IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Байдън дава заден за електрическите автомобили

Американският президент е притиснат и от Тръмп, който обещава тотално премахване на правилата за нулеви емисии

Преходът към електрически автопарк далеч не върви на една скорост в целия свят.  Докато в ЕС няма да можем да купуваме нови бензинови или дизелови автомобили от 2035 г., в САЩ е поставена цел половината от новите коли, продадени до 2030 г., да бъдат с нулеви емисии . Сега правителството на Джо Байдън е на път да отстъпи и от това.
 
 
Tesla, емисии, квоти


Според New York Times и Washington Post през пролетта администрацията на Белия дом и Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) възнамеряват да променят разпоредбите относно емисиите. Така ще облекчат задължителните квоти на производителите относно електрическите превозни средства.

Причините не са една и две. Продажбите на електрички в САЩ започват да показват признаци на забавяне. В същото време се увеличават проблемите с разширяване мрежата на станции за зареждане. В  година на избори - администрацията на Байдън може да преосмисли стратегията. Според източници  на New York Times - „вместо да изискват от производителите на автомобили да увеличат експоненциално продажбите на електрически превозни средства“ до 2030 г., сега те ще „имат повече време да се адаптират“ към нулеви емисии.

Зад тази рязка промяна на курса има няколко фактора. Както споменахме, купувачите не са толкова активни заради скъпите цени на електрическите автомобили. В САЩ има относителен недостиг на зарядни станции. Трети фактор е натиск на производителите и профсъюзите в автомобилната индустрия. Последните подкрепиха Байдън през 2020 г., но сега се страхуват за работните си места.

Страничните ветрове около преизбирането на президента също не помагат, тъй като той върви по тънко въже, опитвайки се да балансира два важни приоритета: борбата с изменението на климата и защитата на трудовите права. От своя страна бившият президент Доналд Тръмп се възползва от възможността да атакува електрическите автомобили, като гарантира, че те „не работят“. Милиардерът се обърна към работниците, че политиките на Байдън „са луди“ и той ще премахне всякакви планове за въвеждане на електрички още в първия си ден обратно в Белия дом.

Миналата пролет EPA излезе в разпоредби за емисиите, че 67% от новите автомобили и леки търговски превозни средства ще бъдат изцяло електрически през 2032 г.. За сравнение – те са 7,6% през 2023 г. Това би се превърнало  в радикална трансформация на автомобилния пазар в САЩ. Въпреки че миналата година в САЩ бяха продадени рекордните 1,2 милиона електрически превозни автомобила , прогнозите за 2024 г. са много различни. Правителството на Байдън отпуска помощ до 7000 долара на кола, но в момента само 18 електрически модела отговорят на критериите. За сравнение миналата година тяхната бройка беше 24. А мярката минаваше за една от звездните на Байдън.

В изявление Джон Бозела, президент и главен изпълнителен директор на Алианса за автомобилни иновации (който представлява 42 автомобилни компании, които произвеждат по-голямата част от новите превозни средства, продавани в САЩ), каза, че страната трябва да намали скоростта на прехода към електрически превозни средства.  

„Трябва да дадем шанс на пазара и веригите за доставки да наваксат изоставането, да запазим способността на клиентите да избират, да позволим на обществените такси да бъдат достъпни и да позволим на промишлените кредити и Закона за намаляване на инфлацията да си свършат работата.“, каза той.

Въпреки различията в автомобилните политики между САЩ и Европа, има няколко еднакви опасения относно навлизането на електрическите коли – цени, лиса на инфраструктура. И ако удължаването на сроковете се случи в Америка, може да го очакваме и на Стария континент.

Както финансовият директор на Porsche (една от марките, които са инвестирали най-много в разработването на електронни горива) Луц Мешке каза преди месец - „има много дискусии за края на двигателя с вътрешно горене“. Мениджърът посочи, че европейският план за забрана на продажбата на нови автомобили с ДВГ до 2035 г. „може да бъде отложен“.  Европейските власти и без това предвиждат клауза за преразглеждане през 2026 г.
 

 

0 от 500
  • #57
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ако можеше да водиш нормален разговор и да имаш смелостта да отговаряш на въпроси и да питаш, щеше да си го разбрал преди половин година. А ако правеше разлика между мощност и енергия - урок който ти преподавам от 5-6 години когато пишеше с Ника инженер Радев, щеше да знаеш че автомобилите не се движат с мощност А с енергия, която няма никакво значение кога си заредил, защото не я ползваш по време на производството. Ако днес на обяд заредиш 450км ще караш без нужда от слънце до 16 март.
  • #56
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    А "малката" грешка от 5% като го отнесеш към годишното производство, е грешка от десетки милиарди киловатчаса и милиарди евро. Този метод за смятане само с проценти важи единствено и само, ако делът от който смяташ е константа и се знае колко е. Както в измисления ти пример че при двойно увеличаване на производството на цеха, общото количество всеки месец е точно 100 броя и нито брой по-малко или повече. Случая който смяташ Но въобще не е такъв, защото взимаш процент от променлива.
  • #55
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Пресметнато за 24 часа не са 30%,нощес е 0%.А ти се хвана за запетайките,не било 5,5% било 5,24%.Имало огромна разлика" никога не съм оспорвал цифрите които си получил а само методът по който си ги получил който е абсолютно неправилен. Както виждаш аз съм обективен и мога да ти посоча грешката дори да е в мой ущърб. При положение че ти си получил три процента аз ти казвам че реално са произведени 0,9% за 6декември когато също прави средно аритметични. Този метод ЗА СРЕДНОАРИТМЕТИЧНО е ГРЕШЕН
  • #54
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Е хубаво де, да допуснем че някой ги е изтрил, защото си се отнесъл прекалено уважително, А аз не съм успял да ги видя. Нали си ги записал на лист? Дай ги? Даже не ме и интересуват при положение че има статистика за години назад И е достатъчно да ми кажеш само датата за да ти кажа на дадена дата, седмица месец или година колко процента е бил дела на всеки един от източниците, колко мегават часа са произвели и колко са били производството и потреблението. Ти си пиши ако искаш всяка минута.
  • #53
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Пресметнато за 24 часа не са 30%,нощес е 0%.А ти се хвана за запетайките,не било 5,5% било 5,24%.Имало огромна разлика.Не думай,я сметни разликата между твоите 30% и 5,24%?Смятах с моментните мощности от ЕСО,с други данни не разполагах.И пак се получи задоволителен резултат, с грешка 5%.А твоята грешка между 5,24% и 30% е само 6 пъти т.е.600%.Сега може да ме изтриеш,поне ще знам че си прочел коментара.
  • #52
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Нищо ново под слънце ( преди 6 месеца )
    Гост и турбо отидоха да пият по един чай и lavazza, като знаят че съм прав, но нито единият ще дойде да си призная грешката, нито другия ще дойде да каже че аз съм прав, а Гост греши. Въпреки очевидните доказателства с цифри и факти. Поредната аргументация с обидни квалификации с поредния Ник зад който се крие онзи дето пие кафе и чай едновременно.
  • #51
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 52 53 54 ( преди 6 месеца )
    "Елинор Рузвелт: Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората" гостенино, знаем, че освен, че си в последната категория, си и патологичен лъжец, така че е трудно да се скриеш както зад този Ник, така и зад титлата машинен инженер , която си съчини. И ако един велик ум може да обсъжда и хора, за малките умове очевидно е невъзможно да асимилират събитията на които са свидетели, камо ли да тръгнат да говорят за идеи за електрификация. Не се напъвай!
  • #50
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До турбо и гост ( преди 6 месеца )
    Турбо, хайде сега обясни на Гост, дали аз съм прав че в момента фотоволтатите произвеждат повече от половината енергия потребявана от България или той е прав че произвеждат по-малко от една трета, като очевидно няма как и двамата да сме прави?АЕЦ 37,25%2117MW ФЕЦ 33,19%1887MW Товар на РБ3752МW Според мен в момента само фотоволтаиците и АЕЦ Козлодуй произвеждат повече от 100% от потреблението на България. Прав ли съм или греша? Още февруари месец по обяд имаме излишък. Ами през лято ...
  • #49
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Колко процента изкара в сметките за 6 декември? 3%? Като на въпроса колко мегават часа бяха произведени за денонощието отговора беше 100%, защото даже не се беше сетил да записваш такива данни. Един инженер би сметнал енергията, а не мощността. За 6 декември вече ти писах, че са произведени 1,19GWh от общо произведени 126,1 GWh за деня, което прави 0,9% дял на фотоволтаиците за този ден и огромна грешка за тебе, въпреки колосалният труд, който си вложил с опита да смяташ.
  • #48
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Хайде да не те затруднявам толкова, ако го сметнеш правилно трябва да получиш 5,245463274%, което очевидно е много по-различно от 5,5% и не става дума за грешка в закръгленията, а за фундаментална грешка в метода на смятане. Да не говорим в метода да на набавяне на първоначални данни със записване на данните на променлива, чиито стойности се сменят всяка секунда А ти ги записваш всеки час.