IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шеф на Stellantis: "Време е Европа да се събуди и да реагира"

Жан-Филип Импарато очаква огромни проблеми за автомобилната индустрия на континента в най-близко бъдеще

Европейският автомобилен пазар ще се сблъска с огромни трудности в близко бъдеще. Това заяви на пресконференция при откриването на автомобилно изложение в Мюнхен ръководителят на Stellantis в Европа Жан-Филип Импарато. И без да пести думи, той постави под въпрос Европейския съюз, който засега не е в състояние да даде конкретен принос за възстановяването на сектора.


Жан-Филип Импарато


Според Импарато властите в Брюксел трябва да стимулиран замяната на европейския флот от автомобили, който е на средна възраст12 години, с конкретни и здрави политики за субсидиране. Решението, според френския мениджър от италиански произход, е да се проучи бонус стратегия за закупуване на всички нови автомобили, а не само тази на електрическите модели, които все още са твърде скъпи за повечето шофьори. Това се отнася особено в страни като Италия или, още по-лошо, Гърция, където автомобилите са средно на 17 години.

Според Импарато, стимулите не са единственият лост, върху който да се действа, за да се деблокира ситуацията и да се даде глътка свеж въздух на автомобилната индустрия. Също толкова важни са така наречените въглеродни кредити, т.е. онези конкретни "сертификати", съответстващи на един тон CO2, който не е отделен или погълнат, които производителите на автомобили могат да закупят, за да помогнат за изпълнението на компенсиращи проекти за опазване на околната среда.

Предложението на Импарато е да се промени логиката на разпределението на тези кредити, като същевременно се разхлаби хватката на глобите, налагани на производителите за замърсяващи емисии. Как така? Например, в случай на продажба на нов автомобил с бракуване на стария, възнаграждаване на производител със същия брой кредити, независимо от вида на доставката на гориво на продадения автомобил.

Накрая Импарато повдигна въпроса за увеличението на цените на новите автомобили, което в случая с малките автомобили достигна невиждани досега нива. Причината за скока в ценовите листи би било увеличението на производствените разходи (дори удвоени, според мениджъра) поради все по-строгите критерии, които производителите са принудени да спазват, за да хомологират нови двигатели и нови устройства за безопасност.

Увеличение на разходите, което автоматично тежи върху джобовете на шофьорите, които не сменят колите по избор, а защото не могат да си го позволят. И ако нещата не се променят бързо, ръководителят на Stellantis в Европа е убеден, че резултатът ще бъде бърз и неконтролиран ръст на пазара на употребявани стоки и намаляване на работните места във фабриките.

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тони ( преди 2 месеца )
    Няма такъв преход наречен зелен,дамата природа няма да го разреши,покриваме земеделски земи с батерии,повишава се температурата, радиация ,
  • #18
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 10, развалиха я tъpanрitе които се ръководят от зелените смърдели,дето щели да оправят екологията като се инвестира в производство на ел. автомобили,но батерийте им и двигателите им са резултат от мръсно производство. Горят въглища защото газа им скъп,надяват сена вятър и слънце за ток,ама като ги няма горят мизерията и замърсяват повече от колкото автомобилите на една страна.вместо да строят АЕЦ централи те тръгнали да се хвящат с автомобилите. Ми като сте загрижени живейте отново в пещерите
  • #17
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 5,комунизма ги бил върнал назад,пък сега пак комунизъм и те са в ХХII век,а ние цълвулите сме отново между 19 и 20 век. Твърдиш,че си ходил и посдещавал,а пишеш простотии на кибик който е надавл ухо в кварталната кръчма на пияндетата кво ша кажат.
  • #16
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    чукча гледа преди една година фабриката на Xiaomi Automobile Super Factory, Producing One SU7 Every 76 Seconds само до преди пет години произвежда мобилни устройства и казваш че това не е чист лист хартия https://youtu.be/kYkgXkoEBzg какво са правили преди пет години сащ европа корея и япония няма никаква значение те са част от историята
  • #15
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да, добре, москофилче. Само не казваш защо не живееш в любимата си Московия, а в западна държава.
  • #14
    10 rate up comment 9 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 12 - абе теб пак ли ти пуснах нет в Карлуково? А казват, че БГ психиатричната медицина била зле!Щом имаш 5G в тапицираната килия, значи всичко е супер! А мен не ме мисли какво съм зарязал, какво работя! Аз ЖИВЕЯ там където искам!Сега съм в Германия, утре ако искам ще съм в Испания, Португалия!Парите си ги вадя с акъла си,не с адресна регистрация!А в България не съм,защото психопати както теб сте мнозинство, а не искам да бъда съден за масово убийство чистейки родината от вас!
  • #13
    15 rate up comment 11 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 месеца )
    Абе умнокрасивитет празнотиквен, другаря Жи изсипа стотици милиарди субсидии за китайските комунистически електромобили, затова са евтини и се купуват. А колко могат западните пишман инженери - гледаме чудовищните успехи на Northvolt и падаме от смях. Технологичното ниво на западняците стигна до канцерогенните тракащи дизели, за повече няма капацитет.
  • #12
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    РУКоделието, не те съсипват, а ти и подобните ти москофилски имигранти, зарязали родината си, за да работят на Запад, но лапащи московска пропаганда с настървението на гладно сукалче. Ти си ***, а *** се лекува само по един начин - смачква се.
  • #11
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Вярвай само на проверката. Отваряш си статистиките и си гледаш сам. Например електрическите имат сериозен ръст в Европа от началото на годината - явно не са толкова скъпи. И никога не вярвай на новини в сайтове като този - превеждат статии от московски източници, които са изпъстрени с пропаганда, преувеличения, а понякога и чусти лъжи. Не подценявай и аматьорщината и нежеланието на Шекерчо да проверя за истината.
  • #10
    25 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Абе развалихме го Запада! От пазарна икономика, искат да минават на субсидирана такава.От некадърност естествено!Ами сори,не съм ОК да се субсидира нито една компания която раздава стотици милиони за заплати на топ меринджеите си и в същото време реват за загуби и ниски продажби!Не съм ОК от данъците ми да се субсидират коли с 3 цилиндрови двигатели,с верига по-тънка от на детско колело, които едва издържат 30к км!Проблема е у вас бе,не в пазара!