IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германци представиха универсален удължител на пробега

Генераторът на Schaeffler работи в широк диапазон на мощност

Германската компания Schaeffler представи на изложението CTI в Берлин ново устройство, което идеално се вписва в настоящата тенденция "електрически автомобил, но без страх от дълги пътувания". Това е компактен генератор за хибриди с удължаване на пробега – схема, при които колелата се въртят от електрически мотори, а двигателят с вътрешно горене зарежда батерията, без механична връзка с задвижващите колела.


Schaeffler


Основният акцент на новостта е мощността, която модулът може стабилно да осигури на батерията. Диапазонът е много широк - от 80 до 300 kW. За REx формата това са сериозни числа, защото такова захранване позволява да се запази електрическото сцепление по-дълго и да не превръща колата в "бавен хибрид" при големи натоварвания.

От Schaeffler са категорични, че генераторът е предвиден за ситуации, в които натоварването е от първостепенна важност - при големи SUV и пикапи, които трябва да се движат уверено на електрическа тяга, дори когато теглят или превозват тежък товар.

Второто предимство са размерите на устройството. Електрическият мотор, силовата електроника, контролният блок и охлаждането са събрани в един модул, а дължината по оста е по-малка от 200 мм. Има съвместимост както с 400-волтови, така и с 800-волтови системи, което прави решението универсално за бъдещи модели.

Всъщност Schaeffler предлага на производителите завършен продукт за автомобили. Той дава усещането за електрически автомобил в града и на магистралата, но в същото време да не се нуждае от зарядна инфраструктура и не се страхува от дълги разстояния.

Ако модулът ефективно задържа 80-300 kW в батерията и не увеличава цената/теглото, такива хибриди биха били перфектният избор за тези, които искат поведение като електромобил, но живеят на място, където бързото зареждане все още е проблем.


0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Всяко нещо с времето си. Генератор си купих преди 15 години защото ми трябваше. Като ми потрябва електромобил, ще си купя. Аз поне мога да преценя кога електромобил ще ми върши по-добра работа отколкото автомобил с ДВГ. За разлика от някой психотролове които вече си купиха електромобил и го продадоха защото установиха, че все още не е дошло времето да си купят електромобил. Сега обвиняват хората, които им го казаха ПРЕДИ ДА СИ ГО КУПЯТ, че били виновни защото им казали, че НЕ Е ДОШЛО ВРЕМЕТО
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 2 седмици )
    Купи си генератор психотроле, електричката ще почака.
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Звучи точно като вица - ще си шия балтон. Засега намерих едно копче, към което остава да реша какъв балтон да му пришия.
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Благодаря за линка! Той потвърди съмненията ми, които спекулативно изложих по-рано: "Особено компактният модул, състоящ се от ЕЛЕКТРОДВИГАТЕЛ плюс СИЛОВА ЕЛЕКТРОНИКА за генериране на енергия, включително ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА с МАСЛЕНА ПОМПА, ВОДНА ВРЪЗКА и МАСЛЕН ФИЛТЪР, осигурява до 300 kW непрекъсната зарядна мощност в по-мощната версия Power Class 2, която може да се подава директно към батерията."
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ето линк - https://***.mynewsdesk.com/fi/schaeffler/pressreleases/schaeffler-presents-new-products-from-its-electrification-range-at-the-cti-in-berlin-3419513?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Alert&utm_content=pressreleaseИ на картинката изглежда по друг начин
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Малко се шокирах от новината и погледнах за какво всъщност става въпрос. Това нещо май е по-скоро е някакъв затворен блок, който има гориво да генерира 300 кв по-големия или 80 кв по-малкия. С каква мощност зарежда не пише, но със сигурност е нещо слабичко - примерно 10 киловата, въпреки, че ми се струва малък за 10. Не знам трябва ли му охлаждане и ауспух или си трупа кюмюра в някой контейнер.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    SUP ( преди 2 седмици )
    Рейндж екстендър, китайците отдавна го предлагат на пазара в серийно производство. Сетили се геманците. А не беше ли шефът на VAG, който заяви, че те нямат интерес към такъв продукт, тъй като е неподходящ за спецификата на Европа, където "разстоянията в сравнение с Азия и Америка са значително по-къси" (цитирам по памет). Освен това, екстендърът не се вписва в архитектурате на HEV и PHEV на VAG....
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Забравих да попитам и друго важно нещо. По колко пари плаща на час всеки от тези тирове за да спре на този ТИР стоп? Защо просто не вдигнат таксите за да няма опашки?
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Не съм виждал, даже не съм чувал за ТИР стоп! И ТИР не съм виждал, затова ще ми обясниш ли ЗАЩОТО ИМАШ ОПИТ малко по-подробно колко Тира могат да спрат на такъв ТИР стоп, по Колко време стои всеки ТИР на този ТИР стоп. Тогава веднага ще ти сметна зарядната инфраструктура, въпреки че никога не съм виждал и зарядна станция за ТИР. МАТЕМАТИКАТА Е ТОЧНА НАУКА , няма нужда да ИМАМ ОПИТ да съм ходил до слънцето, за да СМЕТНА за колко време стига светлината оттам.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Абе тролей, ти виждал ли си "тир-стоп" по която и да е магистрала в Европа? - налага се полицията да въдворява ред, защото няма място и започват да спират още на входа или на изхода - каква зарядно инфраструктура ти трябва за да смогнат да заредят всички едновременно? Много ясно че едно от решенията ще е такъв тип хибридна технология, тежаща 100кг и не батерия от 1000