IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis спира производството в 6 европейски завода

Концернът ще използва паузата, за да се адаптира към трудностите на пазара

Въпреки надеждите за бързо възстановяване, съобщени от главния изпълнителен директор Антонио Филоса в първата му публично изява, трудностите пред Stellantis изглежда все още не са отминали. Концернът обяви, че ще спре производството си в 6 завода, „за да се адаптира към затрудненията на пазара в Европа“.


fiat


Според пазарното проучване на Dataforce общият брой нови регистрации в Европа през първите 8 месеца на 2025 се е увеличил с 0,3% в сравнение с предходната година, докато тези на Stellantis са намалели с 6,6%. Трудностите в Европа се усложняват от тези в Северна Америка, където американските мита се отразиха на поръчките за Alfa Romeo Tonale.

Това е причината за временно спиране на работата на фабриката в Помилияно (Италия), където се сглобява кросоуъра. В същото съоръжение се произвежда и Fiat Panda, като паузата ще бъде използвана за оптимизиране на системите, тъй като в края на годината традиционно се отчита намаление на поръчките от компании с автопаркове и за коли под наем. Спирането на работа ще продължи от 29 септември до 6 октомври за Panda, докато за Tonale то ще бъде удължено до 10 октомври.

Същата съдба като Помилияно ще има и фабриката в Поаси, близо до Париж, където 3000 души сглобяват DS 3 и Opel Mokka. Те ще се останат в къщи през периода от 13 до 31 октомври, твърди Bloomberg.

Другите фабрики, засегнати от временното затваряне, са тези в Тихи (Полша), където Stellantis произвежда компактните SUV Jeep Avenger, Fiat 600 и Alfa Romeo Junior, както и Leapmotor T03, в Айзенах (Германия), където се сглобява Opel Grandland, както и два завода от общо трите завода на Stellantis в Испания.


0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Истината е че Китай и китайската икономика ще фалира икономиката на цяла Европа всичко останало което се пише или не е вярно или е допълнение към това което ви съобщавам защото един китайски автомобил превъзхожда вече както немски така и всякакви други марки и то на доста по-достъпна цена!
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Euro shit ( преди 2 месеца )
    Никой няма да остане на улицата всички заминават за фронта
  • #16
    18 rate up comment 6 rate down comment
    до 15 ( преди 2 месеца )
    От Московия така ли ти нареждат да лъжеш този месец, предателче?
  • #15
    4 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Проблема,не е само на Стелантис,ФВ затвори заводи и изхвърли хората на улицата,Мергелдес също си закри централата в Щутгарт и се изнесе в Китай за ад се опита да оцелее,БМВ е в подобно състояние,Рено е в тинята,че те други не останаха,защото са купени от китайците и въобще не са евроgeyски. Западналите автопроизводители ги чакат още по тежки дни,след окончателното спиране на покупките на газ и нефт от Русия а рижавият ветропоказател ги натиска да купуват само от него,а там цените са уау в небето
  • #14
    1 rate up comment 7 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Боклукчавите Фят Лянчау И Умрелото никой немой ги бутне те сами си се бутат.Само в Бъгъ още от рснните деведесетте се приказваше за някакви митични талянки а в нормалният сеят като Сащ такива бо клуци дори чистачките в магазина не поглеждаха.
  • #13
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Разбира се. Продаването под различни емплеми всъщност е добре за потребителите, АКО се направи правилно. А правилно означава да има добра платформа и задвижвания, които са достатъчно гъвкави, за да задоволят нуждите на почти всички хора, реализирани с особеностите на всяка марка. Опел е добър пример - техните модели се отличават значително от моделите на Пежо и си имат свой, немски характер. Но недостатъците на платформата се чувстват - махнаха 4х4 например.
  • #12
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не само при Стелантис се продава един автомобил с различни емблеми. Няма как, окрупнява се пазара, защото определени производители са на изчезване и няма как да се нагодят към сегашните условия. Проблемът на Стелантис не са платформите, а двигателите,агрегатите и резервните части, които не струват, но за сметка на това вече са и ужасно скъпи!
  • #11
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За съжаление Стелантис беше една от компаниите, които послушаха Акийо Тойодка и сгрешиха.
  • #10
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Стелантис имаше златния шанс да разработи по-добри и гъвкави платформи, но не го направи. В платформите на ПСА определено се наблюдава напредък през последните години, но все още изостават от MQB. В ел. технологиите също изостават и причината си е изцяло в тях - подценяване на пазара и недостатъчни инвестиции.
  • #9
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Stelantis просто убива европейскито автомобилостроене, като зорлем кара хората да бягат от традиционните европейски марки. Реално всички брандове предлагат 1 модел с различни емблеми и той дори не е много добър.