Един от новите автомобилни производители - Rivian, излезе начело в последното проучване на удовлетвореността на собствениците, проведено от от организацията за подпомагане на потребителите Consumer Reports.
Класацията се свежда до това колко собственици са потвърдили, че биха купили същата марка отново. Rivian е лидер, след като 86% от притежателите на негови превозни средства отговарят с „да“ на въпроса. Американският бранд се оказва един от ай-удовлетворяващите, когато става дума за ценности като комфорт, шофиране, цена на притежание и място за съхранение в кабината.
MINI успя да се класира на второ място, като 77% от собствениците са казали, че отново ще изберат автомобил от марката. Други два европейски производителя - BMW и Porsche се разделят третото място с по 76%, а Tesla зае петото с резултат от 74%. В случая BMW, Porsche и Tesla се представят по-добре от миналата година, но прогресът на MINI е още по-голям, след като през миналата година британският бранд беше на 11-о място.
Genesis и Lexus се разделят шесто място със 73%, Subaru се промъкна в челната десетка със 70% за осма позиция, а RAM изравни Honda, Chevrolet и Toyota на девето място с 69%. Повечето марки постигнаха резултат между 60 и 69%, а Infiniti беше единственият бранд, при който повече от половината клиенти казаха, че са недоволни. Японският производител записа 49% на последно място, като пред него е Volkswagen с резултат от 51%.
Класацията на Consumer Reports донякъде опровергава твърдението, че колкото повече човек харчи за кола, толкова по-вероятно е да бъде доволен от нея. Mercedes-Benz и Audi се противопоставиха на тази тенденция, като отбелязаха само 59% рейтинг на удовлетвореност сред анкетираните