По-голямата част от собствениците на нови превозни средства през изминалата година са се справили с кризата с малките запаси на автомобили при дилърите, което на свой ред се оказа и сериозна поддръжка към съответните брандове – както в премиум, така и в масовия сегмент. До този извод стигна консултантската компания J.D, Power, която публикува своето проучване 2022 U.S. Automotive Brand Loyalty Study.
Неговата цел е да установи кои марки, представени на пазара в САЩ, имат най-лоялни клиенти. Проучването през тази година е разширено, като се отнася за следните категории - премиум автомобил, премиум SUV, автомобил за масовия пазар, SUV за масовия пазар и пикап. За изследването, което се провежда за четвърта поредна година, са използвани данни от Power Information Network. Те трябва да покажат дали собственикът е закупил същата марка, след като е заменил съществуващия автомобил с нов.
Най-висок резултат при премиум-марките записва Porsche – 57,4% лоялност, като изпреварва Genesis (54,6%). При първокласните SUV-марки първото място е за BMW – 58,6%, а на второ е Lexus (56,4%). В масовия сегмент лидер е Toyota с 62,2%, като изпреварва Kia (54,1%). Японският бранд печели и при масовите SUV с 63,6%, оставяйки зад себе си Subaru (62,6%).
Ford се класира най-високо сред марките пикап с 63,8% лоялност, като това е най-високият процент на лоялност в проучването. На второ място в тази категория остава Toyota (58,7%).
Изчисленията на проучването за 2022 г. се основават на данни за покупки на нови автомобили през периода от септември 2021 г. до август 2022 г. и включват всички моделни години, които се предлагат на пазара.