IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Може ли роторният двигател на Mazda да спаси електромобила?

Ключът към възкресението на ванкеловия мотор се крие в колите на ток с удължен пробег (EREV)

Ванкеловият (роторен) двигател, някога символ на безумна спортна страст в емблематични модели като Mazda RX-7 и RX-8, се завръща на сцената по един неочакван начин. Технологията, която беше отписана от повечето производители заради високия разход на гориво и масло, днес преживява грандиозен ренесанс, но вече не като основен задвижващ агрегат, а като гениален генератор за електрически автомобили. 


роторен двигател


Ключът към възкресението на ванкеловия мотор се крие в набиращите популярност електрически автомобили с удължен пробег (EREV), където роторният двигател с уникалната си компактност и ниски вибрации може да изпълнява перфектно ролята на генератор. При тази архитектура, роторният мотор не задвижва колелата директно, а се включва само когато батерията се изтощи. Той работи в тесен, оптимизиран оборотен диапазон, което драстично намалява неговите традиционни недостатъци. Резултатът е:

Компактност: Роторният двигател е невероятно малък и лек, което го прави идеален за вграждане в електрически автомобил, без да заема излишно място.

Плавна работа: Липсата на бутала и клапани осигурява изключително ниски нива на вибрации и шум, което допълнително повишава комфорта в електрическия автомобил.

Първи в тази насока експериментират от Mazda, естествено, като японците не смятат да спрат дотук. Японският производител, който е единственият, запазил жив духа на Ванкел, показа впечатляващи концепции, които могат да бъдат възприети и от другите автомобилни производители. Модели като Mazda Iconic SP и Vision X-Coupé демонстрират, че роторният двигател ще продължи да бъде технологичният подпис на марката.

В свят, доминиран от бутални двигатели и батерии, роторният агрегат може да се превърне в смелото изключение, което доказва, че иновацията често се крие в преосмислянето на добре познати, но сложни технологии.


0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мазда са невероятни автомобили, особено бензиновите двигатели, особено новите модели след 2017, в които се вграждат много качествени материали и привлекателен външен вид. Крайният резултат е - надежден мотор, атрактивен външен вид, качествени материали и много екстри. Като притежател на Мазда 2.5 бензин мога да кажа, че във всяко едно отношение си личи мисълта за шофьора и неговите спътници - да се возят комфортно, безопасно и надеждно.
  • #6
    5 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От спасение се нуждаят единствено бедните антиелектриченца, които вярват безрезервно в плоската земя, японското автомобилостроене и величието на путин.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Упс, те вече от спасение ли се нуждаят?
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До тинтири. По твоята ЛОГИКА ванкеловият двигател спасява електромобила. Ние глупавите които сме оперирани от логика досега си мислехме обратното - че електромобилите с удължен пробег могат да спасят и възкресят ванкеловия двигател. Да си жив и здрав че ни просветяваш с ПРАВИЛНАТА ЛОГИКА. Без ванкелов двигател като се замисля по твоята логика, електромобилите изживяват последните си дни и без ванкеловия двигател да се свети името му, може би им оставаха дори само часове живот. Амин.
  • #3
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    И кво стана сега - изведнъж стигнахме до момента да спасяваме електромобилите :D
  • #2
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Забравих и MX-30, който се кара с Lexus UX-e за най-потресаващия електромобил, правен някога.
  • #1
    7 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Точно колкото ги спаси предния път. Мазда е най-потресаващо неадекватната компания. Нека да видим зрелищните им провали: Роторния ДВГ, след като немците вече са го обявили за негоден; Опитът да пуснат премиум модел през 90-те; Skyactive X, след като немците вече са обявили техн. за негодна; Суперкондензаторът на 2,5-л. бензин, който не може да захранва радиото за един светофар време; Идеята им да борят емисиите с нов 6-цил. дизел 25 години след индустрията; Супер-ненадеждните плъгин хибриди.