IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Eто колата, която ще се произвежда в България догодина

GWM потвърди, че започва офанзивата си в Европа с този кросоувър, който трябва да се прави в Баховица

Новата Ora 5 на Great Wall Motor (GWM) ще е моделът, с който най-вероятно ще се възобнови автомобилното производство в България още догодина, научи Automedia.bg. Още през април Паркър Ши, президент на GWM International, потвърди в специално интервю пред нас, че преговорите с българския партньор са напреднали. Към ноември 2025 те са всъщност пред приключване, макар все още да няма подписан официален договор, разбрахме от източник, запознат с процеса. 
  
    
GWM Ora 5
   
     
За Европа - с избор между бензин, хибрид и електрическо задвижване

бGWM е твърдо решена да възобнови европейската си експанзия догодина и ще лансира поне 7 нови модела и версии до идното лято, потвърдиха от компанията. Те ще са както чисти електромобили и плъг-ин хибриди, така и пълни хибриди (HEV) и класически бензинови модели. Първата от тези седем премиери ще е на новата Ora 5, която бе показана за пръв път преди месец и половина в Гуанджоу. 

След кросоувъра ще има хечбек и комби

На китайската си премиера моделът бе представен като кросоувър, но всъщност ще се предлага в няколко версии. Нова модулна платформа, която позволява не само всякакви типове задвижване, но и няколко различни типа каросерии. В Европа Ora 5 ще дойде като SUV и хечбек през лятото на 2026, а през 2027 към гамата ще се добави и комби модел с по-голяма дължина. 
  
    
GWM Ora 5
Ora 5 ще се предлага с няколко цветови варианта за интериора
  
     
Производството почти сигурно ще е в Баховица

Производството в България ще бъде в завода в Баховица край Ловеч, собственост на "Българска автомобилна индустрия", вносителя на GWM у нас. В началото на миналото десетилетие там се сглобяваха малките автомобили от гамата Voleex, а по-късно - и кросоувърите Haval и пикапът Steed. Производството бе прекратено, когато Great Wall реши да замрази временно европейските си операции, докато подмени изцяло гамата си. Междувременно заводът си остава напълно функционален и наскоро в него бяха дооборудвани 120 броя от пикапа Poer за нуждите на голямо дружество от енергийния сектор. Попълването на персонала също не би трябвало да е сериозен проблем на фона на няколкото затворени завода на автомобилни доставчици в региона. Само закриването на фабриката за кабели на Leoni в Плевен остави на улицата 1300 души. 
  
   
Oсновните факти за Ora 5 (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #36
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Бате Ачо ( преди 3 седмици )
    GWM който си е дефакто производител на ORA 5 трябва да си подобри качеството. Това е задължително за да има повече продажби в Европа. Имам познати който купиха Voleex 10 и 30, също и джипа и покапа - чисто нови от представителството им - ами всички изпищяха и ги разкараха дори и по време на гаранционният период. Замислете се колко много имаше по улиците само преди 5-8 макс 10 години, а сега изобщо не се виждат, защо ли ?
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Искам кола с размер на стандартен седан с мощност 100 коня и цена по джоба на всеки човек" - Седананите св изместиха - или малки хеджбекове или комбита, като джипките са просто по-популярни. Най-смотани са ми "кросоувъри" където уж джип, а не мога и едно детско колело да събера в багажното ...
  • #34
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Ами за да има агнета да си поръчат някой по-голям монитор, по-хубава музика, някакъв автопилот и т..н. " - Аз ги питам, има ли без монитор, те ме гледат странно. Вика - сложи си, баткааа, ауйдио - нема зор, слагаме старо радио снхубави колнки, *** малко коро и ей го па на. Ама като няма и пепелник, много играпка да сложиме ...
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Оо много добре .. Бългрия е нация техническая
  • #32
    9 rate up comment 0 rate down comment
    РЕАЛИСТ ( преди 3 седмици )
    Това е добре че ще подновим направата на китайски автомобили.Но ще бъде добре цените е да бъдат като в Китай.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 3 седмици )
    До Бедняк. Отговорът е *** и бе даден преди време, по време на ковид, когато имаше криза в доставките на електроника. Никой не чечели пт оборот, а от екстри, които всеки поръчва. Защо мислиш колите не са оборудвани с необходимите екстри, а само с тия, които са задължителни по закон? Ами за да има агнета да си поръчат някой по-голям монитор, по-хубава музика, някакъв автопилот и т..н. И като дръпнеш чертата, цената е 25% нагоре, а половината екстри са софтуер и и чакат активация след заплащане
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 3 седмици )
    Да без ьатова чри нас докараха сумати бангладешци, щото имало много работници. Стига глупости. Ако ще и 5000 да пстанат без заводи и работа, то на останалите са нужни двойно повече хора. Отдавна в България се работи почти без хора. То даже и сиггани няма кандидати за работа. Ама бангладшци и узбеки има, да. А и са работливи първите, няма как да не го призная.
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До бедняк ( преди 3 седмици )
    Дачия Логан - седан, до 100 коня, бензин с опция за газ. Евтина.
  • #28
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Бедняк ( преди 3 седмици )
    Аз пак да питам - умишлено ли никой производител не залага на градски тип кола с малка мощност и достатъчен комфорт? Кво са тия мощни джипове, ние съвсем ще се изтрепем с тия бързи коли бате....... Искам кола с размер на стандартен седан с мощност 100 коня и цена по джоба на всеки човек. Защо никой не направи такава крачка, да спечели не от високите цени а от оборота??
  • #27
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Бай Хой ( преди 3 седмици )
    Промити мозъци като Тук където ръчичките им са заврени отзад и само да плюят друго не могат ,ами плюй китайското хвали западното ,може и да ти плащат знам ли ,за толкова коментари си изкараш някой центак ,само да ти кажа ,китайците произвеждат според парите на купувача ,плащаш реалната стойност дават качествено плащаш ,,тънкана ,,ден до пладне ...за тия пари толкуз ....а западните качества всяка година ги оттеглят от пазараи връщат за рекламация така че недей хвали много ....