IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda спечели важна битка за меките хибриди

Решението на полски съд може да доведе до революция на пазара

Автомобилните производители се възползват от широките възможности на технологията за електрификация, предлагайки различни решения в своите модели. Най-базовото ниво е MHEV - меки хибриди, които едва осигуряват достатъчно енергия за движение на автомобилите в електрически режим, но инжектират повече мощност при пълно ускорение.


mazda


Наскоро от Toyota поясниха, че тези меки хибриди всъщност не са хибриди, но други производители не са на това мнение. Сред тях е Mazda, която от години доставя тази технология на европейски пазари. И именно тълкуването на тази система за намаляване на емисиите е един от най-големите проблеми, с които автомобилните марки се сблъскват напоследък.

Истината е, че MHEV технологията, която се предлага с 12-волтов, 24-волтов или 48-волтов електрически двигател, в зависимост от производителя, винаги е била в състояние на неопределеност, като никой не е могъл да определи дали е истински хибрид или не. В резултат на това властите в различните държави могат да натоварят собствениците с данъци и такси, много по-високи от действителните. Такъв е случаят с Националната служба за данъчна информация във Варшава, която нанесе удар по Mazda и нейните клиенти.

В Полша, както и в много други страни, автомобилите подлежат на редица данъци, базирани на механиката, емисиите, обема на двигателя или мощността. Следователно, автомобилите с двигател 2000 куб. см трябва да плащат 3,1% от стойността на превозното средство, като се увеличава до 18,6% за тези, които надвишават този обем. Хибридните превозни средства (HEV) се възползват от намаление, като плащат само 1,55% за двигатели с обем 2000 куб. см и 9,3% за тези над този обем. Само PHEV и електрическите превозни средства са освободени от плащане на акциз.

Преди три години Националната данъчна информационна служба във Варшава определи, че 24- и 48-волтовите M хибридни системи, продавани от Mazda, не отговарят на закона за акцизите на страната, като се има предвид, че хибридната задвижваща система трябва да позволява шофиране изключително на електрическа енергия и следователно не отговарят на условията за намаление на данъка. Реакцията на Mazda беше бърза, като започна съдебни действия срещу агенцията.

Тежка битка, която първоначално завърши с решение на Варшавския провинциален административен съд в полза на японската марка, признавайки, че наистина „хибридно превозно средство е такова, задвижвано от взаимодействието на двигатели с вътрешно горене и електрически двигатели“. Разбира се, публичните администрации, и особено данъчните власти, не бяха доволни от първото решение, затова обжалваха пред Върховния съд, но и там загубиха.

Решението на съда е ясно и вече не може да се обжалва. В него са казва, че меките хибриди на Mazda отговарят на законовите изисквания, „дори ако електрическият двигател изпълнява спомагателна функция“, така че клиентите на моделите на Mazda, оборудвани с 24- и 48-волтовата система „M Hybrid“, имат право на 50% намаление на акциза. В решението се отбелязва, че „по-ниският акциз би се прилагал за всички видове хибридно задвижване, а не само за тези, които позволяват електрическо шофиране без двигател с вътрешно горене“.

Въпросът, който остава, е дали тази услуга за събиране на данъци ще възстанови надценките на собствениците на моделите на японската марка, оборудвани с тази хибридна система. Тази технология е все по-разпространена в автомобилите и помага на производителите да спазват строгите стандарти за емисии на CO2, като Euro 7, дори при високопроизводителните модели.

0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Александър ( преди 1 месец )
    В момента имам CX-60 с 3,3 литра дизелов мотор и M Hybrid система. Средния разход на автомобила е 6,6л/100км. Градско разходът е около 8л/100км. Това при тегло почти 2 тона и голям двигател. Преди няколко месеца си продадох 6-цата, на година и половина, с двигател 2,5 литра бензин. Имаше същия разход като настоящата. Наистина ли вярвате, че M Hybrid системата не прави икономия? Карали ли сте коша с двулитров мотор на градско в София без тази система? Аз да...разходът е не по-малко от 11л/100км.
  • #7
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Слон ( преди 1 месец )
    И следващата и най-скъпа и безмислена глупост е плъгин хибрида...зареждаш батерия минаваш 50-100км и пак ДВГ...няма изплащане на гориво и ток първоначалната цена,но си модерен ;)
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Слон ( преди 1 месец )
    Тойота може да се похвали с пълен хибрид,разработван и подобряван с години,с наистина икономичен и щадящ околната среда градски режим :)
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Слон ( преди 1 месец )
    Имам преки наблюдения върху два нови автомобила висок клас мек хибрид.....смехория,висок разход на гориво и пълна безсмислица,но се заплаща ;)
  • #4
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Колега Попов... трябва ли да ти обяснявам, че всичко е за пари! Данъците са откровена кражба! Правителствата са крадци! Целта на всяка власт е да открадне максимално от твоя джоб, за да прибере в своя - и всички са крадливи и корумпирани, това не сме го измислили ние!
  • #3
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    MHEV не веднъж съм казвал е единственото смислено задвижване. Елиминира слабостите на ДВГ без да привнася безумията на ЕЛ! MHEV е единственото, което аз бих си купил!
  • #2
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Що за дискриминация! Меки, твърди, еректирали, еякулирали... едни ще плащат , други не. Това противоречи на основните права на човека, залегнали във всяка демократична конституция. Тези права са основополагащи за всяко цивилизовано общество. И там фигурира правото на равнопоставеност и свободно придвижване. Е къде ще да сме равнопоставени, като едните ще плащаме в пъти повече , а някой не плащат нищо?! Това е директно ограничаване и дискриминация на база кой каква кола кара. Комунизъм?
  • #1
    6 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Доста са наглички тези от Мазда. Много добре знаят, че разходът им пада незначително. Сега е моментът агенцията да промени или перефразира правилата и пак да обложи Мазда.