Германската компания Schaeffler представи на изложението CTI в Берлин ново устройство, което идеално се вписва в настоящата тенденция "електрически автомобил, но без страх от дълги пътувания". Това е компактен генератор за хибриди с удължаване на пробега – схема, при които колелата се въртят от електрически мотори, а двигателят с вътрешно горене зарежда батерията, без механична връзка с задвижващите колела.

Основният акцент на новостта е мощността, която модулът може стабилно да осигури на батерията. Диапазонът е много широк - от 80 до 300 kW. За REx формата това са сериозни числа, защото такова захранване позволява да се запази електрическото сцепление по-дълго и да не превръща колата в "бавен хибрид" при големи натоварвания.
От Schaeffler са категорични, че генераторът е предвиден за ситуации, в които натоварването е от първостепенна важност - при големи SUV и пикапи, които трябва да се движат уверено на електрическа тяга, дори когато теглят или превозват тежък товар.
Второто предимство са размерите на устройството. Електрическият мотор, силовата електроника, контролният блок и охлаждането са събрани в един модул, а дължината по оста е по-малка от 200 мм. Има съвместимост както с 400-волтови, така и с 800-волтови системи, което прави решението универсално за бъдещи модели.
Всъщност Schaeffler предлага на производителите завършен продукт за автомобили. Той дава усещането за електрически автомобил в града и на магистралата, но в същото време да не се нуждае от зарядна инфраструктура и не се страхува от дълги разстояния.
Ако модулът ефективно задържа 80-300 kW в батерията и не увеличава цената/теглото, такива хибриди биха били перфектният избор за тези, които искат поведение като електромобил, но живеят на място, където бързото зареждане все още е проблем.


4