IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

503 коня и роторен двигател: Mazda събра погледите в Токио

Vision X-Coupe e хибрид с 800 км комбиниран пробег - въпросът е кога ще влезе в завода

Mazda представи новата си концепция на автосалона в Токио. Марката реши да спази обещанието си за роторния двигател и представи спортното четириврато купе - Vision X-Coupé. Моделът разполага с 503 к. с. от роторния двигател, комбиниран с хибридна система, която обещава до 800 км комбиниран пробег.
  
  
Mazda Vision X-Coupe  
 
   

Визуално и концептуално той е еволюция на концепцията RX-Vision от 2015, която зададе тон на дизайна Kodo, който компанията използва и до днес. Тя представи плановете си за ново поколение задвижващи системи, базирани на Ванкеловия двигател.

Mazda не е дала повече конкретни спецификации за новия концепт, но казва, че той използва двигател с двоен ротор и турбокомпресор, като част от plug-in хибридна система. Според производителя може да измине 160 км само на ток.

Концепцията се счита за способна да работи с въглеродно неутрално гориво, получено от микроводорасли, и е оборудвана с устройство за „мобилно улавяне на въглерод“, така че „допринася за намаляване на вредните емисии, колкото повече се кара“.

Mazda вече използва ротационно-електрическа задвижваща система в кросоувъра MX-30 и по-рано обяви, че планира да пусне в производство модела Iconic SP с мощност 370 к.с., оборудван със същата технология, което подсказва за техническата осъществимост на Vision X-Coupé.
 
  
Mazda MX-30 R-EV  
 
   
За разлика от SP със средно разположен двигател, този нов четириврат концепт има двигател, монтиран отпред, под дългия, издължен капак, който е характерна черта на езика Kodo.

Като цяло, новият Vision X-Coupé е с дължина 5050 мм и височина 1480 мм, което го прави с размери, подобни на тези на Polestar 5 и Lotus Emeya.
Компанията също така активно изразява мнението си за потенциала на синтетичните горива да намалят въздействието на двигателите с вътрешно горене върху околната среда и е инвестирала в тяхното развитие, докато приемането на електромобилите е по-малко на много от нейните ключови пазари.

В крайна сметка, с възможностите за улавяне на въглерод и синтетично гориво в бъдещите си автомобили, Mazda заяви, че дори може да „се превърне в производител с отрицателен въглероден отпечатък“ – което означава, че улавя повече CO2, отколкото отделя като цяло.
  
  

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Лукс ( преди 1 месец )
    Тези концепти са лукс и дори и да стигнат до производство ще ги надценят вероятно до 6-цифрени суми. Съвсем друг е въпросът с надеждността на тази нова технология с винкели, улавянето на въглероден диоксид и прочее. Колкото по усложнено е нещо, толкова повече е предразположено към дефекти, които дори и на производителя не са известни
  • #2
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Бензинджията ( преди 1 месец )
    Автомобили като Мазда, Тойота и БМВ трябва да превземат пазара, понеже дават това което хората искат. А тези, които се опитват да бъдат модерни с Тесла, потъват, понеже се подчиняват на може би най-известния лунатик в целия свят.
  • #1
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Марки като Мазда, Тойота и БМВ ще диктуват пазара, защото дават на шофьорите това което искат. Тия дето се водят по модите и угодничат на самозабравилите се политици - потъват. Щатите я приключиха тая утопия - 100% EV. И останалият свят ще ги последва.