IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen сваля емисиите със забравена в Европа технология

Германската марка ще инвестира в колите с удължен пробег - EREV

В Европа ще премахнем постепенно превозните средства с двигатели с вътрешно горене между 2033 и 2035 година. Това заяви още преди 4 години Клаус Целмер, главен директор по продажбите и маркетинга на Volkswagen през 2021. И това поне доскоро беше стратегията на германците - както като марка, така и като група. Да сложи край на бензиновите и дизеловите мотори.


EREV

Volkswagen ID.ERA - този SUV с удължаващ пробег (EREV) има комбиниран пробег от над 1000 км (цикъл CLTC) благодарение на своята EREV система.

Но нещата се променят. Посоката разкри на автомобилното изложение в Шанхай Мартин Сандер - член на борда на директорите на Volkswagen, отговарящ за продажбите и маркетинга. Той заяви пред Auto Express , че двигателят с вътрешно горене ще оцелее след 2030 година в електрическите автомобили с удължен пробег на Volkswagen Group.

Групата инвестира в хибридни системи с удължен пробег , която  вижда като „стъпка“ към електрическите коли. „Мисля, че дълго време ще виждаме двигатели с вътрешно горене в нашите превозни средства, които служат за различна цел. Вярваме, че в Европа ще има място за удължаване на пробега по пътя към електрически превозни средства с батерии“, обясни Сандер.


VW EREV


„Тук, в Китай, ще имаме удължаващи пробега автомобили с евентуално 250-300 км. Бордовият двигател с вътрешно горене е по същество генератор за зареждане на батерията“, обясни Мартин Сандер. По този начин Volkswagen би могъл да възроди стара концепция, изоставена в Европа. Така ще продава автомобили с ниски емисии, преодолявайки страха или нежеланието на някои клиенти да купят към 100% електрически автомобили.

Електрическият автомобил с удължаващ пробег е на практика сериен хибриден автомобил. Тоест, кола, която се движи изключително с мощността, осигурявана от електрически(те) двигател(и). Електричеството може да идва от батерията, да се презарежда чрез щепсел или да се произвежда от двигател с вътрешно горене, действащ като генератор. Моторът на бензин или дизел не е свързан с колелата. Някои добре познати примери са дуетът Opel Ampera/Chevrolet Volt  или Fisker Karma.


VW EREV

Концептуалният автомобил Volkswagen ID.Aura.

Защо е интересно за марките и клиентите?  За производителите това е въпрос на ефективност - на разход на гориво. Фактът, че електрическите двигатели задвижват автомобила, е ключов. Те преобразуват 85% от консумираната енергия в движение, докато при бензиновия този дял е по-малък от 40%. Така че, дори и да използват бензин, разходът винаги ще е по-малък, отколкото ако става въпрос за ДВГ автомобил или дори за типичен PHEV plug-in хибрид.

Нека си припомним, че типичният PHEV автомобил, който виждаме в Европа, с изключения като Mazda MX-30 EREV, е по същество бензинов автомобил, към който са добавени, доколкото е възможно, малка батерия и електрически мотор. След като батерията се изтощи, бензиновият двигател трябва да движи колата. В много случаи хибридите се зареждат  бавно и шофьорите не са особено ентусиазирани да се занимават. И това води реално до емисии до три пъти по-високи от одобрените .

Това е огромен проблем за марките сега, след като Европа реши да прекрати неуспешния цикъл на одобрение на PHEV. От 2026 година влиза в сила краят на одобрените стойности за разход на гориво под половин литър на 100 км за автомобили с мощност близо 300 к.с. Ще има много по-реалистичен разход. Това може да доведе до многомилионни глоби за производителите до 2027 година, ако не намалят емисиите си.


EREV


Volkswagen Group, въпреки че се превърна в лидер в продажбите на електрически автомобили в Европа , все още преминава през криза . Електрически превозни средства на групата не се продават толкова, колкото биха искали, за да могат да намалят средните си емисии. Настоящите PHEV-та на групата (макар и по-ефективни от предишното поколение) няма да могат да коригират това. Предвид нарастващата популярност на новия тип двигатели в Китай, Volkswagen би могъл да внедри тази технология в Европа.

От своя страна, клиентите ще имат достъп до автомобил, който е по-евтин от чисто електрическо превозно средство благодарение на много по-малката си батерия (по-малко от 40 kWh), но с електрически пробег над 100 км, бързо зареждане и значително по-нисък разход на гориво от всеки конвенционален хибрид или PHEV.

В Китай средната цена на PHEV колите постоянно намалява през последните пет години. Най-скъпите варианти са сравними с бензиновите и електрическите модели. В Китай plug-in хибридните автомобили обаче са част от същата категория като електрическите, те са превозни средства с нова енергия (NEV). Тоест, ползват същите държавни стимули. Пазарният дял на PHEV автомобилите вече достигна 41% през 2024 г. А през март миналата година електрическите превозни средства с удължен пробег (EREV) вече достигнаха пазарен дял от 8%. И с по-строгите одобрения за разход на гориво за PHEV, Европа неволно стимулира появата на така наречените електрически превозни средства с удължен пробег или EREV.


0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До #10: Забрави да сложиш 40% загуби по преносната мрежа.
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Аз ( преди 1 месец )
    Тука яко лъжете - ДВГ е с ефективност 40 %, а ел. мотора с 85% - т. е. губим още 15%. Отгоре на всичко колата мъкне двигател, резервоар и гориво. А вашият "ивод" е, че такава кола щяла да има по-нисък разход. Не сме толкова прости...
  • #9
    8 rate up comment 8 rate down comment
    смех ( преди 1 месец )
    И защо да мъкна един двг плюс гориво в резервоара за да зареждам ел двг като мога да карам изцяло на електричество.Все едно в багажника на Теслата да си тура един дизелов двг и да го разнасям.По тъ по нещо не бях чувал.Между другото извън ЕС електричките на ФВ не се продават никъде.ФВ е тъ па немска протекционистична фирмичка.
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 1 я вземи се събуди стига си спал и сънувал грешни сънища и да ги пишеше тука.
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ФВ пак са на грешният път.За кой ли път.
  • #6
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ФАГИНИТЕ пак са извън влака,Рено от преди 2 години са с двг,което служи за генериране на ток в батерията,а не за задвижване. Внедрили са го в поне 3 модела. А,това че вагиените не са се сещали въобще за тази технология,а залитнаха по чисто елктрическите си е техен проблем. Има и други производители,които използват тази технология,не само Ренож,просто за тях се сетих.
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Само не разбрах коя е забранената технология и къде е забранена в момента?
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    По принципа на латернаджиите - "щом аз го казвам, значи всичко мислят така"
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е какво им е забравеното? Зареждаемите хибриди с голям пробег са си чисти ЕРЕВ
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Как разбра това за континентите и ДВГ?