Mazda представи новата си концепция на автосалона в Токио. Марката реши да спази обещанието си за роторния двигател и представи спортното четириврато купе - Vision X-Coupé. Моделът разполага с 503 к. с. от роторния двигател, комбиниран с хибридна система, която обещава до 800 км комбиниран пробег.
Визуално и концептуално той е еволюция на концепцията RX-Vision от 2015, която зададе тон на дизайна Kodo, който компанията използва и до днес. Тя представи плановете си за ново поколение задвижващи системи, базирани на Ванкеловия двигател.
Mazda не е дала повече конкретни спецификации за новия концепт, но казва, че той използва двигател с двоен ротор и турбокомпресор, като част от plug-in хибридна система. Според производителя може да измине 160 км само на ток.
Концепцията се счита за способна да работи с въглеродно неутрално гориво, получено от микроводорасли, и е оборудвана с устройство за „мобилно улавяне на въглерод“, така че „допринася за намаляване на вредните емисии, колкото повече се кара“.
Mazda вече използва ротационно-електрическа задвижваща система в кросоувъра MX-30 и по-рано обяви, че планира да пусне в производство модела Iconic SP с мощност 370 к.с., оборудван със същата технология, което подсказва за техническата осъществимост на Vision X-Coupé.
За разлика от SP със средно разположен двигател, този нов четириврат концепт има двигател, монтиран отпред, под дългия, издължен капак, който е характерна черта на езика Kodo.
Като цяло, новият Vision X-Coupé е с дължина 5050 мм и височина 1480 мм, което го прави с размери, подобни на тези на Polestar 5 и Lotus Emeya.
Компанията също така активно изразява мнението си за потенциала на синтетичните горива да намалят въздействието на двигателите с вътрешно горене върху околната среда и е инвестирала в тяхното развитие, докато приемането на електромобилите е по-малко на много от нейните ключови пазари.
В крайна сметка, с възможностите за улавяне на въглерод и синтетично гориво в бъдещите си автомобили, Mazda заяви, че дори може да „се превърне в производител с отрицателен въглероден отпечатък“ – което означава, че улавя повече CO2, отколкото отделя като цяло.


3