IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Паркирането на електромобили в София става платено?

Общински съветник предлага собственици на колите на ток да плащат по 600 евро на година

Отпадане на безплатното паркиране на електрически автомобили в „Синя'' и „Зелена'' зона в София, предлага Карлос Контрера - заместник-председател на ВМРО и общински съветник в Столичен общински съвет. За това съобщи самият той с публикация в една от социалните мрежи, като в нея се предлага собствениците на превозни средства, както и тези, които ги използват на лизинг, да получат преференциално право за паркиране срещу заплащане.


паркиране


„Предложението ми е физическите лица, притежаващи електрически автомобили или ползващи ги на лизинг, да заплащат ежегоден годишен стикер, който да им позволява преференциално паркиране в рамките на Синя и Зелени зона. Цената на стикера да бъде 600 евро. Електрическите автомобили на юридически лица (в т.ч. спаркове и тем подобни) няма да ползват тази преференция и паркират по общите правила и общия ред. Разглеждам това предложение като първа стъпка да се отворят места за паркиране в зоните, които в момента се заемат от безплатно паркиращи електрически автомобили. Има случаи, когато това продължава с дни'', написа Контрера.

Общинският съветник посочва, че основната цел на настоящия проект за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението е да облекчи трафика в зоните на централна градска част, като се постигне поетапно осигуряването на повече свободни паркоместа за кратковременно ползване. Според Контрера сегашният режим на безплатно паркиране на индивидуални електрически превозни средства е несъвместим с тази цел, тъй като има цели улици, на които повече от половината обособените места за паркиране в зоните са заети от електрически автомобили.

„Ако режимът на безплатно паркиране на електрически превозни средства се запази като досега, другите промени няма да дадат необходимия ефект – а именно освобождаване на паркоместа за кратковременно паркиране, т.е. осигуряване на свободни места за паркиране в оборота. Има случаи, в които електрически автомобили са паркирани с дни и седмици в рамките на зоните за локално платено паркиране, което създава огромен проблем с липсата на места особено за живущите в съответните подзони'', пише още Контрера.

Неговото предложението е собствениците/ползвателите на електромобили, които са физически лица, да заплащат годишен електронен винетен стикер, който да им дава право на преференциално паркиране. Тези, които не притежават такъв, ще бъдат таксувани по общия ред. Според съветника, към днешна дата само в Столична община има регистрирани над 20 000 електрически автомобила с тенденция да се увеличават. И така от правото на безплатно паркиране се възползват и юридическите лица.

„Сега право на преференциално паркиране по домуване имат само физически лица, така че няма никаква логика режимът за преференциално паркиране на индивидуалните електрически превозни средства да е по-широк, включвайки юридически лица", аргументира се Контрера.

В момента живеещите в платените зони и притежаващи автомобили с ДВГ плащат 100 и 150 лева година за първо превозно средство и двойно за второ.

 


0 от 500
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Карлос Контрера ( преди 1 месец )
    Нема ми казвате, че съм с.е.л.с.к.а п.р.ъ.ч.к.аЯзе си сакам да ми мирише на дизел и изгоряло масло навсякъде.Глейте си работата.Сурва наближава
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    По темата ( преди 1 месец )
    г-н Карлос Контрера е израсъл на село в Перник и цял живот е карал дизелов голф 3 с пернишка регистрация и трудно би се пречупил да кара електромобил.Със сигурност такива *** не трябва да се допускат в цивилизацията дори да правят коментари по отношение на настояще и бъдеще.
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    По темата ( преди 1 месец )
    Предлагам г-н Карлос Контрера да помогне на управляващите да се дават субсидии за закупуване на електромобили и плъг ин хибриди, както правят всички нормални страни в Европейския съюз в който и ние имаме претенции, че сме.Нека вземе пример от съседна Румъния, където има реални субсидии и където в Буглокещ наистина отмениха безплатното паркиране на електромобили.
  • #44
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Потърсете грешки в сметките и аргументите?Ако не намерите, карайте по утъпкания сценарий на правилата на тролфермата. "Когато не можеш да отговориш смислено на аргумента на опонента, измисли му прякор. Напсувай го. Измисли някоя лъжа по негов адрес. Пиши от негово име някоя глупост. Гарнирай с обилни обиди по негов адрес и кажи, че ЩЕ МУ СМЕНИШ ФИЗИОНОМИЯТА. Прати в лудницата. Кажи, че е бременен от Мъск. НО НИКОГА В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ говорете по ТЕМАТА НА ДИСКУСИЯТА! НИКОГА!! Генерирай мнения
  • #43
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Лъжлива нагла тротинетка!
  • #42
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А да ми казваш, че когато съм давал пример за колко време се зарежда безплатно на 250 kW зарядна станция, означава че съм карал някой да ходи да зарежда там, си е въпрос на умствен капацитет, дали ако кажа че като застанеш пред автомобил който се движи със 100 км в час ще бъдеш размазан, съм те подтикнал към самоубийство или съм опитал да ти запазя живота за да не го правиш. Въпрос на гледна точка. Същото е като обяснявам че електромобилите са неподходящи за 90% , те карам да си го купиш.
  • #41
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Ако аз винаги съм говорил че безплатен обяд няма, а субсидиите и бонусите трябва да бъдат раздавани ВРЕМЕННО ЗА УСКОРЯВАНЕ НА ДИНАМИКАТА и то САМО И ЕДИНСТВЕНО ЗА ТЕХНОЛОГИИ С ПОТЕНЦИАЛ, които са близо до технологична зрялост, като фотоволтаици и електромобили, за които субсидиите вече са спрени, А сега за производство на батерии , ЗА ДА НАСТИГНЕМ КИТАЙ, а след това да ги прекратим. Китай вече и за тях спря и на следващата стъпка - декарбонизация на стоманата и цимента С помощта на водород
  • #40
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Ако аз от години говоря, ЧЕ КОГАТО ДОЙДЕ ЛИБЕРАЛИЗАЦИЯТА на пазара и Тесла и другите автомобили направят възможно да се връща енергия в мрежата, както и да се изградят микротецове в мазето, БАТЕРИИ В ДОМОВЕТЕ, ФОТОВОЛТАИЦИ НА ПОКРИВА, които едновременно да произвеждат електричество от евтиния руски газ, а като бонус жилищния блок да получава излишната топлинна енергия в абонатната станция на блока, А ти днес повтаряш същото, кой трябва да е говорил ОБРАТНОТО?
  • #39
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До турбо. " Сега ГОВОРИ ТОЧНО ОБРАТНОТО,Тесльо си е такъв винаги той да е прав." Турбо ( преди 1 час )Още тогава му казах,че това е зарибяване и ЩЕ ОТПАДНЕ С ВРЕМЕТО.Предстой да се ЛИБЕРАЛИЗИРА ЦЕНАТА НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯТА,начисляване на акциз на електроенергията за зареждане на електрички и ПЪТЕН ДАНЪК НА КИЛОМЕТЪР за тежките електрички.
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    защо все се опитваме да открием топлата вода, хубавото да си последен е че тези преди теб вече са пробвали всякакви решения и ти само трябва да вземеш които работят и вършат работа