Германия премахна ключов набор от субсидиите за електромобили преди около 2 години, което доведе до срив на продажбите. И той се оказа ключов, за да предизвика рязка промяна в политика на властите. Сега на само стимулите се възстановяват от 1 януари догодина, но и данъчните облекчения за електрическите превозни средства се удължава за още 5 години, съобщава Mаnager Magazin.

Потвърдено е, че всяко ново електрическо превозно средство, регистрирано в Германия, ще бъде освободено от данък върху моторните превозни средства до 31 декември 2035. Законодателите се съгласиха да запазят прозореца за регистрация отворен до края на 2030, което означава, че всеки електромобил, одобрен преди този срок, ще има пълно освобождаване до края на 2035.
Германското издание съобщава, че първоначалното данъчно облекчение е трябвало да изтече в края на тази година. Удължаването получи широка подкрепа в парламента, като всички партии го подкрепиха, с изключение на дясната AfD.
Според Стефан Корбах, член на федералния парламент, данъчната облекчение има за цел да насърчи повече хора да навлизат на пазара на електрически автомобили, като същевременно подкрепя автомобилния сектор на Германия като цяло.

Връщането на данъчното облекчение не е единственият политически лост, който се използва за възраждане на търсенето на електрически превозни средства. Както беше отбелязано, федералното правителство планира да въведе отново стимулите за покупка от 2026, с фокус върху подпомагането на домакинствата с по-ниски и средни доходи да си позволят нови електромобили.
Програмата ще предостави стимули до 4000 евро за закупуване на нов електрически автомобил на цена под 45 000 евро - значително намаление спрямо предишната схема, която позволяваше превозни средства до 65 000 евро.
Очаква се програмата да бъде ограничена до лица, които печелят по-малко от 45 000 евро годишно, което естествено стеснява кръга от потенциални получатели. Струва си да се отбележи, че купувачите, които печелят под този праг, може да имат повече свобода на пазара на употребявани електромобили, отколкото на нови.


0