Европейската комисия публикува подробности за плана за действие за "чиста и конкурентоспособна автомобилна индустрия в Европа". Както е известно, той включва оттеглянето на забраната за регистрация на автомобили с вътрешно горене, определена за 2035 г., и засилване на дейностите по електрификация на "корпоративни автопаркове". Какво означава това за европейската индустрия и за самите шофьори?
Публикуваният план е реакция на кризата, в която се озова европейската автомобилна индустрия. Европейската комисия отбелязва, че през последните шест години производството на автомобили на Стария континент е намаляло с до 3 милиона единици, а продажбите на малки превозни средства, главно в A-сегмента, са намалели с 1,6 милиона. Новите идеи са да възродят този сегмент и да подкрепят популяризирането на електрическите превозни средства, произвеждани в ЕС.
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите (ГАЛЕРИЯ):
Също така беше решено да се дублира механизмът, разработен като част от "стратегическия диалог с автомобилната индустрия", който продължава от миналата година. Става дума за възможността за уреждане на емисиите на CO2 не в края на годината, а за по-дълъг период на уреждане.
Между 2030 и 2032 се въвежда многогодишна гъвкавост за спазване на изискванията, или "банкиране и заемане", така че производителите да могат да надвишат целта в рамките на една година, ако излишъкът бъде компенсиран с надвишаване на целта през следващата година от този период.


2