IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото

Собствениците на най-тежките коли на ток ще плащат 155 долара годишно

Япония планира да намали броя на облекченията за електрически превозни средства и да въведе нов данък върху тях. Техният размер ще зависи от теглото на самите автомобили, като собствениците на най-тежките ще плащат до 24 000 йени годишно (около 155 долара), съобщава порталът ITHome.


Япония


Електрическите превозни средства в Япония са освободени от плащането на данък „гориво’’, но много от хората в страната смятат това за несправедливо. Освен това властите вече са решили как да попълнят бюджета, като ще задължат собствениците на електрически превозни средства да плащат „на килограм".

Предложението е 3600 йени (около 25 долара) годишно за всеки пътнически електромобил, 6500 йени (около 42 долара), за превозни средства по-леки от 2 тона, 20 000 йени (около 130 долара) при тегло от 2 до 2,5 тона и 24 000 йени (около 155 долара) тегло над 2.5 тона.

Данъкът ще бъде начислен при преминаване на задължителните технически прегледи, като ще бъде добавен към вече съществуващите такси. Освен това през пролетта на 2026 ще бъдат отменени частично и други бонуси за електромобили, което вероятно ще доведе до спад на пазара на превозни средства с нулеви емисии.


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 20 часа )
    Тротинетка, Япония е пример за това колко са зле електромобилите ако не ги помпаш със субсидии. Ти им се сърдиш че не помпат електромобилите със субсидии, а те просто действат рационално.
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 20 часа )
    Но когато един психотрол е хейтър на Тесла, той не чува и не разбира такива неща, а смята че каквото и да кажеш защитаваш Тесла и винаги ще го правиш, както той винаги ще защитава народността която със сигурност не е българска и марка, която не е българска с цената на достойнството и живота си.
  • #5
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 20 часа )
    Така стана когато говориш за електромобили на един психотрол, а той не прави разлика между електромобил и Тесла! Както ти казах, първоначално говорих, че японците са най-добрите, после че Тесла са най-добрите, А сега че китайците са най-добрите. Като многократно съм заявявал, че ще стана най-големия фен на Toyota, ако си изпълнят обещанието за твърдотелни батерии.
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 20 часа )
    По принцип е неизбежно, но Япония избързва и задушава прехода защото там електромобилите все още не са значим дял от продажбите, а е много пъти по-малък отколкото в Китай и З. Европа
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 21 часа )
    Точно както ще бъде постигната и крайната цел за следващите осем години - 20 милиона електромобила (Тесла) през 2028 година.Статистически е доказано.
  • #2
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 21 часа )
    Освен в продажби на електромобили, бяха и лидер в производство на батерии. Всъщност след като Тесла ги измести от пазара, всичките тесли още ползваха само японски батерии от panasonic. Да виждате някаква прилика с днешната ИСТОРИЯ? Всъщност историята не се променя много, а само се повтаря.
  • #1
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 21 часа )
    Ето до къде доведе държавната политика на Япония. За тези които не знаят, аз бях японофил, япончо по речникът на психотроловете, които когато им говориш за технология и електромобили, те виждат само народности като говориш за постижението на някоя марка, както и култ към личността. Защо се "отрекох от японците"? За хората с къса памет - спряха да бъдат ЛИДЕР В ПРОДАЖБИТЕ на електромобили, каквито бяха първите 7 години от ПРЕХОДА КЪМ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ.