IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Eто колата, която ще се произвежда в България догодина

GWM потвърди, че започва офанзивата си в Европа с този кросоувър, който трябва да се прави в Баховица

Новата Ora 5 на Great Wall Motor (GWM) ще е моделът, с който най-вероятно ще се възобнови автомобилното производство в България още догодина, научи Automedia.bg. Още през април Паркър Ши, президент на GWM International, потвърди в специално интервю пред нас, че преговорите с българския партньор са напреднали. Към ноември 2025 те са всъщност пред приключване, макар все още да няма подписан официален договор, разбрахме от източник, запознат с процеса. 
  
    
GWM Ora 5
   
     
За Европа - с избор между бензин, хибрид и електрическо задвижване

бGWM е твърдо решена да възобнови европейската си експанзия догодина и ще лансира поне 7 нови модела и версии до идното лято, потвърдиха от компанията. Те ще са както чисти електромобили и плъг-ин хибриди, така и пълни хибриди (HEV) и класически бензинови модели. Първата от тези седем премиери ще е на новата Ora 5, която бе показана за пръв път преди месец и половина в Гуанджоу. 

След кросоувъра ще има хечбек и комби

На китайската си премиера моделът бе представен като кросоувър, но всъщност ще се предлага в няколко версии. Нова модулна платформа, която позволява не само всякакви типове задвижване, но и няколко различни типа каросерии. В Европа Ora 5 ще дойде като SUV и хечбек през лятото на 2026, а през 2027 към гамата ще се добави и комби модел с по-голяма дължина. 
  
    
GWM Ora 5
Ora 5 ще се предлага с няколко цветови варианта за интериора
  
     
Производството почти сигурно ще е в Баховица

Производството в България ще бъде в завода в Баховица край Ловеч, собственост на "Българска автомобилна индустрия", вносителя на GWM у нас. В началото на миналото десетилетие там се сглобяваха малките автомобили от гамата Voleex, а по-късно - и кросоувърите Haval и пикапът Steed. Производството бе прекратено, когато Great Wall реши да замрази временно европейските си операции, докато подмени изцяло гамата си. Междувременно заводът си остава напълно функционален и наскоро в него бяха дооборудвани 120 броя от пикапа Poer за нуждите на голямо дружество от енергийния сектор. Попълването на персонала също не би трябвало да е сериозен проблем на фона на няколкото затворени завода на автомобилни доставчици в региона. Само закриването на фабриката за кабели на Leoni в Плевен остави на улицата 1300 души. 
  
   
Oсновните факти за Ora 5 (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #6
    21 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    И, да се допълня, местната подкрепа е доста важна. Чехите и Словенците купуват основно от произвежданите на местна почва коли, нищо, че са на външни компании. Ние вътрешна марка нямаме, но манталитетът на двете дееббииилни крайности "само японско" или "само немско" като нищо може да провали такъв завод.
  • #5
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    За съжаление, трябва да тръгнем отнякъде. Първо се започва с доокомплектоване, после се минава на сглабяне, после производителят започва да поръчва компоненти на местни доставчици и чак след тези етапи се стига до пълноправно производство. Но затова трябва местното предприятие да се докаже и да себ достигнат смислени обеми.
  • #4
    20 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Производство е силно преувеличено, просто сглобяване да се избегнат митата.
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 3 седмици )
    Всичките ти опити да се покажеш като разбирач също са се проваляли. Булгаррено е мимолетна сглобка от готови комплекти, продължила няма и четири години и "произвела" 4 хиляди коли. Горе-долу колкото в Ловеч са правени през 70-те и 80-те за едно тримесечие...
  • #2
    9 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До сега всички опити за "производстов"/защото такова никога не е имало в Бг,като изключим частично БулгарРено/,са се проваляли за максимум 1-2 години.Това дори няма и да започне,само логорейни напъни в медиите.
  • #1
    15 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    С производство на бахур ще имат по-голям успех