IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Паркирането на електромобили в София става платено?

Общински съветник предлага собственици на колите на ток да плащат по 600 евро на година

Отпадане на безплатното паркиране на електрически автомобили в „Синя'' и „Зелена'' зона в София, предлага Карлос Контрера - заместник-председател на ВМРО и общински съветник в Столичен общински съвет. За това съобщи самият той с публикация в една от социалните мрежи, като в нея се предлага собствениците на превозни средства, както и тези, които ги използват на лизинг, да получат преференциално право за паркиране срещу заплащане.


паркиране


„Предложението ми е физическите лица, притежаващи електрически автомобили или ползващи ги на лизинг, да заплащат ежегоден годишен стикер, който да им позволява преференциално паркиране в рамките на Синя и Зелени зона. Цената на стикера да бъде 600 евро. Електрическите автомобили на юридически лица (в т.ч. спаркове и тем подобни) няма да ползват тази преференция и паркират по общите правила и общия ред. Разглеждам това предложение като първа стъпка да се отворят места за паркиране в зоните, които в момента се заемат от безплатно паркиращи електрически автомобили. Има случаи, когато това продължава с дни'', написа Контрера.

Общинският съветник посочва, че основната цел на настоящия проект за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението е да облекчи трафика в зоните на централна градска част, като се постигне поетапно осигуряването на повече свободни паркоместа за кратковременно ползване. Според Контрера сегашният режим на безплатно паркиране на индивидуални електрически превозни средства е несъвместим с тази цел, тъй като има цели улици, на които повече от половината обособените места за паркиране в зоните са заети от електрически автомобили.

„Ако режимът на безплатно паркиране на електрически превозни средства се запази като досега, другите промени няма да дадат необходимия ефект – а именно освобождаване на паркоместа за кратковременно паркиране, т.е. осигуряване на свободни места за паркиране в оборота. Има случаи, в които електрически автомобили са паркирани с дни и седмици в рамките на зоните за локално платено паркиране, което създава огромен проблем с липсата на места особено за живущите в съответните подзони'', пише още Контрера.

Неговото предложението е собствениците/ползвателите на електромобили, които са физически лица, да заплащат годишен електронен винетен стикер, който да им дава право на преференциално паркиране. Тези, които не притежават такъв, ще бъдат таксувани по общия ред. Според съветника, към днешна дата само в Столична община има регистрирани над 20 000 електрически автомобила с тенденция да се увеличават. И така от правото на безплатно паркиране се възползват и юридическите лица.

„Сега право на преференциално паркиране по домуване имат само физически лица, така че няма никаква логика режимът за преференциално паркиране на индивидуалните електрически превозни средства да е по-широк, включвайки юридически лица", аргументира се Контрера.

В момента живеещите в платените зони и притежаващи автомобили с ДВГ плащат 100 и 150 лева година за първо превозно средство и двойно за второ.

 


0 от 500
  • #27
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Естествено че трябва да плащат! Реално само богатите в България могат да си позволят електрически коли. Абсурдно е точно на тях да им се осигурява и безплатно паркиране докато бедняците със старите голи с двг са принудени плащат че даже и им забраниха да влизат в центъра.
  • #26
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Стига аванта - който кара ел. да си прави сметките :)
  • #25
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Редно е тараясниците да си плащат! И при условие, че са значително по-тежки е редно да плащат доста по-високи данъци! Защото "екологията" се плаща през горивата - другите данъци са за инфраструктурата, която ЕЛ руши повече!
  • #24
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До хаха. Както винаги за тебе имам само две думи "ЦИТИРАЙ ПСИХОПАТЕ". Винаги винаги винаги съм твърдял, че безплатен обяд няма и всички привилегии ще са до време и дори винаги съм смятал за разумно и справедливо електромобилите, както и SUV с ДВГ да плащат по големи пътни данъци, защото са по-тежки и разбиват повече пътищата. Антиелектриците какво ЛЪЖЕТЕ, че съм казал е отделен въпрос. За разлика от вас аз се старая ДА СЪМ ОБЕКТИВЕН и да следвам логика и факти, а не ЕМОЦИИ.
  • #23
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    П-рост п-опулист. Тоя разбира от градско планиране колкото магаре от космос.
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    ампер ( преди 1 месец )
    Време беше !
  • #21
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Преди пет години безплатното паркиране, безплатното зареждане, липсата на данъци, субсидиите бяха в набора от опорките на Точко бустерния за предимствата на електромобилите.Сега отново обърна палачинката.
  • #20
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Само да добавя - според мен, всеки един гражданин на България, трябва да има право на безплатен престои (да кажем 30 мин) във всеки един град (в определена зона) и само времето над този период да се заплаща, защото всичко е обществено и е направено и поддържано с нашите пари. Това, разбира се, никога няма да стане
  • #19
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Целите на подобни решения са две - да се карат хората и да има приходи, а в същност проблема е, че няма достатъчно парко места. Решението на проблема с паркоместата не е да ги направиш скъпи, а да правиш нови
  • #18
    8 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    По-скоро като реалистичен вариант го виждам за собствена подзона да е или безплатно, или на 50% от ДВГ. А ДВГ-тата да ги вдигнат поне двойно или тройно на сега, за да разкарат подвижните мазета за буркани - имаме си едно на съседната улица, което не е местено от миналия неомври поне, може и от по-отдавна. При 300 или 500 лева за годишен стикер дали ще си го държат? И вече за всички зони да струва колкото ДВГ за собствената си подзона, но не 8 или 12 пъти повече, както е предложението.