IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германци представиха универсален удължител на пробега

Генераторът на Schaeffler работи в широк диапазон на мощност

Германската компания Schaeffler представи на изложението CTI в Берлин ново устройство, което идеално се вписва в настоящата тенденция "електрически автомобил, но без страх от дълги пътувания". Това е компактен генератор за хибриди с удължаване на пробега – схема, при които колелата се въртят от електрически мотори, а двигателят с вътрешно горене зарежда батерията, без механична връзка с задвижващите колела.


Schaeffler


Основният акцент на новостта е мощността, която модулът може стабилно да осигури на батерията. Диапазонът е много широк - от 80 до 300 kW. За REx формата това са сериозни числа, защото такова захранване позволява да се запази електрическото сцепление по-дълго и да не превръща колата в "бавен хибрид" при големи натоварвания.

От Schaeffler са категорични, че генераторът е предвиден за ситуации, в които натоварването е от първостепенна важност - при големи SUV и пикапи, които трябва да се движат уверено на електрическа тяга, дори когато теглят или превозват тежък товар.

Второто предимство са размерите на устройството. Електрическият мотор, силовата електроника, контролният блок и охлаждането са събрани в един модул, а дължината по оста е по-малка от 200 мм. Има съвместимост както с 400-волтови, така и с 800-волтови системи, което прави решението универсално за бъдещи модели.

Всъщност Schaeffler предлага на производителите завършен продукт за автомобили. Той дава усещането за електрически автомобил в града и на магистралата, но в същото време да не се нуждае от зарядна инфраструктура и не се страхува от дълги разстояния.

Ако модулът ефективно задържа 80-300 kW в батерията и не увеличава цената/теглото, такива хибриди биха били перфектният избор за тези, които искат поведение като електромобил, но живеят на място, където бързото зареждане все още е проблем.


0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Това е отколешна мечта на антиелектриците - ако ще е електромобил, дори когато електромобилите могат да зареждат за пет минути 520 км, задължително да има ДВГ "за всеки случай" даже склонни ежедневно да дърпат ремарке с генератор, въпреки че седмично изминават 150 км, защото може да им се наложи спешно пътуване на 2000 километра и няма да имат нито пет минути да заредят батерията, нито пък 20 минути да отскочат до вкъщи да закачат ремаркето, затова за всеки случай ще си го дърпат всеки ден
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    шегата за ремарке със ДВГ закачено на електричка се превръща в реалност...
  • #5
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    От друга страна, след водородът и синтетичните горива, сега клъвна и на 300 киловата генератор, който ще зарежда с десетилетия батериите на хибридите и трябва да се хвърлят пари във всяка безсмислена идея която противоречи на физичните закони, само и само да се спре възходът на електромобилите и батериите. Знаеш ли въобще Колко са 300 киловата? Как се върти това чудо? Колко тежи само ДВГ за да го завъртиш? Къде ще го прибереш? В ремаркето зад хибрида? Ами 600kW охлаждане за 300 kW ел.?
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Аз мога да се аргументирам с инженерни понятия защо при разход 100kWh/100км на един 40 тонен камион с максимална скорост, което прави средна мощност на потребление 90 kW , е ненужно голяма мощност да инсталираш 300 kW генератор за да го зареждаш. Ти като си нямаш инженерни аргументи, ти остават единствено аргументите които са записани с големи букви на стената на ТРОЛФЕРМАТА - ЛЪЖИ, ОБИЖДАЙ, ИЗМИСЛЯЙ ПРЯКОРИ И БЪДИ ПРИМЕРЕН ПСИХОТРОЛ С ПСИХОАТАКИ КЪМ ИСТИНАТА И ФАКТИТЕ.
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Психопатеца пак недоволен! Или му е прекалено голям или му е прекалено къс или прекалено дебел! Кой те пита нужно ли е, ненужно ли е?! Има го! От 80 до 300 кВ! И е страхотно решение за нещо което му викат преходна технология, но ще се задържи десетилетия! А ти ще си караш дизела през това време! Псевдоелектрик-дизел Янак! Ако не бяха тъпите субсидии, забрани и фиксация само върху батериите, това щеше да го има преди повече от 5 години и вече щеше да е в колите по пътищата!
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    300 киловата е ненужно голяма мощност. Такъв удължител на пробега е прекалено мощен дори за 40 тонен камион..
  • #1
    6 rate up comment 3 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 2 седмици )
    Звучи много добре! Вероятно това е пътят, такава трябва да е преходната технология.