IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Продажбите на автомобили в Европа нарастват с 4,9%

Два от китайските производители отчитат огромен ръст на Стария континент

Продажбите на нови автомобили в Европа са нараснали с 4,9% през октомври, тъй като електрическите автомобили изпреварват регистрациите на бензинови и дизелови модели, показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).


BYD


Европейската автомобилна индустрия понесе серия удари тази година, включително търговските тарифи на президента на САЩ Доналд Тръмп, забавяне на китайския пазар и по-бавен от очакваното преход към електрически превозни средства. Опасенията относно потенциална криза във веригата за доставки на чипове около холандския производител на чипове Nexperia също добавиха масло към огъня.

Продажбите в ЕС, Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия се увеличиха до 1,092 милиона автомобила през октомври, тъй като най-големите пазари, включително Германия и Великобритания, добавиха повече нови автомобили от миналата година, показват данни на ACEA.

Китайските производители са с най-голям ръст

Регистрациите във Volkswagen, Stellantis и Renault са се увеличили съответно на годишна база, 4,6% и 10,6%. В същото време продажбите на Tesla спаднаха с 48,5% спрямо миналата година, докато тези на BYD скочиха с 206,8%. Сега китайският производител държи 1,6% от пазарния дял, след като през октомври миналата година той беше 0,5%. Регистрациите на китайски SAIC Motor също са скочили с 35,9% спрямо миналата година.

Общите продажби на автомобили в ЕС са нараснали с 5,8%. Регистрациите на електрически автомобили с батерии, plug-in хибридни и хибридни електрически автомобили са се увеличили съответно с 38,6%, 43,2% и 9,4%, като общо представляват около 63,9% от регистрациите в блока, спрямо 55,4% през октомври 2024.

Всички големи пазари отбелязват спад на бензинови и дизелови модели

Днешните данни показват, че общите продажби са нараснали с 7,8% в Германия, 0,5% във Великобритания, 15,9% в Испания, 2,9% във Франция и спаднаха с 0,5% в Италия. Въпреки този последен положителен импулс, общите обеми остават далеч под нивата преди пандемията.

„Пазарният дял на батерийните електрически автомобили достигна 16,4% от началото на годината, но все още е под необходимото темпо на този етап от прехода", коментират от ACEA.

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    до 4 Ти от къде съдиш колко са добри китаайските автомобили? Колко такива си имал? Какви проблеми си срещал с тях?
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 седмици )
    Психотроле Грета те търси, взела ти е видеоуроци,че изкуствения интелект не помага.
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Пазарът расте с 5%, а продажбите на Тесла падат с 50%. Обаче същевременно акциите на Тесла имат 10,58% ръст от началото на годината и общо 23,87% ръст за последните 12 месеца. Защо? Защото Тесла не е автомобилна компания, а е финансова пирамида която продава автомобили за да може схемата да е законна. Кокошкарите въртят мулти левъл маркетинг схеми с витамини и козметика, а Елън Мъск работи на едро. Дори Д-р. Ружа бледнее пред Елън Мъск.
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Видях една китайска марка EVO- продават хибридни коли - бензин-газ, двигателите 1.5 атмосферни с разход 10л. Спор няма че от към екстри нямат равни, кеф ти шибидах, ел седалка, екрани, двузонов климатроник, целия масраф за 20 хил юро,
  • #7
    8 rate up comment 8 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    На думи фен на Мъск и електричките, на дела дизелджия и клиент на Йонко Мермерски и Дизел Юнак! На псевдоним антитрол, на дела психопат-троll, академичен пример за шизофрения и комплекс за малоценност! Баш бунака на нацията! Електричките отнова са изгодни и пригодни за всички, само пещерския дизелов електрик още не му вършат работа!
  • #6
    8 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    и наистина ли си вярваш, че никой не разбира, че коментар 6 от теб, бе психотрол?! Нали само от един регистриран ник уж пишеш? Баси бунака нещастен!
  • #5
    7 rate up comment 8 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Псхихотроле, след като опорките паднаха и пробега, времето за за зареждане и наличността на зарядни станции нямат значение, и цената вече е толкова изгодна, ти сменили дъртия дизелак с електричка, или още наливаш "Дизел Юнак" да пада разхода и се молиш цената на нафтата да не мине 4 лв за литър, че ще трябва да си изпълниш клетвата да минеш на електричка?! Не че от психопат като теб очакваме да си изпълни обещанието!
  • #4
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 4. Внимавай какво си пожелаваш! Защото може да ти се случи! Ами, ако се окаже обратното - китайските автомобили не само да имат повече екстри, да се зареждат три пъти по-бързо и да имат по-голям пробег от европейските, въпреки че струват по малко, но на всичко отгоре са и по-качествени и надеждни? А освен това въпросът не е дали, А кога ще изградят добре развита сервизна мрежа.
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Като си осъзнаят грешката няма да повторят, нека сега сами да се убедят колко са добри китайските коли.
  • #2
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Така е, всички видяхме, че при понижаване на цената продажбите на електромобили рязко се вдигат. Изведнъж пробегът, времето за зареждане и наличността на зарядни станции рязко изгубват тежестта си, като опорна точка за антиелектриците.