турбо откъде ги има след като никой друг на света освен тебе не ги знае? Даже датата криеш за да не вземе някой друг да провери сметките, които със сигурност няма да излязат защото така не се които със сигурност няма да излязат, защото да смяташ средноаритметично на процент е грешно и никога не е било вярно.
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Господин инженер ( преди 2 месеца )
    "Тесльо,за се реши задачата трябва да ми кажеш колко гигаватчаса е произведено от всички производства АЕЦ,ТЕЦ,.... за 2022 и 2023 г.Колко гигаватчаса са от ФЕЦ за 2022 и 2023 г." И за какво са ти всичките тези данни? След колко дни ще си изчислил колко са процентите, след като сметнеш всичката тази информация? За всеки един ученик в шести клас който е научил Какво е процент, само тази информация е достатъчна, за да каже отговора - за 2023 ФЕЦ 3,07TWh. За 7,7%дял и за 2022 вече го знаеш.
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Да припомням ли ( преди 2 месеца )
    Че го подкрепяше и дали делът на ФЕЦ е повече от една трета от потреблението на България, защото пишело 25% в данните които съм дал? Тогава кой беше прав? Защо веднага не му поправи грешката и да му кажеш че аз съм прав в случая? Припомни ми дали е имало един случай в последните 10 години когато да си поправил грешка на гост и или да кажеш, че аз съм прав, а някой друг греши? Това ли ти е обективността и безпристрастността? И в момента знаеш че не е прав но го(се) защитаваш.
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 42 ( преди 2 месеца )
    Е именно де! Нали точно оттам тръгна спора. Гост в продължение на няколко месеца даваше само колко процента е делът на фец без да дава никакви мегавати. Мегаватите няма ли никакво значение И можел да сметне Колко е делът само като знае процентите. Съгласен ли си с него или не? Можем ли да приемем по неговата идея, че цитирам "делът за двете години е средноаритметично(3,3+ 7,7)/2= 5,5% дял?" Нали каза че си му проверил сметките и всичко е вярно и няма разлика дали мегавати или проценти?
  • #42
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Тесльо,за се реши задачата трябва да ми кажеш колко гигаватчаса е произведено от всички производства АЕЦ,ТЕЦ,.... за 2022 и 2023 г.Колко гигаватчаса са от ФЕЦ за 2022 и 2023 г.
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Тесльо,Госта ти даде пример за 24 часа за декември,с данни от ЕСО.Ти се опитваш с нагласени примери да го обориш.
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Тесльо,следил съм спора ВИ,виждам началните данни ,които ти зададе и крайните резултати на Гост,останалото е лесно да се изчисли от всеки грамотен инженер.Фотоволтаиците могат да помагат за няколко часа дневно,но без базови мощности не може.Аз си използвам автомобила през деня,не мога да разчитам на фотоволтаици.
  • #39
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Абе турбо ( преди 2 месеца )
    Какво ти е мнението за гениалната идея на Гост, че няма значение дали смяташ проценти или мегавати и можеш да сметнеш средно аритметично на процент? Съгласен ли си, че след като знаем, че през 2022 ФЕЦ са произвели 1660 гигаватчаса енергия и сега имали 3,3% дял в производството, е достатъчно да знаем, че през 2023 са имали 7,7% дял за да сметнем колко гигаватчаса са произвели фотоволтаиците 2023, като делът за двете години е средноаритметично(3,3+ 7,7)/2= 5,5% дял?
  • #38
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Plaid говори само за пушещи гърнета и течове, а от там може човек да разбере, че кара само дизелови щайги на по 25 години с олио и преработено масло. Явно мечтата му е това да спре, но не знае, че скоро ТеслА няма да кацне на Горубляне на цена от 2к лева, а когато и дойде времето да е на тези пари, вече ще е претопена и забравена.