IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Вашингтон ще отнеме 1.1 милиарда долара помощ от Stellantis

Субсидията за преоборудване на заводите вероятно ще стане жертва на политическите борби

Американското министерство на енергетиката обмисля да отмени близо 1,1 милиарда долара, отпуснати безвъзмездно на концерна Stellantis от администрацията на президента Джо Байдън през миналата година. Средствата са предназначени за преоборудване на заводи на концерна в САЩ. Сумата е част от голяма правителствена програма на 12 милиарда долара, която обаче може да бъде отменена изцяло, ако продължи частичното блокиране на федералното правителство. До него се стигна, след като републиканците и демократите в Конгреса не успяха да се договорят и да приемат новия федерален бюджет. 


stellantis


През юли 2024 администрацията на Байдън обяви амбициозен план за финансиране чрез Министерството на енергетиката, насочен към превръщането на „рисковите“ заводи за двигатели с вътрешно горене в центрове за производство на електромобили. Целта беше да се подпомогне запазването на работните места и да се стимулира икономическата активност в градовете с дългогодишна автомобилна традиция.

Последните информации сочат, че Департаментът по енергетика в момента преразглежда решението от 2024. Възможната отмяна е свързана с по-широка преоценка на федералните разходи на фона на продължаващата фискална несигурност във Вашингтон, окръг Колумбия. Ако бъде отменено, решението може да забави или провали усилия за модернизация на заводите както в Мичиган, така и в Илинойс.

Моментът е особено труден за Stellantis, който през последните месеци започна да се отклонява от агресивната си стратегия за преминаване към изцяло електрически автомобили. Автомобилният производител отмени електрическия Ram 1500 REV и неговия REV XL с голям пробег, прекрати програмата за изцяло електрически Jeep Compass и препозиционира предстоящия кросоувър Chrysler C6X като хибрид вместо като EV.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Топ задаван: "Ето оригиналния план от 2015 година за 50% ръст годишно, който не спазват съвсем гладко 2015 - 50 000; ...2030 21 894 695 Вече 763 път ти задавам въпроса през коя година смяташ че планът ще забуксува, но ти само се смееш на този план но никога не си казал кога според тебе ще стане невъзможен за изпълнение? ПАК ТЕ ПИТАМ и съм 100% сигурен ЧЕ НЯМА ДА ОТГОВОРИШ както си правил и ДОСЕГА. Кажи де, коя година ще произведе по-малко от предвиденото? Догодина? 2025? Кога? 18:22 10.12.2022
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Въпросите ми от 2020: " 2 завода на пълен капацитет са милион автомобила годишно. Следователно ПРОБЛЕМА НЕ Е ДА ГИ ПРОИЗВЕДАТ, а ДА ГИ ПРОДАДАТ. Още догодина ще са завършили двата започнати завода с теоретичен капацитет над 2 милиона - точно колкото годишните продажби на Mercedes или BMW. Смяташ ли че като имат заводите, ще могат да продават по толкова автомобили годишно? Догодина като започнат следващите два, които ще завършат през 2022 , смяташ ли че ще могат да продават по 3 милиона тогава?
  • #5
    1 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Така и не разбраха че едно нещо или е добро или е зло независимо дали е китайско американско или руско. Пет минути за зареждане на батерия са си пет минути и в Китай и в Русия и в Америка подпомагането на индустрията и иновацията е или добро или лошо , за тях обаче ако не знаят за коя народност или компания става въпрос, не могат да отговорят. Но ако знаят народността или името на компанията щом е Toyota и японско значи е супер ако ще за човекоядство да става въпрос
  • #4
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Както винаги два пъти по 500 знака 800 знака са обиди, като нула знака са отговор на въпросите " Това добре ли е или не? А това че европейското правителство Не прави такива стъпки добре ли е или не е?" Защото за разлика от антиелектриците аз не сипя лъжи на килограм и обиди на тонове, а само им задавам неудобни въпроси. По-точно задавам отговори, защото те никога не отговарят на въпросите, защото те обикновено са риторични и им разбиват опорните точки
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Но нали си храбро комунистче, като няма как да не скочиш в защита на славната китайска комунистическа партия и велия ръководител другаря Си. То ти е в кръвчицата, да си търсиш кумир и робовладелец да ти направлява съдбата! Генетично заложено вовеки в текезесарското ти мозъче! Иначе се пъчиш много прогресивен и модерен, "Китайската партия това, китайската партия онова, китайски субсидии , мрън това мрън онова." Басисмешника
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Ех червеноармейче,толкова ли ти е плитко мозъчето,че не можеш да направиш разлика между над 80 млрд. долара ГОДИШНО!!!! директно финансиране на производството и покупката на елекетрички в Китай.И 11 млрд. долара,ЕДНОКРАТНА субсидия за ПРЕОБОРУДВАНЕ на заводи които иначе изпатканяците от администрацията на Байдън са очаквали,че ще затворят и ще оставят хора на улицата!Едното е директна намеса и изкривяване на пазара,другото е социална субсидия за запазване на работни места.Вярно си многопрост!
  • #1
    2 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Китайската партия това, китайската партия онова, китайски субсидии , мрън това мрън онова. Да видим анти електриците сега какво ще кажат, когато американското правителство прави същото? Това добре ли е или не? А това че европейското правителство Не прави такива стъпки добре ли е или не е?