IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Eто колата, която ще се произвежда в България догодина

GWM потвърди, че започва офанзивата си в Европа с този кросоувър, който трябва да се прави в Баховица

Новата Ora 5 на Great Wall Motor (GWM) ще е моделът, с който най-вероятно ще се възобнови автомобилното производство в България още догодина, научи Automedia.bg. Още през април Паркър Ши, президент на GWM International, потвърди в специално интервю пред нас, че преговорите с българския партньор са напреднали. Към ноември 2025 те са всъщност пред приключване, макар все още да няма подписан официален договор, разбрахме от източник, запознат с процеса. 
  
    
GWM Ora 5
   
     
За Европа - с избор между бензин, хибрид и електрическо задвижване

бGWM е твърдо решена да възобнови европейската си експанзия догодина и ще лансира поне 7 нови модела и версии до идното лято, потвърдиха от компанията. Те ще са както чисти електромобили и плъг-ин хибриди, така и пълни хибриди (HEV) и класически бензинови модели. Първата от тези седем премиери ще е на новата Ora 5, която бе показана за пръв път преди месец и половина в Гуанджоу. 

След кросоувъра ще има хечбек и комби

На китайската си премиера моделът бе представен като кросоувър, но всъщност ще се предлага в няколко версии. Нова модулна платформа, която позволява не само всякакви типове задвижване, но и няколко различни типа каросерии. В Европа Ora 5 ще дойде като SUV и хечбек през лятото на 2026, а през 2027 към гамата ще се добави и комби модел с по-голяма дължина. 
  
    
GWM Ora 5
Ora 5 ще се предлага с няколко цветови варианта за интериора
  
     
Производството почти сигурно ще е в Баховица

Производството в България ще бъде в завода в Баховица край Ловеч, собственост на "Българска автомобилна индустрия", вносителя на GWM у нас. В началото на миналото десетилетие там се сглобяваха малките автомобили от гамата Voleex, а по-късно - и кросоувърите Haval и пикапът Steed. Производството бе прекратено, когато Great Wall реши да замрази временно европейските си операции, докато подмени изцяло гамата си. Междувременно заводът си остава напълно функционален и наскоро в него бяха дооборудвани 120 броя от пикапа Poer за нуждите на голямо дружество от енергийния сектор. Попълването на персонала също не би трябвало да е сериозен проблем на фона на няколкото затворени завода на автомобилни доставчици в региона. Само закриването на фабриката за кабели на Leoni в Плевен остави на улицата 1300 души. 
  
   
Oсновните факти за Ora 5 (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #16
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 седмици )
    Селото е мизерно ,с много *** ,не знам въобще кой ще работи там
  • #15
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 3 седмици )
    По-добре туй, отколкото нищо.
  • #14
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    изглежда модерно. Въпросът сега е ще има ли поне малко нормален двигател с вътрешно горене и някакъва адекватна скоростна кутия -робот или цвт което да издържа 200-300 хил.
  • #13
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 3 седмици )
    В Европа евтино няма! Дори китайското и индийското са скъпи.
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До 10 ( преди 3 седмици )
    Ора 3 която е по-малка кола започва от 55к, забравете за евтино китайско, дори мизерните донгфенг са доста скъпи а тази кола да по-голяма е от Ора 3 но излгежда изкуствено разтеглена с цел да изглежда голяма а реално е мнгоо малка кола.
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до 9 ( преди 3 седмици )
    Няма да идва готово от Китай. Така не биха избегнали митата, защото те се отнасят и до компоненти. Ще направят няколко малки фабрики за собствени компоненти в Европа, другото ще идва от местни поддоставчици
  • #10
    13 rate up comment 16 rate down comment
    Джо ( преди 3 седмици )
    Хубаво , ама китайско .
  • #9
    16 rate up comment 1 rate down comment
    до 8 ( преди 3 седмици )
    Надали ще е под Сандеро. Това не е градска кола, с 5 см по-дълго е от Нисан Кашкай. Поне към 50 хиляди за бензиновата версия, и 65 нагоре за електрическата. Което пак ще са добри цени, за сегашния пазар
  • #8
    9 rate up comment 15 rate down comment
    Браво ( преди 3 седмици )
    Ще идва готова от китай и тука ще лепиме емблемата най-вероятно.
  • #7
    27 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Браво , все отнякъде се започва. Колицата е градска, дано успеят да я докарат на цена под или около сандеро и да избие рибата у Европата. Ако искаме най после увеличаване на заплатите трябва да вдигнем БВП а това става с производство