Европейската комисия публикува подробности за плана за действие за "чиста и конкурентоспособна автомобилна индустрия в Европа". Както е известно, той включва оттеглянето на забраната за регистрация на автомобили с вътрешно горене, определена за 2035 г., и засилване на дейностите по електрификация на "корпоративни автопаркове". Какво означава това за европейската индустрия и за самите шофьори?
Публикуваният план е реакция на кризата, в която се озова европейската автомобилна индустрия. Европейската комисия отбелязва, че през последните шест години производството на автомобили на Стария континент е намаляло с до 3 милиона единици, а продажбите на малки превозни средства, главно в A-сегмента, са намалели с 1,6 милиона. Новите идеи са да възродят този сегмент и да подкрепят популяризирането на електрическите превозни средства, произвеждани в ЕС.
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите (ГАЛЕРИЯ):
През април Европейската комисия, като част от стратегически диалог с автомобилната индустрия, се съгласи да удължи периода на уреждане на санкциите за емисии от една на три години. Това означава, че "като изключение" производителят в момента не трябва да урежда глоби в края на всяка текуща година. Те ще се изчисляват в обобщение след 2027 и ще обхващат периода от 1 януари 2025 до 31 декември 2027.
Подобно на настоящия механизъм, механизмът за "обединяване", т.е. търговията с емисии, също трябва да функционира. Това ще позволи на компаниите, които не изпълняват целите си за емисии, да изкупуват кредити обратно от тези, които ги изпълняват повече от (в момента търговията с кредити за емисии е, например, значителен източник на доходи за Tesla).


2