IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Половината дилъри на Ford в САЩ отказват да продават електромобили

Американският производител понесе нов удар по пътя си към електрификация

Близо половината от дилърите на Ford в САЩ са решили, че няма да продават електрически превозни средства през 2024 г. Това означава, че тези търговци няма да плащат да допълнително обучение на персонала си и за оборудване, което е нужно за продажба на автомобили, задвижвани изцяло на ток.


Ford


Любопитното е, че края на 2022 г. около 65% от дилърите на Ford в страната (1920) се бяха регистрирали за продажба на електромобили, въпреки изискването за заплащане от тяхна страна на поне 500 000 долара за обучение и оборудване. Бумът на електрически превозни средства на Ford на пазара обаче се забави сериозно през последната година.

В момента в програмата „Model E“ сега са останали само 1550 дилърства, което около половината в САЩ. Останалите явно се оттеглят и няма да бъде сертифицирани, което означава, че те няма да разполагат със същото оборудване и да получат обучение за обслужване на електрически превозни средства.


Ford


Самият производител наскоро също намали своите планове за производство на електромобили, които включваха и изграждане на завод за батерии. Въпреки това, ръководството на Ford не изглежда особено обезпокоено от ситуацията с дилърите.

„Процентът на приемане на електромобили варира в цялата страна и ние вярваме, че нашите дилъри познават най-добре пазара си. Според оценките им тези над 50% от тях, които ще продават електромобили, покриват около 86% от територията на САЩ. Това означава, че всеки жител в тези 86% живее в рамките на около 20 мили от представителство на Ford, което продавали и обслужва електромобили", коментира говорителят на компанията Марти Гънсбърг.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тесларов ( преди 10 месеца )
    Ако не вземат да ги принуждават / с риск да ги елиминират/ догодина 99% ще кажат ТЦЪ.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Теслю мити4ен,започна да ползва Ник Гост" и за какво ми е да ритам някой, който вече е паднал? Ако исках да разговаряме нямаше да ти задавам въпроси заради които да те карам да се криеш като мишка, защото или не можеш или не искаш да отговориш! Като например Какъв е дела на ФЕЦ за тази зимна седмица с най-кратките дни в годината? Май е повече от 3%, а? За същата седмица ВЕИ вероятно са произвели повече от 50% от енергията в Германия и изнася излишъци вместо да внася ток от Франция. Чао за 5
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    PLAID ( преди 10 месеца )
    Открай време мързеливите са бедни - вие открийте Америка!
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    И за какво ми е електричка като си бухам гориво отзад и давам газ
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Кое е по скъпо?Смяната на масло на двг или подмяната на батерия,електромотор, окачване,полуоска,носачи на електромобил?
  • #11
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Поредния пирон в ковчега ел. мобилността. Явно ел. колите ще си останат екзотика за разни еко фукльофци.
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Теслю мити4ен,започна да ползва Ник Гост.Днес във всички големи градове има рекордно замърсяване на въздуха, въпреки забраната за движение на стари автомобили Еко 1 в центъра на града.Извода е един, замърсяването е от битовото отопление.
  • #9
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Това означава, че тези търговци няма да плащат да допълнително обучение на персонала си и за оборудване, което е нужно за продажба на автомобили, задвижвани изцяло на ток." => Умни и пресметливи хора: знаят/виждат, че няма смисъл от инвестиции в мъртвородена технология. Когато (и ако) направят електрокара практичен, евтин, качествен, надежден и лесно ремонтируем/обслужваем, клиентите сами ще се юрнат да купуват и оттам ***-посредници веднага и с желание ще се наместят по веригата.
  • #8
    18 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Те и клиентите не ги искат. Никой не иска тия електрически коли освен шепа заблудени и правителствата които се опитват по всякакъв начин да ги ни пробутват и едва ли не да ги направят задължителни. Е няма да им се получи. Хората си искат бензин и дизел. Пазарът винаги е прав! Не може да вървиш срещу интереса на клиентите и да очакваш че нещата ще се получат. Който дава парите той поръчва музиката! Политиците са креттенни.
  • #7
    5 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Че кога станаха 100? Миналия месец имаше само три в България. Сигурно този месец са купили още 97 заради високите субсидии за които всички говорите. Така ще да е щом вярвате! Срещу вярата и фактите не важат!