Все по-малко купувачи на автомобили остават лоялни към марката, която карат в момента, като това до голяма степен степен на възстановяването на пазара след пандемията, показва проучване на J.D. Power. Наличността на превозни средства, които са на разположение на дилърите се увеличава и така на пазара има все по-голям избор, което води и до спад в лоялността на потребителите.
„Прекъсванията във веригата доставки и в самото производство бяха причина много от собствениците да бъдат бъдат обвързани с автомобилите за по-дълъг период от време от този, с който те бяха свикнали по-рано. Това доведе и до проблеми с превозните средства, което накара мнозина просто да се откажат от марката, на която са били лоялни доскоро", коментира Тайсън Джомини, вицепрезидент на J.D. Power.
Въпреки това, производителите на автомобили все още имат възможност да насърчат клиентите си да останат лоялни. Ако качеството на изработка е отлично и притежанието също е високо, купувачите са склонни да възнаграждават марките, като се връщат при тях.
В момента това означава, че едни и същи добре познати марки са начело в индекса за лоялност към марката на J.D. Power. Германската Porsche води класацията за премиум марки автомобили за втора поредна година с процент на лоялност от 56,8. След това се нарежда Mercedes с 50,5%. При масовите производители лидер е Toyota с 60%, следвана от Honda с 55%.
Любопитното е, че в най-популярния сегмент на пазара - този на SUV-моделите, лидерите са различни. При премиум-марките начело е Volvo с 56,5% лоялни клиенти, а на второ място е BMW с 56,1%. В масовия клас начело е Subaru, който изпреварва Toyota - 61,1% срещу 60,5%.
В сегмента на пикапите напълно очаквано на първо място е Ford с 64,6%, но изненадващо на втора позиция не е никой от големите съперници от Детройт. Вместо тях следващите най-лоялни клиенти на пикапи са собствениците на Toyota с 60,4%.