IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Те инвестираха милиони в електромобили. Сега са заплашени от фалит

Канадски дилъри искат помощ от държавата след големия срив на продажбите

Секторът на електрическите автомобили в Канада изпадна в сериозна криза. Местни дилърства и дилърски групи, които неотдавна инвестираха огромни суми пари в модернизиране на своите съоръжения за продажба на автомобили с нулеви емисии, сега се сблъскват с нарастващи финансови загуби. А експерти предупреждават за реална заплаха от вълна от потенциални фалити в индустрията.


електромобили


Неотдавна канадската програма за субсидии за купувачи на електрически превозни средства даде надежда за бързо развитие на пазара. През януари 2025 обаче отстъпките до 5000 долара при покупка на електромобил бяха спрени е ефектът беше мигновен. През второто тримесечие на 2025 броят на регистрациите на електрически автомобили намаля с почти 30 процента, а техният дял на пазара на нови превозни средства спадна до едва 8,6 процента.

Дилъри са инвестирали милиони, но клиентите не искат електромобили

Дилърите са загубили най-много от цялата ситуация, тъй до скоро бяха изкушени от визията за огромни печалби от продажбата на електрически автомобили. Много от тях бяха задължени от производителите да инвестират сериозни суми в модернизация на шоурумите и необходимата инфраструктура за продажба на електромобили. Според Automotive News, някои канадски дилъри са инвестирали милиони долари в модернизиране на съоръженията, но много от тях дори не са възстановили натрупаните разходи.

Дъг Грийн, директор на High Country Chevrolet-Buick-GMC в Хай Ривър, щата Алберта, разкри, че е загубил много пари от скъпа инфраструктура, необходима за General Motors. Свидетелствайки на 6 ноември пред федералната Постоянна комисия по околна среда и устойчивост, Грийн заяви, че е похарчил над 200 000 долара за подобрения. Разходите включват зарядни устройства, асансьор за по-тежки електрически превозни средства, оборудване за батерии и мотокар.

Пари са похарчени и за изкопни работи за електропроводи, като след като всичко е завършено и готово, компанията представя реновирани шоуруми и три нови електрически модела на GM - Equinox, Blazer и Hummer.

„Когато електрическите коли се появиха при нас за първи път, бях развълнуван. Поканих хиляда клиенти на тест-драйв. Дойдоха само тридесет, но в крайна сметка никой от тях не прояви интерес да си купи електрическа кола’’, обяснява Дъг Грийн, цитиран от AN.

Трудната ситуация за канадските продавачи – те нямат избор

Дъг подчертава, че компанията му няма да оцелее, ако бъде принудена да продава само електрически автомобили в бъдеще. Една от неговите търговски обекти се намира в малък град на 65 километра южно от Калгари, където интересът към електричеството е практически нулев. Жителите не само предпочитат, но дори имат нужда от големи SUV и пикапи, задвижвани с ДВГ, които могат да се справят на дълги разстояния в натоварен терен.

Въпреки това, трудната ситуация не важи само за дилърите от извънградски райони. Лаура Занчин, директор и изпълнителен вицепрезидент на голяма дилърска мрежа в Онтарио, подчерта, че разходите за инфраструктурата, необходима за продажба на електрически превозни средства, „растат и растат’’. Занчин оценява, че нейната група, която притежава 37 магазина и продава автомобили от 19 марки, е похарчила общо 4,5 млн долара за модернизиране на своите съоръжения.

Освен това, собствениците на шоуруми не могат просто да се откажат от продажбата на електрически автомобили – сътрудничеството с производителите често означава, че модернизацията на шоурумите за електрически автомобили е задължителна.

Дилърите искат помощ от държавата. Без субсидии са изправени пред фалит

Поради нарастващите трудности на канадския пазар на електрически автомобили, най-големите мрежи от дилъри се обърнаха към правителството с молба за възстановяване на субсидиите за купувачите на електрически автомобили. В отговор федералното правителство на Канада обяви, че планира да въведе някаква форма на програма за отстъпки, но все още не е определена дата.

Дилърите подчертават, че липсата на финансова подкрепа значително възпрепятства развитието на пазара и заплашва с по-нататъшен спад в продажбите. Те се страхуват, че без бърза реакция от страна на държавата, много автокъщи могат да се окажат в сериозни финансови затруднения и просто да не оцелеят през следващите години.


0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди -356 секунди )
    Именно! Първо инвестирал като европейските производители, А чак после попитал клиента дали въобще иска такъв продукт! А накрая държавата им виновна! Ами първо направете продукт, който клиентът ДА ЖЕЛАЕ. Да е РАЦИОНАЛЕН избор, а ако към рационалността добавите и ЕМОЦИОНАЛНОСТ при избора, тогава както продажбите така и печалбите са В кърпа вързани. Да градиш инфраструктура за НЕРАЦИОНАЛЕН продукт си е рецепта за неуспех.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 минути )
    Тези бетер български бизнесмен - вложил 200 000 в три обекта и година по-късно се оплаква че още не ги е удвоил. Цялата работа е рев за субсидии, на мен като ми се наложи да сменям пералнята не съм ходил да търся пари от държавата.
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 29 минути )
    Поредното доказателство че КЛИЕНТИТЕ ИЗБИРАТ кога ще е преходът към електромобили, А НЕ ПОЛИТИЦИТЕ, НЕ ЗАБРАНИТЕ, НЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ. Това че някой политик си бръкнал в носа и казал че е решил че датата за преход е 2035, АБСОЛЮТНО НИЩО НЕ ЗНАЧИ. Чак КОГАТО има електрически модел, който да е РАЦИОНАЛЕН избор за клиента, той тогава ще си купи електрически автомобил. Дотогава всичко е само лаене на електриците и антиелектриците сектанти, въпреки че бъдещето със сигурност е ЕЛЕКТРИЧЕСКО.