IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Паркирането на електромобили в София става платено?

Общински съветник предлага собственици на колите на ток да плащат по 600 евро на година

Отпадане на безплатното паркиране на електрически автомобили в „Синя'' и „Зелена'' зона в София, предлага Карлос Контрера - заместник-председател на ВМРО и общински съветник в Столичен общински съвет. За това съобщи самият той с публикация в една от социалните мрежи, като в нея се предлага собствениците на превозни средства, както и тези, които ги използват на лизинг, да получат преференциално право за паркиране срещу заплащане.


паркиране


„Предложението ми е физическите лица, притежаващи електрически автомобили или ползващи ги на лизинг, да заплащат ежегоден годишен стикер, който да им позволява преференциално паркиране в рамките на Синя и Зелени зона. Цената на стикера да бъде 600 евро. Електрическите автомобили на юридически лица (в т.ч. спаркове и тем подобни) няма да ползват тази преференция и паркират по общите правила и общия ред. Разглеждам това предложение като първа стъпка да се отворят места за паркиране в зоните, които в момента се заемат от безплатно паркиращи електрически автомобили. Има случаи, когато това продължава с дни'', написа Контрера.

Общинският съветник посочва, че основната цел на настоящия проект за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението е да облекчи трафика в зоните на централна градска част, като се постигне поетапно осигуряването на повече свободни паркоместа за кратковременно ползване. Според Контрера сегашният режим на безплатно паркиране на индивидуални електрически превозни средства е несъвместим с тази цел, тъй като има цели улици, на които повече от половината обособените места за паркиране в зоните са заети от електрически автомобили.

„Ако режимът на безплатно паркиране на електрически превозни средства се запази като досега, другите промени няма да дадат необходимия ефект – а именно освобождаване на паркоместа за кратковременно паркиране, т.е. осигуряване на свободни места за паркиране в оборота. Има случаи, в които електрически автомобили са паркирани с дни и седмици в рамките на зоните за локално платено паркиране, което създава огромен проблем с липсата на места особено за живущите в съответните подзони'', пише още Контрера.

Неговото предложението е собствениците/ползвателите на електромобили, които са физически лица, да заплащат годишен електронен винетен стикер, който да им дава право на преференциално паркиране. Тези, които не притежават такъв, ще бъдат таксувани по общия ред. Според съветника, към днешна дата само в Столична община има регистрирани над 20 000 електрически автомобила с тенденция да се увеличават. И така от правото на безплатно паркиране се възползват и юридическите лица.

„Сега право на преференциално паркиране по домуване имат само физически лица, така че няма никаква логика режимът за преференциално паркиране на индивидуалните електрически превозни средства да е по-широк, включвайки юридически лица", аргументира се Контрера.

В момента живеещите в платените зони и притежаващи автомобили с ДВГ плащат 100 и 150 лева година за първо превозно средство и двойно за второ.

 


0 от 500
  • #7
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Забелязвате ли как опорките на Точко Троти нетката за електрокарите отпадат една по една?
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    до 1 - всъщност познавам доста хора в София, които си накупиха електрички само за да си решат проблема с паркирането. Просто вече се навъдиха твърде много такива и от една страна няма достатъчно парко места за всички, от друга страна-като са толкова много, защо да не си плащат? Държавните и общински такси винаги са били с основна цел събиране на пари, не знам защо живеете с мисълта, че задължително и веднага трябва да решават ама всички проблеми ....
  • #5
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До РУК. Който някога е очаквал, че субсидиите и преференциите за електромобили ще продължават вечно, е наивник с нереалистични очаквания, който вярва в безплатния обяд. Искрено се надявам тук да няма такива.
  • #4
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Каква е целта? Първото за което се сещам е рекет върху спарковете, за да "отменят" "решението".
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    това с безплатните паркинги, освобождаването от данъци и субсидиите беше точно като в оня виц за скъпия парижки бардак - "Табела с голям надпис ЗАПОВЯДАЙТЕ, БЕЗПЛАТНО, под него с малки букви КАФЕ. Влизаш, уискита, хайвер, мацки по пилоните, мацки в скута. Накрая получаваш сметка с ... едно кафе. Ама нали беше безплатно - безплатно е мусю, кафето е безплатно, за останалото дължите 10 000 Евро. Мерси мусю!"
  • #2
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    100 лв за автомобил с ДВГ и 600 евро за електромобил изглежда доста справедливо. Да се разкарат грозните електромобили от улиците на София и да се напълни с 30 годишни красиви класики. Чудесно дефиниран ПРОБЛЕМ и прекрасно РЕШЕНИЕ. Хвала на управляващите! Разбира се, че електромобилите също трябва да плащат, но 12 пъти повече?
  • #1
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Аноним ( преди 1 месец )
    Това не е рашение на проблема с паркирането - а само пълнене на джоба на определени хора - даже не е на общината!!!!