IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Всеки пети автомобил в Германия не минава техническия преглед

Най-тежко е положението със старите коли, както и с модели на Tesla

Повече от един от всеки пет автомобила не преминава общия технически преглед в Германия. Данните на TÜV показват, че 21,5 процента от наскоро тестваните превозни средства имат значителни или опасни дефекти. Това е четвърта поредна година, в която темпът се повишава и отново достигна своя връх през 2020. За сравнение, тя е била 20,6 процента през предходната година, докато по време на спада, свързан с пандемията, през 2022 намалява до 17,9 процента.


TUV


Това развитие противоречи на нарастващото качество на превозните средства през последните години. От TÜV регистрират значителен напредък, например в ръждата, която е била широко разпространена в миналото и рядко играе роля днес. Въпреки това, средната възраст на превозните средства се увеличава. В настоящия период на преглед тя е 10,6 години, докато преди това е била 10,3 години. Според TÜV, желанието за поддръжка и грижа също намалява с напредване на възрастта, въпреки че нуждата от и двете нараства.

Съответно, процентът на дефектите се увеличава с възрастта на всяко превозно средство. При първата инспекция 6,5 процента имат значителни дефекти. На възраст от 14 до 15 години това важи за около една трета от превозните средства. Експертите класифицират около 12 000 автомобила като „опасни за шофиране’’ и веднага ги спират от движение.

Техните проблеми включват повреди на спирачната система или ръжда по носещите конструкции. Оценката включва около 9,5 милиона общи инспекции между юни 2024 и юни 2025 г., като са взети предвид само моделни серии с релевантни инвентарни данни.

Mazda2 се представя най-добре

Сред оценяваните модели Mazda2 се представя най-добре като цяло. В случая с превозни средства, които не са по-стари от три години, само при 2,9 процента от екземплярите са установени значителни дефекти. Така малкият хечбек е лидер в класа си.

TÜV също така присъди още пет победи в различните класове. При „минитата’’ Fiat 500e води с 4.2 процента. В компактния клас лидер е BMW 1-Series с 3,3 процента. В средния класа Mercedes-Benz C-Class e на първо място с 4,3 процента, а в категорията SUV печели VW T-Roc с 3,2 процента.
При минивановете на първо място е Mercedes-Benz B-Class с 3.0 процента.

Теsla се озовава на дъното на TÜV

Tesla Model 3 с 13,1 процента, Ford Mondeo - 14,3 процента и Tesla Model Y - 17,3 процента, се оказаха на дъното на списъка. Последният от тези модели записва най-високият процент сред най-зле представилите се през последните десет години. Според TÜV това е заради специфичните за електрически автомобили слаби места в спирачките и окачването на осите, по-малко строги сервизни изисквания и големия пробег.

Като цяло TÜV вижда електромобилността като навлизаща на пазара на употребявани автомобили. Електрическите превозни средства не се представят нито по-добре, нито по-лошо от сравними двигатели с вътрешно горене.  При вида дефект спирачките и окачването на осите са чести слаби места. Теглото на батерията оказва голямо напрежение върху окачването на колелата, а механичната спирачка често е слаба заради системата за възстановяване на енергията.

Не всички модели са засегнати еднакво. За електрически автомобили на две до три години, Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron и Fiat 500e са сред положителните изключения.  На обратния полюс са Tesla Model Y, Tesla Model 3 и Dacia Spring.

Сред четири- до петгодишните електрически автомобили са Opel Corsa-e, VW ID.3 и Hyundai Kona Elektro се справят по-добре, докато BMW i3, Renault Zoe и Tesla Model 3 се представят слабо в тази възрастова група.

Грешките се увеличават с възрастта

TÜV също така е определил най-добрите и най-лошите превозни средства от всички типове задвижване в шест възрастови групи. Сред автомобилите на възраст две до три години, Mazda2 логично също води начело, докато Tesla Model Y е на последно място.

Сред моделите на възраст от четири до пет години, VW Golf Sportsvan и VW T-Roc делят първото място с по 4,0 процента всеки. BMW 5-Series/6-Series е на последно място с 21.5 процента.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кукумицин ( преди 2 седмици )
    Автопарка ни е огледало на статуса на обикновените хора. София не е България. Извън столицата се карат много на брой стари и евтини автомобили. Хората не могат да си позволят други. Кой обикновен човек ще си купи нова кола? Натрапването на електричките на практика цели ограничаване на свободата на хората, за екология и дума не може да става. Производството и утилизацията им е в пъти по вредно от тези с двг. Просто преформатиране на човечеството и налагане на тотално робство.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Кукумицин ( преди 2 седмици )
    Автопарка ни е огледало на статуса на обикновените хора. София не е България. Извън столицата се карат много на брой стари и евтини автомобили. Хората не могат да си позволят други. Кой обикновен човек ще си купи нова кола? Натрапването на електричките на практика цели ограничаване на свободата на хората, за екология и дума не може да става. Производството и утилизацията им е в пъти по вредно от тези с двг. Просто преформатиране на човечеството и налагане на тотално робство.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    АПИ ( преди 2 седмици )
    А знаете ли, че ви чака кошмарна зима. На фирмите подържащи пътищита от РПМ не е плащано от август 2024 г. И всички си траят, падне ли сняг - тежко ни. Тяма кой да чести снега в цяла България!!!
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гого ( преди 2 седмици )
    До сега в БГ сайтовете , големите наши автомобилни спецове , никога не толерират Мазда 2 . Дори и по старите модели на Мазда . Все едни същи са в главите им , но германците са точни , в преценките . Те не се поддават на навеждане .
  • #10
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тези от тюф са тесла-хейтъри и затова винаги гледат да ги връщат.
  • #9
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Толкова за качеството на Тесла.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Иван ( преди 3 седмици )
    От статията единственото което се разбира е. В Германия има много ама много гастербайтери или иначе казано чужденци, те в имат по малко пари, не желаят да минават T
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    LessKeys ( преди 3 седмици )
    "Експертите класифицират около 12 000 автомобила като опасни за шофиране и веднага ги спират от движение." Да се чете: "Експертите класифицират около 12 000 автомобила като нов внос и веднага ги изнасят за България.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Хахохи ( преди 3 седмици )
    Предишните ми две коли бяха на 7г. и със свалени номера. Лично си ги купих от Германия, за там вече бяха описани, аз тук едната карах 9 другата 8г. и имаха още хляб. Иначе чисто новата кола (стига да не е стар модел на 5г.) има преимущества, техниката и като цяло се развива доста бързо. Е не е като китайците всяка година нов модел, а и времето ще покаже колко год. може да издържи мпс, а и дали някой ще иска да го кара.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Абе тинтири, престараване ама като дойде някой от БГ да си купува кола от Германия, много иска да е с валиден T