IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Eто колата, която ще се произвежда в България догодина

GWM потвърди, че започва офанзивата си в Европа с този кросоувър, който трябва да се прави в Баховица

Новата Ora 5 на Great Wall Motor (GWM) ще е моделът, с който най-вероятно ще се възобнови автомобилното производство в България още догодина, научи Automedia.bg. Още през април Паркър Ши, президент на GWM International, потвърди в специално интервю пред нас, че преговорите с българския партньор са напреднали. Към ноември 2025 те са всъщност пред приключване, макар все още да няма подписан официален договор, разбрахме от източник, запознат с процеса. 
  
    
GWM Ora 5
   
     
За Европа - с избор между бензин, хибрид и електрическо задвижване

бGWM е твърдо решена да възобнови европейската си експанзия догодина и ще лансира поне 7 нови модела и версии до идното лято, потвърдиха от компанията. Те ще са както чисти електромобили и плъг-ин хибриди, така и пълни хибриди (HEV) и класически бензинови модели. Първата от тези седем премиери ще е на новата Ora 5, която бе показана за пръв път преди месец и половина в Гуанджоу. 

След кросоувъра ще има хечбек и комби

На китайската си премиера моделът бе представен като кросоувър, но всъщност ще се предлага в няколко версии. Нова модулна платформа, която позволява не само всякакви типове задвижване, но и няколко различни типа каросерии. В Европа Ora 5 ще дойде като SUV и хечбек през лятото на 2026, а през 2027 към гамата ще се добави и комби модел с по-голяма дължина. 
  
    
GWM Ora 5
Ora 5 ще се предлага с няколко цветови варианта за интериора
  
     
Производството почти сигурно ще е в Баховица

Производството в България ще бъде в завода в Баховица край Ловеч, собственост на "Българска автомобилна индустрия", вносителя на GWM у нас. В началото на миналото десетилетие там се сглобяваха малките автомобили от гамата Voleex, а по-късно - и кросоувърите Haval и пикапът Steed. Производството бе прекратено, когато Great Wall реши да замрази временно европейските си операции, докато подмени изцяло гамата си. Междувременно заводът си остава напълно функционален и наскоро в него бяха дооборудвани 120 броя от пикапа Poer за нуждите на голямо дружество от енергийния сектор. Попълването на персонала също не би трябвало да е сериозен проблем на фона на няколкото затворени завода на автомобилни доставчици в региона. Само закриването на фабриката за кабели на Leoni в Плевен остави на улицата 1300 души. 
  
   
Oсновните факти за Ora 5 (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Рени ( преди 8 часа )
    Сглобка, бате, сглобка! Тук нищо се не прави!
  • #45
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Redmi ( преди 2 седмици )
    До 39 . За Редки да кажеш такова нещо си е откровена ЛЪЖА. Явно си клинично облъчен. Успех.
  • #44
    5 rate up comment 1 rate down comment
    СмърдиКучетоНесеТрае ( преди 2 седмици )
    Да, да, в Избирателния кодекс е заровено кучето-смърдящо...Държавата е длъжна да осигури на служба в администрацията на паритийните парашутки. Затова всички администратори в заводите трябва да благодарят дружно, както на ЕС, така и на свойте глупави работодатели, че им педоставят възможноста да извършват инженерна дейност без да притежават диплома за това?
  • #43
    6 rate up comment 1 rate down comment
    СпасявайсеГлупако ( преди 2 седмици )
    Какво качество? Огромна администрация от партийни парашутисти в заводите съкращават ръботници. То вече няма с кого да работиш. До преди десеттина години се намираше тук там някой по начетен колега ама сега е леш. За това след Коледа, чадъра, куфара с еврото и беш далеч от това голямо "Д"
  • #42
    5 rate up comment 3 rate down comment
    хлебарки, готованков ( преди 2 седмици )
    В нашия завод има 300 човека само администрация! ***, прости, нагли и неграмотни търтеи...Нищо не правят, само подпират лакти в бюфета и се тъпчат с мазни баници. Към края на смяната си слагат по една папка под мишника и я разхождат из цеха. При последната "ОПТИМИЗАЦИЯ" на производството от девет човека на лентата ни оставиха само трима. Останалите ги съкратиха... Сега работя на четири машини и изнемогвам а след работа падам като талпа в леглото от умора и заспивам. Не се издържа в този Ад.
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Изтормозеният Елвис ( преди 2 седмици )
    Майк и Елвис от "Да продадеш колата си"! Горкият Елвис, сам ремонтира колите си в гаража на Майк, баси шефа, дето му брой, чашите чай, които бил испил Елвис...
  • #40
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ба ма ма ба ( преди 2 седмици )
    В IPS ALHA , като работих преди 12 години имаше само един началних, японец, стоеше посредата на завода в една стъклена клетка заобграден отвсякъде с монитори от където следеше цялото производство. А, имаше и началник цех, в чието задължение бе да зарежда с материали 6 производствени линии всяка една с около 50 човека персонал. Имаше и един човек, чийто задължения бяха да намира и разпределя хора, на тези позиции на който липсва поради някаква причина за деня човек.
  • #39
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Рос Рос ( преди 2 седмици )
    За една седмица упорито четене и упражняване работата ще тръгне. Другото е организация и логистика. И задължително да няма никакви шефове и лентяи.
  • #38
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До Бате Ачо ( преди 2 седмици )
    Бате, това е проблема на всички китайски автомобили. Тоест на всички китайски стоки. Изглеждат добре и примамливо докато не го купиш. После разбираш , че по евтиното винаги излиза по скъпо. Ако кола за 50 бона може да се нарече евтино де. Аз лично се подлъгах с китайски смартфон - Редми. След 6-тия месец не става за нищо друго освен за калкулатор. Не смятам да експериментирам със автомобил. И да, прав си - няма волекси по улиците повече - защо ли?
  • #37
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Xxxx ( преди 2 седмици )
    До анонимен 34, Да, България не е нация техническаЯ нито пък Словакия която вече произвежда и изнася повече автомобили от Италия. Също нямат собствена марка. Просто направиха условия за инвестиции. Имат обаче голям скок във БВП и оттам доходите им вече доближават средноЕвропейските . Докато не проумеем че с евтино производство ВЪВ самия ЕС можем да дръпнем напред винаги ще сме най отзад. А нашите Евродепутати трябва да лобират за мита за Турски, Сръбски и т.н. стоки.