IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кой ще е най-продаваният автомобил в света за 2025?

45 дни преди края вече е ясно, че победителят ще е SUV. Три от моделите в Топ 5 са хибриди

Остава само месец и половина до края на 2025 година, която се оказа много по-успешна за автомобилната индустрия от очакваното. Прогнозите бяха песимистични, но пазарите реагираха много по-добре от очакваното във всички области – от ДВГ до електрификацията.


Toyota


В началото на годината, като се вземе предвид случилото се през 2024, предвижданията сочеха за много слаби резултатите на електрическите автомобили. Те обаче не се сбъднаха и по пътищата има много повече коли на ток. За първите 10 месеца от годината в световен мащаб са продадени близо 16,5 млн електромобила, което е ръст от 23% спрямо предходната година.

В същото време 60% от тях - около 10,3 милиона броя, са регистрирани в една и съща държава. Китай превърна своите електромобили в новата реалност, но те все още има да извървят дълъг път, преди някой от тях да стане най-продаван в света. Вероятно и това ще се случи някой ден.


Toyota RAV4


Ако говорим за видовете задвижване, то хибридите са най-търсени от шофьорите по цял свят. Затова и не е изненада, че най-продаваният модел за 2025 е моделът, който задава стандартите по отношения на електрификацията и на SUV сегмента. Очаквано, това е Toyota RAV4, който няма как да бъде изместен от първото място през следващите 45 дни до края на годината.

Между януари и октомври (последният месец, за който има официално данни) от RAV4 са продадени 2,1 милиона бройки по света, което е увеличение от 1,5% на годишна база и световен пазарен дял от 2,5%. Още по-забележително е, че най-популярната Toyota постига този резултат преди пускането на новото поколение на пазара.


Toyota Corolla


Успехите на японската марка се затвърждават от Toyota Corolla, която ще завърши на второ място, след като за първите 10 месеца от годината от нея са продадени 1,9 млн бройки и така този модел запазва пазарния си дял от 2024. А той вероятно ще се увеличи, защото следващото Corolla ще получи електрическо и водородно задвижване, което ще я направи още по-успешна.

На трето място ще завърши Model Y (1,8 милиона), като се очаква най-продаваният автомобил в света за 2023, записва близо 11% спад на годишната база. Последните две места в топ 5 са за Ford F-Series – 1,6 милиона продадени бройки досега тази година (+2% на годишна база) и Honda CR-V с 1.4 милиона регистрирации (+3% на годишна база).


PHEV


Три от моделите в топ 5 са с хибридно задвижване, което е още едно доказателство, че тази технология е предпочитана от повечето шофьори по света, като ефективно помага за намаляване на вредните емисии.


0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Точката пак е объркал хапчетата :)))
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Трето място на се продали 1,8 милиона за 10 месеца само от един модел и до края на годината ще минат 2 милиона. Плюс още няколко стотин хиляди от другите модели. Питай захаринчо.
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Най продавания автомобил за 2023 година Тесла У,минава очаквано на трето място.
  • #11
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Тойота явно си правят по-внимателно и стратегически сметката". Правят си я като барман - все нещичко да краднат. До момента са изтеглили близо 250 хил. коли заради новия трилитров двигател - за пълна подмяна. Първо излъгаха, че било заради стружки от неправилно почистване във фабриката, но приблемът продължава с нови 127 хил. бройки. Просто двигателят е зле проектиран и безумно ненадежден, както всеки нов японски ДВГ. Ще минат поне 2 г, докато го оправят.
  • #10
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Хайде сега докажи че си психопат и кажи че за първи път казвам това нещо и винаги съм твърдял обратното?
  • #9
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Също така дотогава Toyota ще има огромни печалби, защото всяка година си спестява десетки милиарди, които останалите хвърлят за електрификация. Това е изключително печеливша стратегия в краткосрочен план. Както и изключително късогледство в дългосрочен..
  • #8
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Пръдльо, как е психопатията? Все още ли някой ти се връзва на лъжите? Патологичните лъжи че съм казал неща които никога не съм казвал? Всъщност винаги съм твърдял точно обратното - ако от Toyota имаха топки можеха да продадат по 15 милиона автомобила годишно до 2030 или през която година там се изравнят цените с електромобилите. Все пак хибридите са преходното звено. А ПРЕХОДЪТ ЩЕ Е ВРЕМЕНЕН. След това TOYOTA НЯМА ДА ИМА КАКВО ДА ПРОДАВА, ЗАЩОТО НЕ РАЗПОЛАГА С ЕЛЕКТРОМОБИЛИ.
  • #7
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тойота явно си правят по-внимателно и стратегически сметката в тези времена. Не си ги представям да предлагат десетилетия доказано калпави и дефектни двигатели, както Стелантис например продължава да го прави с 1.0 и 1.2 Puretech или с масларките и DSG-тата на ВАГ, недоклатените вариатори в Нисан, залитанията по електриката на БМВ, ВАГ и Мерц... и пр. и пр. Гледат, слушат, преценяват и стоят над останалите. Поне засега.
  • #6
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 3 седмици )
    Трудно е да достигнеш върха, но много по-трудно е да се задържиш там. Няма кой да стигне Тойота.
  • #5
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 седмици )
    Тротинетка, как е опорката за хибридите дето нямали бъдеще? Я, май и тя паднала.