IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Паркирането на електромобили в София става платено?

Общински съветник предлага собственици на колите на ток да плащат по 600 евро на година

Отпадане на безплатното паркиране на електрически автомобили в „Синя'' и „Зелена'' зона в София, предлага Карлос Контрера - заместник-председател на ВМРО и общински съветник в Столичен общински съвет. За това съобщи самият той с публикация в една от социалните мрежи, като в нея се предлага собствениците на превозни средства, както и тези, които ги използват на лизинг, да получат преференциално право за паркиране срещу заплащане.


паркиране


„Предложението ми е физическите лица, притежаващи електрически автомобили или ползващи ги на лизинг, да заплащат ежегоден годишен стикер, който да им позволява преференциално паркиране в рамките на Синя и Зелени зона. Цената на стикера да бъде 600 евро. Електрическите автомобили на юридически лица (в т.ч. спаркове и тем подобни) няма да ползват тази преференция и паркират по общите правила и общия ред. Разглеждам това предложение като първа стъпка да се отворят места за паркиране в зоните, които в момента се заемат от безплатно паркиращи електрически автомобили. Има случаи, когато това продължава с дни'', написа Контрера.

Общинският съветник посочва, че основната цел на настоящия проект за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението е да облекчи трафика в зоните на централна градска част, като се постигне поетапно осигуряването на повече свободни паркоместа за кратковременно ползване. Според Контрера сегашният режим на безплатно паркиране на индивидуални електрически превозни средства е несъвместим с тази цел, тъй като има цели улици, на които повече от половината обособените места за паркиране в зоните са заети от електрически автомобили.

„Ако режимът на безплатно паркиране на електрически превозни средства се запази като досега, другите промени няма да дадат необходимия ефект – а именно освобождаване на паркоместа за кратковременно паркиране, т.е. осигуряване на свободни места за паркиране в оборота. Има случаи, в които електрически автомобили са паркирани с дни и седмици в рамките на зоните за локално платено паркиране, което създава огромен проблем с липсата на места особено за живущите в съответните подзони'', пише още Контрера.

Неговото предложението е собствениците/ползвателите на електромобили, които са физически лица, да заплащат годишен електронен винетен стикер, който да им дава право на преференциално паркиране. Тези, които не притежават такъв, ще бъдат таксувани по общия ред. Според съветника, към днешна дата само в Столична община има регистрирани над 20 000 електрически автомобила с тенденция да се увеличават. И така от правото на безплатно паркиране се възползват и юридическите лица.

„Сега право на преференциално паркиране по домуване имат само физически лица, така че няма никаква логика режимът за преференциално паркиране на индивидуалните електрически превозни средства да е по-широк, включвайки юридически лица", аргументира се Контрера.

В момента живеещите в платените зони и притежаващи автомобили с ДВГ плащат 100 и 150 лева година за първо превозно средство и двойно за второ.

 


0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 6 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    Само ви те кой го е предложил някакъв небългарин от руската партия вмро каракачанов раздаде бг паспорти на милиони руски при мати.
  • #16
    3 rate up comment 7 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    Аз самият не съм им ползвал услугите от поне 5-6 години и даже май ми закриха акаунта, така че мен лично не ме греe ще ги махат или не. А собствениците на електрички да плащаме стикер, който да важи за всички зони (вместо само за подзоната по местоживеене), би било добро решение. Но 600 евро кой ще ги плати? 100-200 човека, останалите няма да го направят и ще си платят обикновения стикер само за тяхната си подзона, който сигурно ще е 50% от ДВГ, с което казваме м***йн***т@ й на екологията...
  • #15
    6 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    Като собственик на два електромобила отдавна говоря, че в един момент ще е нужно подобно нещо, но дали сега е времето? Ясно е, че всяко предложение, каквото и да е от въпросния общински съветник, е подплатено с икономически интереси. Няма нещо, което да е предложил и да не е така. Тук идеята, както няколко човека в коментарите са разгадали, е да се разкарат спарковете. Макар че 1 кола на спарк маха поне 5 паркирали коли из целия град за постоянно, които почти никога няма да се карат...
  • #14
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Не съм си променил мнението, че това ще е БАВЕН и труден ПРОЦЕС, а не еднократно действие. Бавен, но НЕОБРАТИМ и неотменим процес. Политиците с тояга и морков могат да променят динамиката на процеса и да го забързат или забавят, но нито могат да го спрат нито да го отменят. Това винаги е била риториката ми. Никога не съм имал нереалистичните очаквания на технически неграмотните хора, че водорода или синтетичните горива могат да променят нещо, защото са ПО-ЛОШО решение от изкопаемите горива,
  • #13
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Вие сте тези с нереалистичните очаквания, които очакват че утре ще ги свалят от ДВГ. Аз си знам че и след 2050 никой не може да ме свали от дизела, АКО СИ ИЗБЕРА ДА ГО ЗАДЪРЖА. Вие постоянно ревете че някой ви лишава от правото на ИЗБОР. Всяка технология си има своите предимства и недостатъци, както и своите ограничения - физически и юридически. Юридическите закони могат да се променят всеки момент, но физичните закони не могат да се променят. Батериите ще изместят ДВГ, не водорода и синтетични
  • #12
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Гост пак е писал без да чете. Кое от написаното се е променило в мисленето ми откакто ме познаваш? "Антитрол ( преди 54 минути )До РУК. Който някога е очаквал, че субсидиите и преференциите за електромобили ще ПРОДЪЛЖАВАТ ВЕЧНО, е НАИВНИК С НЕРЕАЛИСТИЧНИ ОЧАКВАНИЯ, който вярва в безплатния обяд. "
  • #11
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    в природата няма празни територии едни видове изместват други не виждам основателна причина поради източник на енергия една група от собственици да бъдат привелигировани въпроса е по сложен за какво се ползват средствата от приходите от местни данъци от притежавяно мпс и таксите от платено паркиране за 40 години не виждам никаква промяна в обществената инфраструктурата на селофия освен изградената подземна - метро бих казал че и централната градска част се е пръвърнала във фавела софияЖанейро
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Колко точно човека познаваш - 5, 8, 10? И те са ти казали, че са си купили електричка заради безплатното паркиране? Вярваш ли на щуротиите, които пишеш? По темата - разбира се, че и собствениците не ел коли трябва да плащат за паркиране, но колкото другите, не повече.
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като искаме да сме модерни европейци и електричките да имат преференции в града, нека плащат на половина цена за паркинг. Толкоз. Няма нужда да са хипер специални.
  • #8
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Друга новина за Точко.Започна разглобяването на първия ветропарк в Германия заради....... отпадане на зелените субсидии.