IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пак ще спират старите коли в центъра на София

Ограничението влиза в сила от 1 декември, не е ясно как ще се глобяват нарушителите

Зона за ниски емисии в София, известна още като „малък ринг” отново ще влезе в сила на 1 декември. Тя беше въведена през декември миналата година, но отпадна през март, като целта беше да се ограничи влизането на автомобили от екологична категория 1 и 2 - тези, които замърсяват най-много въздуха.


ниски емисии


„Малкият ринг“ се намира между булевардите „Патриарх Евтимий“, „Скобелев“, „Сливница“, „Васил Левски“ и улица „Опълченска“, а предвидените глоби за нарушителите бяха от 50 до 200 лв за физически лица и от 1000 до 2000 лв за юридическите.

Ниско емисионната зона ще ограничи навлизането в центъра на около 140 000 автомобила, като тя ще продължи да действа до 28 февруари догодина. Миналата година в центъра са влизали по около 8000 такива коли на ден, но шофьорите не са били глобявани, тъй като автоматичната система за засичането им така и не проработи.

От утре Столична община започва информационна кампания за предвижданите ограничения. Оттам обаче се оплакаха, че глобите ще бъдат събирани трудно.

„Връчването на тези глоби по така написаната наредба е много трудно и много ще затрудни администрацията. Не можем да глобяваме с фиш, трябва да е акт, който трябва да се връчи. За целта човекът трябва да си го вземе, което изключително много усложнява процеса. Общинският съвет трябва да преразгледа наредбата, така че такива ограничаващи мерки да могат лесно да се прилагат", каза Илиян Павлов, зам.-кмет по транспорта в Столична община.


Още по темата - четете на Dnes.bg


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 50 секунди )
    За разлика от тебе нямам село, но за сметка на това си имам двор в който нямам краставици, Но пък има доста дървета, които си торя с компост. Онзи същия, който при разлагането си отделя въглероден диоксид, който е достатъчен за фотосинтезата на растенията. Сега ще ми обясниш ли какъв ти беше смисълът на въпроса?
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 20 минути )
    Мите,ти краставиците с какво ги ториш на село,със стари батерии за електромобили?
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    От друга страна, един ден когато напълно забранят автомобилите с ДВГ и горенето на каквото и да е било за отопление в София, ще е адски мръсно, защото дори всеки ден да мият пътищата и да метат тротоарите, то целият град ще засипан с поне 4 пръста фини прахови частици от гумите на електромобилите, които ги износват за 30-50 км, защото отделят 2000 пъти повече фини прахови частици, защото си износват гумите 2000 пъти по-бързо. Вече няколко дни чакам да пръцнат да се похвалят с линка към оригинала
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Чиста пръдня ( преди 1 час )
    Сега антиелектриците ще запърдят, че ако в София в момента всички 20-30 годишни автомобили в София се движиха на синтетични горива, които са въглеродно неутрални, а всички се отопляваха на печки на дърва, които също са въглеродно неутрално гориво, то въздуха в София щеше да е кристално чист, защото това са най-екологичните горива, които не замърсяват. Тогава нямаше да има смисъл от тези забрани, нали пръдльовци?