IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото

Собствениците на най-тежките коли на ток ще плащат 155 долара годишно

Япония планира да намали броя на облекченията за електрически превозни средства и да въведе нов данък върху тях. Техният размер ще зависи от теглото на самите автомобили, като собствениците на най-тежките ще плащат до 24 000 йени годишно (около 155 долара), съобщава порталът ITHome.


Япония


Електрическите превозни средства в Япония са освободени от плащането на данък „гориво’’, но много от хората в страната смятат това за несправедливо. Освен това властите вече са решили как да попълнят бюджета, като ще задължат собствениците на електрически превозни средства да плащат „на килограм".

Предложението е 3600 йени (около 25 долара) годишно за всеки пътнически електромобил, 6500 йени (около 42 долара), за превозни средства по-леки от 2 тона, 20 000 йени (около 130 долара) при тегло от 2 до 2,5 тона и 24 000 йени (около 155 долара) тегло над 2.5 тона.

Данъкът ще бъде начислен при преминаване на задължителните технически прегледи, като ще бъде добавен към вече съществуващите такси. Освен това през пролетта на 2026 ще бъдат отменени частично и други бонуси за електромобили, което вероятно ще доведе до спад на пазара на превозни средства с нулеви емисии.


0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 10 часа )
    Тротинетка, повечето китайски автомобилни компании са на загуба, въпреки 230-те милиарда директни субсидии (и поне още 3 пъти по толкова индиректни). Така че, по отношение на устойчиво технологично развитие, именно Япония е положителния пример, не Китай.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 10 часа )
    Продължаваш с пропагандата, че Toyota не може да продава 15 милиона автомобилът днес без чакане, защото Това би означавало да построи нови 50 завода с които да произведе допълнителните 5 милиона които можеше да продава днес, вместо да плащаш Toyota и да я получаваш след една година, което отказва много потенциални клиенти.
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 10 часа )
    Гостенино, продължаваш с пропагандата, че щом Toyota има 100 завода за да произвежда 10 милиона автомобила годишно, значи Тесла трябва да построи 200 завода до 2030 и затова е невъзможно да произведе 20 милиона автомобила дотогава!
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 10 часа )
    Не слушай ПСИХОТРОЛОВЕТЕ, които са патологични лъжци. Екселските таблици бяха ЗА СТРОЕЖ НА ЗАВОДИ И ПРОИЗВОДСТВО. Както антиелектриците, така и аз твърдяхме, ЧЕ НЯМА ДА ИМА ТАКОВА ТЪРСЕНЕ за 20 милиона. Спорът беше ПРЕЗ КОЯ ГОДИНА ОТ ТАБЛИЦАТА, Тесла вече няма да може да поддържа 50% ръст. След като има такъв въпрос ЛОГИКАТА Е ЧЕ ЩЕ Е ПРЕДИ 2030. Разбира се антиелектриците са АМПУТИРАНИ ОТ ЛОГИКА. Освен часа патологични лъжци които тормозят психически хората - така наречените ПСИХОПАТИ.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 11 часа )
    Точно така, бързите риби изядоха бавните.Хитрите японци не смогват с хибридите,Тесла се мъчи да намери клиенти за електрокарите.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 11 часа )
    Само да напомня на Теслю адреналинката електричка.За Тойота се чака една година за доставка.За Тесла не се чака, защото производството надхвърля продажбите.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 11 часа )
    Тротинетката пак обърна посоката като ветропоказател,отрече се от Екселските таблици.
  • #8
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 11 часа )
    До пръцльо. Япония наистина е пример - негативен пример. Какво не трябва да се прави. Пак стигаме до бързите риби изяждат бавните. Първата държава която предложи субсидии беше... Франция. През 2008. Субсидиите в Китай започнаха 2009 и приключиха през 2023. Скромните 230 милиарда за целия период. Япония беше най-големият производител на електромобили в света до 2014. Къде е Япония днес, а къде са китайците?
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 12 часа )
    Тротинетка, Япония е пример за това колко са зле електромобилите ако не ги помпаш със субсидии. Ти им се сърдиш че не помпат електромобилите със субсидии, а те просто действат рационално.
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 12 часа )
    Но когато един психотрол е хейтър на Тесла, той не чува и не разбира такива неща, а смята че каквото и да кажеш защитаваш Тесла и винаги ще го правиш, както той винаги ще защитава народността която със сигурност не е българска и марка, която не е българска с цената на достойнството и живота си.