IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Половината дилъри на Ford в САЩ отказват да продават електромобили

Американският производител понесе нов удар по пътя си към електрификация

Близо половината от дилърите на Ford в САЩ са решили, че няма да продават електрически превозни средства през 2024 г. Това означава, че тези търговци няма да плащат да допълнително обучение на персонала си и за оборудване, което е нужно за продажба на автомобили, задвижвани изцяло на ток.


Ford


Любопитното е, че края на 2022 г. около 65% от дилърите на Ford в страната (1920) се бяха регистрирали за продажба на електромобили, въпреки изискването за заплащане от тяхна страна на поне 500 000 долара за обучение и оборудване. Бумът на електрически превозни средства на Ford на пазара обаче се забави сериозно през последната година.

В момента в програмата „Model E“ сега са останали само 1550 дилърства, което около половината в САЩ. Останалите явно се оттеглят и няма да бъде сертифицирани, което означава, че те няма да разполагат със същото оборудване и да получат обучение за обслужване на електрически превозни средства.


Ford


Самият производител наскоро също намали своите планове за производство на електромобили, които включваха и изграждане на завод за батерии. Въпреки това, ръководството на Ford не изглежда особено обезпокоено от ситуацията с дилърите.

„Процентът на приемане на електромобили варира в цялата страна и ние вярваме, че нашите дилъри познават най-добре пазара си. Според оценките им тези над 50% от тях, които ще продават електромобили, покриват около 86% от територията на САЩ. Това означава, че всеки жител в тези 86% живее в рамките на около 20 мили от представителство на Ford, което продавали и обслужва електромобили", коментира говорителят на компанията Марти Гънсбърг.


0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    МитЕ , точно затова Теслите в България са стотина.
  • #5
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,дилърите много добре знаят какво търсят клиентите им.Ти ще си купиш ли втори път нещо от продавач,който ти продаде ***?
  • #4
    4 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Вярно е, добре че България дава минимум 50% субсидия от цената на електромобила иначе никой нямаше да си купи. За Тесла дават 80% от цената и затова купуват повече тях.
  • #3
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    МитЕ, клиентите и Тесла не искат,ако няма субсидии.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Букypещ...са съгласни да си смениш С нещо по-хубаво Окачването..
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Да им имаме проблемите. Тук не стига че няма представителство на Тесла в цялата държава, а най-близкият сервиз е в Буглокещ. Добре че от Тесла са съгласни да си смениш нещо по-хубаво качването, като например некачествените оригинални носачи с такива от по реномиран производител в който и да е външен сервиз без това да нарушава гаранцията на автомобила. Въпреки това е най-продавания електромобил в България Парадоксално но факт. Фордовете не ги щат и в САЩ, а имат представителство на всеки 20 мили