Бъдещето на автомобила не са plug-in хибридите или електрическите автомобили, захранвани от батерии, а по-модерен и ефективен тип - електрически превозни средства с удължен пробег. Система, която се укрепва с все повече решения в тази насока, като компаниите от германските група MAHLE също работят усилено за създаването на нови технологии.

Тази важна компания в сектора на производството на автомобилни компоненти е една от водещите компании в Германия и използва автомобилното изложение в Мюнхен, за да представи най-новите си иновации. Сред тях е модул с интегрирана термопомпа, предназначен да удължи работния пробег на електрическите автомобили с до една пета при ниски температури.
Инженерите на MAHLE, са успели да разработят изключително компактен бензинов двигател, способен да генерира максимална непрекъсната мощност до 115 к.с., което може да увеличи пробега на електрическите превозни средства с батерии до 1350 км.
Тази висока цифра надхвърля предложената от някои от най-новите PHEV, които надхвърлят 1000 км без зареждане с гориво, въпреки че в този случай би било без зареждане с гориво или презареждане. Този тип задвижване е способен да презарежда батерията по време на шофиране, подобно на plug-in хибридите, макар и с мощна система за регенериране на енергия от спиране и спиране.

Компанията е ангажирана и с други по-ефективни горива, като етанол. Затова сред новите ѝ разработки е система от енергийни клетки с компоненти, специално предназначени за това гориво. Буталата, буталните болтове и буталните пръстени са оптимизирани за взискателната работа на двигател, захранван с етанол, както има и подсилени клапани с висока устойчивост на износване, корозия и топлина, но изискващи по-нисък разход на смазочно масло.
MAHLE посочи, че тези новопроектирани механични компоненти обещават намаляване на емисиите на CO2 до 70% при работа с етанол E100. Те дори могат да достигнат нулеви емисии на CO2 с биоетанол, намалявайки разхода на гориво с до 2%.


0