IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Всеки пети автомобил в Германия не минава техническия преглед

Най-тежко е положението със старите коли, както и с модели на Tesla

Повече от един от всеки пет автомобила не преминава общия технически преглед в Германия. Данните на TÜV показват, че 21,5 процента от наскоро тестваните превозни средства имат значителни или опасни дефекти. Това е четвърта поредна година, в която темпът се повишава и отново достигна своя връх през 2020. За сравнение, тя е била 20,6 процента през предходната година, докато по време на спада, свързан с пандемията, през 2022 намалява до 17,9 процента.


TUV


Това развитие противоречи на нарастващото качество на превозните средства през последните години. От TÜV регистрират значителен напредък, например в ръждата, която е била широко разпространена в миналото и рядко играе роля днес. Въпреки това, средната възраст на превозните средства се увеличава. В настоящия период на преглед тя е 10,6 години, докато преди това е била 10,3 години. Според TÜV, желанието за поддръжка и грижа също намалява с напредване на възрастта, въпреки че нуждата от и двете нараства.

Съответно, процентът на дефектите се увеличава с възрастта на всяко превозно средство. При първата инспекция 6,5 процента имат значителни дефекти. На възраст от 14 до 15 години това важи за около една трета от превозните средства. Експертите класифицират около 12 000 автомобила като „опасни за шофиране’’ и веднага ги спират от движение.

Техните проблеми включват повреди на спирачната система или ръжда по носещите конструкции. Оценката включва около 9,5 милиона общи инспекции между юни 2024 и юни 2025 г., като са взети предвид само моделни серии с релевантни инвентарни данни.

Mazda2 се представя най-добре

Сред оценяваните модели Mazda2 се представя най-добре като цяло. В случая с превозни средства, които не са по-стари от три години, само при 2,9 процента от екземплярите са установени значителни дефекти. Така малкият хечбек е лидер в класа си.

TÜV също така присъди още пет победи в различните класове. При „минитата’’ Fiat 500e води с 4.2 процента. В компактния клас лидер е BMW 1-Series с 3,3 процента. В средния класа Mercedes-Benz C-Class e на първо място с 4,3 процента, а в категорията SUV печели VW T-Roc с 3,2 процента.
При минивановете на първо място е Mercedes-Benz B-Class с 3.0 процента.

Теsla се озовава на дъното на TÜV

Tesla Model 3 с 13,1 процента, Ford Mondeo - 14,3 процента и Tesla Model Y - 17,3 процента, се оказаха на дъното на списъка. Последният от тези модели записва най-високият процент сред най-зле представилите се през последните десет години. Според TÜV това е заради специфичните за електрически автомобили слаби места в спирачките и окачването на осите, по-малко строги сервизни изисквания и големия пробег.

Като цяло TÜV вижда електромобилността като навлизаща на пазара на употребявани автомобили. Електрическите превозни средства не се представят нито по-добре, нито по-лошо от сравними двигатели с вътрешно горене.  При вида дефект спирачките и окачването на осите са чести слаби места. Теглото на батерията оказва голямо напрежение върху окачването на колелата, а механичната спирачка често е слаба заради системата за възстановяване на енергията.

Не всички модели са засегнати еднакво. За електрически автомобили на две до три години, Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron и Fiat 500e са сред положителните изключения.  На обратния полюс са Tesla Model Y, Tesla Model 3 и Dacia Spring.

Сред четири- до петгодишните електрически автомобили са Opel Corsa-e, VW ID.3 и Hyundai Kona Elektro се справят по-добре, докато BMW i3, Renault Zoe и Tesla Model 3 се представят слабо в тази възрастова група.

Грешките се увеличават с възрастта

TÜV също така е определил най-добрите и най-лошите превозни средства от всички типове задвижване в шест възрастови групи. Сред автомобилите на възраст две до три години, Mazda2 логично също води начело, докато Tesla Model Y е на последно място.

Сред моделите на възраст от четири до пет години, VW Golf Sportsvan и VW T-Roc делят първото място с по 4,0 процента всеки. BMW 5-Series/6-Series е на последно място с 21.5 процента.


0 от 500