IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Лоялността на клиентите намалява, но две марки още са на върха

Изследване показва как популярните брандове могат да задържат потребителите

Все по-малко купувачи на автомобили остават лоялни към марката, която карат в момента, като това до голяма степен степен на възстановяването на пазара след пандемията, показва проучване на J.D. Power. Наличността на превозни средства, които са на разположение на дилърите се увеличава и така на пазара има все по-голям избор, което води и до спад в лоялността на потребителите.


Porsche


„Прекъсванията във веригата доставки и в самото производство бяха причина много от собствениците да бъдат бъдат обвързани с автомобилите за по-дълъг период от време от този, с който те бяха свикнали по-рано. Това доведе и до проблеми с превозните средства, което накара мнозина просто да се откажат от марката, на която са били лоялни доскоро", коментира Тайсън Джомини, вицепрезидент на J.D. Power.

Въпреки това, производителите на автомобили все още имат възможност да насърчат клиентите си да останат лоялни. Ако качеството на изработка е отлично и притежанието също е високо, купувачите са склонни да възнаграждават марките, като се връщат при тях.

В момента това означава, че едни и същи добре познати марки са начело в индекса за лоялност към марката на J.D. Power. Германската Porsche води класацията за премиум марки автомобили за втора поредна година с процент на лоялност от 56,8. След това се нарежда Mercedes с 50,5%. При масовите производители лидер е Toyota с 60%, следвана от Honda с 55%.


Toyota


Любопитното е, че в най-популярния сегмент на пазара - този на SUV-моделите, лидерите са различни. При премиум-марките начело е Volvo с 56,5% лоялни клиенти, а на второ място е BMW с 56,1%. В масовия клас начело е Subaru, който изпреварва Toyota - 61,1% срещу 60,5%.

В сегмента на пикапите напълно очаквано на първо място е Ford с 64,6%, но изненадващо на втора позиция не е никой от големите съперници от Детройт. Вместо тях следващите най-лоялни клиенти на пикапи са собствениците на Toyota с 60,4%.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Фен ( преди 1 година )
    Има различни Тойоти,ако не го знаете...Европейските модели са...ширпотреба за баламурници.Истинската Тойота е американската.Тоя,дето се мъчел с Мерцедес,с Порше...Пич,живея на над 1200 метра н.в. и се мъча с FJ Cruiser.Отсега знай-много ще се измъчиш докато ми дойдеш на гости(ако въобще успееш).
  • #11
    1 rate up comment 4 rate down comment
    ili ( преди 1 година )
    Моето мнение е че повечето хора които карат Тойота хал хабер си нямат от автомобили. Чули са от някой,че Тойота били здрави и те си купили
  • #10
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички знаем какво е интелектуалното ниво на типичния клиент на Тойотка. Напълно си заслужават марката и марката напълно си заслужава клиентите. А ние си караме поршетата, мерцедесите и теслите и се мъчим, мъчим...
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Владо ( преди 1 година )
    Има различни марки.Някои са бързи, други са красиви, трети са скъпи....и накрая всеки си купува Toyota...
  • #8
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Факт е, че човек, като се качи веднъж на Тойота, повече не иска да чуе за други марки.
  • #7
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като видиш Тойотка на 1.2 млн километра, не простода "крета", ами да си върви нормално, а собствениак да се хвали, как общо са му излезли 4200 лева ремоните за послдние 17 години, знаеш защо има хора, които харесват тази марка.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Според J.D. Power, Шевролет произвежда качествени, надежни, здрави и хубави автомобили, котио хората желаят.... И за какво да им вярвам? И каква е тая "лоялност", дето си я зимислиха изкуфелите маркетнигови "спецове". Тя и Нокия беше "телефонът", почти 15 години, ама налазихте Ябълките и Галакситата за 1-2 години.
  • #5
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота и всички останали. Най-лоялните клиенти имат и има защо. Купуваш си кола от тази марка и забравяш за технически проблеми, ремонти, скъпи части и т.н. Ако всички производители правеха качествени коли, като Тойота, то сервизите и пътна помощ нямаше да има нужда да съществуват.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    До 3. Лежи на тая кълка Го-ше. По скоро се пази от препавена газова на някой тарикат без пари, *** разбирач и с претенции.
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Пожарникар ( преди 1 година )
    До 2.После звъниш на 112 да дойда да те гася.