Въпреки надеждите за бързо възстановяване, съобщени от главния изпълнителен директор Антонио Филоса в първата му публично изява, трудностите пред Stellantis изглежда все още не са отминали. Концернът обяви, че ще спре производството си в 6 завода, „за да се адаптира към затрудненията на пазара в Европа“.

Според пазарното проучване на Dataforce общият брой нови регистрации в Европа през първите 8 месеца на 2025 се е увеличил с 0,3% в сравнение с предходната година, докато тези на Stellantis са намалели с 6,6%. Трудностите в Европа се усложняват от тези в Северна Америка, където американските мита се отразиха на поръчките за Alfa Romeo Tonale.
Това е причината за временно спиране на работата на фабриката в Помилияно (Италия), където се сглобява кросоуъра. В същото съоръжение се произвежда и Fiat Panda, като паузата ще бъде използвана за оптимизиране на системите, тъй като в края на годината традиционно се отчита намаление на поръчките от компании с автопаркове и за коли под наем. Спирането на работа ще продължи от 29 септември до 6 октомври за Panda, докато за Tonale то ще бъде удължено до 10 октомври.
Същата съдба като Помилияно ще има и фабриката в Поаси, близо до Париж, където 3000 души сглобяват DS 3 и Opel Mokka. Те ще се останат в къщи през периода от 13 до 31 октомври, твърди Bloomberg.
Другите фабрики, засегнати от временното затваряне, са тези в Тихи (Полша), където Stellantis произвежда компактните SUV Jeep Avenger, Fiat 600 и Alfa Romeo Junior, както и Leapmotor T03, в Айзенах (Германия), където се сглобява Opel Grandland, както и два завода от общо трите завода на Stellantis в Испания.


1