IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Eто колата, която ще се произвежда в България догодина

GWM потвърди, че започва офанзивата си в Европа с този кросоувър, който трябва да се прави в Баховица

Новата Ora 5 на Great Wall Motor (GWM) ще е моделът, с който най-вероятно ще се възобнови автомобилното производство в България още догодина, научи Automedia.bg. Още през април Паркър Ши, президент на GWM International, потвърди в специално интервю пред нас, че преговорите с българския партньор са напреднали. Към ноември 2025 те са всъщност пред приключване, макар все още да няма подписан официален договор, разбрахме от източник, запознат с процеса. 
  
    
GWM Ora 5
   
     
За Европа - с избор между бензин, хибрид и електрическо задвижване

бGWM е твърдо решена да възобнови европейската си експанзия догодина и ще лансира поне 7 нови модела и версии до идното лято, потвърдиха от компанията. Те ще са както чисти електромобили и плъг-ин хибриди, така и пълни хибриди (HEV) и класически бензинови модели. Първата от тези седем премиери ще е на новата Ora 5, която бе показана за пръв път преди месец и половина в Гуанджоу. 

След кросоувъра ще има хечбек и комби

На китайската си премиера моделът бе представен като кросоувър, но всъщност ще се предлага в няколко версии. Нова модулна платформа, която позволява не само всякакви типове задвижване, но и няколко различни типа каросерии. В Европа Ora 5 ще дойде като SUV и хечбек през лятото на 2026, а през 2027 към гамата ще се добави и комби модел с по-голяма дължина. 
  
    
GWM Ora 5
Ora 5 ще се предлага с няколко цветови варианта за интериора
  
     
Производството почти сигурно ще е в Баховица

Производството в България ще бъде в завода в Баховица край Ловеч, собственост на "Българска автомобилна индустрия", вносителя на GWM у нас. В началото на миналото десетилетие там се сглобяваха малките автомобили от гамата Voleex, а по-късно - и кросоувърите Haval и пикапът Steed. Производството бе прекратено, когато Great Wall реши да замрази временно европейските си операции, докато подмени изцяло гамата си. Междувременно заводът си остава напълно функционален и наскоро в него бяха дооборудвани 120 броя от пикапа Poer за нуждите на голямо дружество от енергийния сектор. Попълването на персонала също не би трябвало да е сериозен проблем на фона на няколкото затворени завода на автомобилни доставчици в региона. Само закриването на фабриката за кабели на Leoni в Плевен остави на улицата 1300 души. 
  
   
Oсновните факти за Ora 5 (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #26
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Коко ( преди 3 седмици )
    Всичко е тази държава което е свързано с производство е ден до пладне,особено пък за автомобил!
  • #25
    20 rate up comment 12 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    До 25 -Русия цъфна и върза с китайските "инвестиции" при тях.Толкова са щастливи че плащат средно по 35 000 Евро за кола среден клас,с кофти качество!Една държава ми покажи която е прокопсала от китайски инвестиции и дружба с русия!Китай корумпира правителства,раздава заробващи кредите и заробва цели нации.Нищо злобно няма в коментарите ми,а само конкретика и истина.Най-мразя хора които не са стъпвали в провинциални Китай и русия да ги възхваляват!***,поживей,върне се хвали!Ама се натискате в ЕС
  • #24
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Охотник ( преди 3 седмици )
    Когато пишете злобни и подигравателни коментари. Се сетете, защо сме зле. Защото не произвеждаме нищо пощим, че сме бедни. Но злобата ни залива, и заслепява. Китай има проект, за инвестиция в България. Но не с такова продажно правителство. Ако си възстановим отношенията с Русия и Китай. Ли гарантираме, че сме сигурни за инвестиции. След 15 години, нама да си познаем държавата. Но завистта, и алчността ехх..
  • #23
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Бас ловя че ( преди 3 седмици )
    тази кола ще гази ОРА.
  • #22
    8 rate up comment 8 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    За справка-X-trail с който сравнявате това недоразумение е 4,60м, с 580л багажник. Има версия с 7 (седем) места и дори при нея, багажника е 480л ... И има хора да и се радват на тази .... не мога да си изкривя пръстите да го напиша "кола"
  • #21
    8 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    До 19 - е па колко да е голяма кола с 228л багажник?Тези мерки дето цитираш се мерят в основата на каросерията, от там нагоре е истински пример за лошо използване на пространството! 4,5м с багажник на Дачия Спринт, задните седалки са натикани под арката на вратата на багажника. А че задната седалка е къса като седалка на Икарус от градския транспорт, да не говорим.Всичко това за да се набутат в това тясно купе едни огромни предни седалки,наблъскани с екстри които никой не търси в такъв клас кола
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    И съм напълно сигурен, че 1200 човека увивали кабели с тиксо са напълно подготвени да произвеждат автомобили! Вярно, да лепиш тиксо по кабели и да лепиш емблеми изисква едни и същи умения!
  • #19
    9 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Производстово? Лепенето на емблеми,монтирането на фарове и джанти на готови коли ли вече наричаме производство? Имате ли представа колко време се подготвя поточна линия за един модел и колко време се обучава персонала за да започне да излиза изцяло произведен модел от един завод? За догодина ще са обучили само мотокаристите да вадят готовите коли от контейнерите!
  • #18
    9 rate up comment 1 rate down comment
    до 13 ( преди 3 седмици )
    Какво значи "изкуствено разтеглена да изглежда голяма" бе, гражданино :D 4.50 е дълга почти, 2.72 междуосие пише, и 1.83 широка. Кое точно е изкуствено разтегленото? Хем нямате акъл да съставите свързано изречение с повече от три думи, хем напирате да се изказвате...
  • #17
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    А дано. Колата изглежда симпатично.