Лоялността към марката винаги е играла основна роля при избора на автовмобил. Много пъти човек се влюбва в един производител и винаги се спира на неговите модели. С навлизането на електрическите превозни средства обаче този малък, но важен детайл, бързо изгуби своето значение.
Изследване на американската онлайн-платформа за продажби Edmunds, направена през юли, показва, че 85% от всички кандидат-купувачи се интересуват от електрическа кола различна от марката, която са притежавали по-рано.
Повод за проучването е статистиката от първото тримесечие за годината. Реално направените продажби сочат, че 63% от потребителите следват същия принцип. Година по-рано резултатът е 51% лоялност от страна на купувачите към стария автомобил.
Експертите от Edmunds вижда промяната в тренда заради ограничената гама от електрически превозни средства на по-старите потребители, както и наличието на много нови марки, които се налагат на пазара.
"Ще бъде интересно да видим дали нарастващият брой електрически модели от утвърдени компании ще върне клиентите към тях или лоялността към автомобилните марки ще остане в миналото", казва Джесика Колдуел, директор в компанията.