IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шеф на Stellantis: "Време е Европа да се събуди и да реагира"

Жан-Филип Импарато очаква огромни проблеми за автомобилната индустрия на континента в най-близко бъдеще

Европейският автомобилен пазар ще се сблъска с огромни трудности в близко бъдеще. Това заяви на пресконференция при откриването на автомобилно изложение в Мюнхен ръководителят на Stellantis в Европа Жан-Филип Импарато. И без да пести думи, той постави под въпрос Европейския съюз, който засега не е в състояние да даде конкретен принос за възстановяването на сектора.


Жан-Филип Импарато


Според Импарато властите в Брюксел трябва да стимулиран замяната на европейския флот от автомобили, който е на средна възраст12 години, с конкретни и здрави политики за субсидиране. Решението, според френския мениджър от италиански произход, е да се проучи бонус стратегия за закупуване на всички нови автомобили, а не само тази на електрическите модели, които все още са твърде скъпи за повечето шофьори. Това се отнася особено в страни като Италия или, още по-лошо, Гърция, където автомобилите са средно на 17 години.

Според Импарато, стимулите не са единственият лост, върху който да се действа, за да се деблокира ситуацията и да се даде глътка свеж въздух на автомобилната индустрия. Също толкова важни са така наречените въглеродни кредити, т.е. онези конкретни "сертификати", съответстващи на един тон CO2, който не е отделен или погълнат, които производителите на автомобили могат да закупят, за да помогнат за изпълнението на компенсиращи проекти за опазване на околната среда.

Предложението на Импарато е да се промени логиката на разпределението на тези кредити, като същевременно се разхлаби хватката на глобите, налагани на производителите за замърсяващи емисии. Как така? Например, в случай на продажба на нов автомобил с бракуване на стария, възнаграждаване на производител със същия брой кредити, независимо от вида на доставката на гориво на продадения автомобил.

Накрая Импарато повдигна въпроса за увеличението на цените на новите автомобили, което в случая с малките автомобили достигна невиждани досега нива. Причината за скока в ценовите листи би било увеличението на производствените разходи (дори удвоени, според мениджъра) поради все по-строгите критерии, които производителите са принудени да спазват, за да хомологират нови двигатели и нови устройства за безопасност.

Увеличение на разходите, което автоматично тежи върху джобовете на шофьорите, които не сменят колите по избор, а защото не могат да си го позволят. И ако нещата не се променят бързо, ръководителят на Stellantis в Европа е убеден, че резултатът ще бъде бърз и неконтролиран ръст на пазара на употребявани стоки и намаляване на работните места във фабриките.

0 от 500
  • #9
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Човек не знае на кого да вярва - вчера статия за рекордни продажби в България, оня ден рекордни продажби в Европа, а тоя реве?!
  • #8
    14 rate up comment 1 rate down comment
    бай Гaньо ( преди 1 месец )
    Отварям наличните автомобили на Мерцедес българия, C200 с 1.5 хибрид двигател за 130К.Бихте ли си го купили?
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като цяло няма решение на тия проблеми. От една страна всички реват, че колите са скъпи, а от друга - никой не иска да купува относително евтините коли. Хората са с абсолютно изгладени мозъци, тъй че никой не може да им помогне. Аз от доста време не се интересувам от нарастването на цените на колите, тъй като нито има логика в поскъпването, нито бих дал пари на тия хрантутници за еднодневките им. Да ходят да ровят по кофите, хората, заети в автоиндустрията ще се преквалифицират.
  • #6
    11 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Така, сега да видим. Китайските автомобили отговарят на всички стандарти. Изнасят ги в цял свят. Някои от стандартите дори са им по-високи от европейските. В краш тестовете на първо място са все китайци. Електрониката въобще няма място за сравнение. И цените им СПАДАТ, на всеки нов модел натъпкан с още технологии. Явно може. И глокиоз, някои от новите модели вече са с два ИИ, DS за да си водите свободен човешки разговор, втория (няколко варианта) се грижи за колата и системите за сигурност.
  • #5
    7 rate up comment 10 rate down comment
    до 4 ( преди 1 месец )
    Титанични глупости си изписал. Китайците имат нисък процент роботи във автомобилните си фабрики сравнени с Европа и Япония. Казвам ти го от името на човек, който лично е посещавал. Второ, до съвсем скоро автомобилното производство там се движеше от европейските и японските фирми, а китайските им партньори бяха воденичен камък, т.е. китайците няма как да са започнали на чисто, защото не решаваха те. Трето, бяха изостанали, защото комунизът ги беше върнал с 40 г. назад.
  • #4
    7 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    разликата между китай и европа е че до преди 50 години китай беше средновековна феодална държава и въпреки индустриализацията европа винаги е ползвала човешки ресурс при производството докато китай започва от чист лист хартия като производство на автомобили е със затворен цикъл и с напълно роботизирани линии без човешки фактор и от там идват нереално ниски цени на краен продукт докато европа се опитва да запази социалната си политика и работните места за да няма революция и гражданска война
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Понеже италианското автомобилостроене е цъфнало и вързало и обемите му въобще не са се свили 3 пъти за последните 20 г, та сега трябва да вярваме на италиански мениджър!?
  • #2
    9 rate up comment 19 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Пак е опрял стълбата на грешната стена. Върви по пътя на nokia. Целта на автомобилните производители трябва да е ефективно производство на автомобили по съвременни технологии, а не запазване на работни места. Докато xiaomi иска да отваря завод за производство на електромобили С 500 киловата зареждане в Европа, като този в Китай с производствен капацитет 300 хиляди автомобила с 2000 работника, този иска да запази работните места на 50 000 работника за същия брой бензинови автомобили
  • #1
    13 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    заоблени и изпразнени от съдържание европейски и американски меринджеи преди 30 години кой ви кара да инвестирате в китайската икономика като целта ви беше противопоставяне на китай срещу русия проблема е че още не осъзнават какво са направили и че руzzия от 2022 е прокси на китай във войната на изтока срещу запада и след като бъхлевата мечка икономически и демографски рухне дракона ще превземе бърлогата и тогава ще стане тегаво защото европа като население е колкото няколко китайски села