IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

TÜV посочи основните проблеми на електромобилите на 2-3 години

Германските експерти оцениха BMW i3, Nissan Leaf, Renault Zoe и Tesla Model 3

Електрическите превозни средства се представят много различно при първата им обща проверка от експертите на Германската асоциация за технически надзор (TÜV). Това показва оценката, дадена на четирите най-популярни модела, задвижваните изцяло на ток - BMW i3, Nissan Leaf (ZE1), Renault Zoe и Tesla Model 3.


TUV


С нарастващи цифри на продажбите в последно време все повече електрически превозни средства посещават тестовите центрове на TÜV и това дава възможност да се оцени тяхната техническа безопасност. Само един от тях – Renault Zoe, обаче е в достатъчно големи количество, за да попадне в доклада на TÜV за 2023 година, който съдържа данни за 9,6 млн проверки на автомобили.

В класа на две-тригодишните превозни средства 5,3% от автомобилите не успяват да минат основния технически преглед и се налага да бъдат ремонтирани. Процентът на дефектите при Renault Zoe е 5,3 – точно колкото е средният сред 130-те изследвани превозни средства в тази възрастова група. Основният проблем на Zoe е окачването на предния мост, като най-големи са поражения по напречните лостове и щанги.

При педала на спирачката повредите също са над средните, като това важи не само за Zoe, но и за останалите електрически превозни средства. Причината е, че колите на ток използват регенарация на спирачната енергия. Това облекчава спирачките, което в зависимост от стила на шофиране може да доведе до „заспиване“ на накладките (намаляване на коефициента на триене). Затова от TÜV съветват всеки, който кара електрическа кола, редовно да спира рязко, за да регенерира спирачните накладки и по този начин да поддържа пълна спирачна мощност“.


TUV

Следващият електромобил - Nissan Leaf, се представя над средното с ниво на дефекти от 4,3%, като основните повреди са при късите светлини и спирачните дискове. С този резултат Leaf е в горната третина на 2-3-годишните автомобили. В същото време BMW i3 се представя по-зле – 5,9%, като и тук основните проблеми са същите като при Leaf.

Най-лош резултат показва Tesla Model 3, при който 8,9% не преминават техническия преглед в Германия заради повреди. Само 3 модела се представят по-зле в тази възрастова група - Dacia Logan, Dacia Dokker и VW Sharan. При американския електромобил основните проблеми са с късите светлини и фаровете за мъгла, спирачните дискове и компонентите на окачването

„Много електрически превозни средства са по-тежки от сравнимите модели с двигатели с вътрешно горене поради батерията. Това често поставя специално напрежение върху окачването на осите. В същото време обаче дори по-старите електромобили нямат особени проблеми с ръждата“, посочват от TÜV.

TUV


Експертите от Асоциацията тестват електрически превозни средства въз основа на специфични за това задвижване изисквания. Фокусът е върху състоянието на високоволтовата батерия, на електрическите кабели и щепселните връзки. Освен всичко друго, тества се закрепването, изолацията и охлаждането на устройствата за съхранение на енергия.

„Досега високоволтовите батерии в електрическите автомобили са били подлагани само на визуална проверка. Това не е достатъчно. Нейното състояние трябва да може да бъде оценено през целия жизнен цикъл на електрическото превозно средство. За целта изпитващите организации се нуждаят от достъп до данните от системата за управление на батерията“, казват от TÜV.

Друг проблем е нарастващото капсулиране на дъното на електрическите превозни средства, което възпрепятства визуалната проверка както на кабелите за високо напрежение, така и на спирачните тръбопроводи.

0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Шмайзер - до 21 ( преди 1 година )
    21, ти ако се уповаваш на тоя лонг лайф на маслото, че сменяш на 30к км - че що въобще коментираш? :D Те БМВ така пропищяха от тоя 30к интервал за смяна масла и филтри - то въобще не е за хвалене. Отделно, смяна на ел-мотор и батерия при дефект се поема от гаранцията! ;)
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Абе ел.мобила си е за село в Държава като България, където в по-големите градове населението е концентрирано в панелки. То сега място за паркиране не може да намериш вечер, какво остава и да зареждаш. България сме много назад от всичко. Територия много, население концентрирано на няколко места, най-вече София. Но и в други градове места за коли няма. Идете в една Сърбия-цяла долина десетки километри, с къщи през 200-300 метра. Място бол и за кравата и за Мерцедеса.
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    проблема е като се напълни пред блоковете с елекрички няма да има къде да се зареждат . тези станции изискват време за заряд , не екакто с ДВГ пълниш за минута и тръгваш !
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А ти прочете ли коментар 26? Публикувам го за трети път, защото предните два пъти го изтриха заради линка, но можеше и сам да намериш информацията. Там има стотици собственици които са публикували снимки на "километражите" си и описват какви ремонти са правили. Рядко има ремонти по двигателите и батериите и те са на тесла модел s, но и от тях има и такива, които са изминали над 500 хиляди километра без ремонти по батерията, въпреки че са със 70kWh батерия, което е над 2000 цикъла зареждане
  • #28
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Живко ( преди 1 година )
    Няма как да разберат в какво състояние е една тесла след 180к км.Защото все още няма тесла която да ги е изминала.Ел.кола трябва да съм полудял да взема.
  • #27
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Дори и тук ... ( преди 1 година )
    рено пак заема първото място по ...дефекти! ))))
  • #26
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    Оригиналена батерия,мотори.спирачки и 560 хиляди километра януари месец с тесла модел 3 а по-долу един собственик на тесла модел s му е отговорил, че трябва да спира по-малко, защото му се е било наложило да сменя накладки, компресор на климатика и дръжки на вратите и полуоски за 560 хиляди километра. Този път няма да пускам линка, защото два пъти ми трият мнението, но можеш да потърсиш в twitter I Like Piano Black Original battery motors
  • #25
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Електропитек ( преди 1 година )
    Няма класация за качество и надеждност, в която теслА да не е на първо, или второ място. Обаче от зад на пред.
  • #24
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Испания новите коли минават първи преглед на 4-тата година, и после на всеки 2 години докато станат на 10
  • #23
    6 rate up comment 10 rate down comment
    до #20 ( преди 1 година )
    На Тесла 3 батерията ще изкара поне три пъти по 180 000 км, а отделно накладките и дисковете ще надживеят колата.