IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Евтината Tesla се оказа опростен Model Y

Популярният SUV получи по-малка батерия, по-слаб двигател и по-ниска цена

Tesla продължава да търси начини за повишаване на спадащия интерес към своите продукти, като на няколко пъти загатна за появата на модела с ниска цена, който да направи революция на пазара. Вместо него обаче компанията предложи нов „стадартен’’ вариант на Model Y за пазара в САЩ.


Tesla Model Y Standart


Електрическият SUV вече ще се предлага с опростени дизайн и оборудване, както и с по-слаби технически характеристики. Промените във външния вид включват опростена предна броня с преработени въздухозаборници и осветителни елементи, интегрирани в бронята. LED светлинната лента отпред, както и панорамният покрив са премахнати, докато отзад нещата са си същите, но от Tesla посочват, че е използвано по-икономична технология на светлините.

Купето има за цел да увеличи максимално функционалността, като премахне някои елементи като екрана, предназначен за пътниците отзад. Седалките са тапицирани с плат, като са проектирани да се адаптират към всякакви метеорологични условия. Между предните кресла е създадено отделение за съхранение, вдъхновено от първия Model S и Cybertruck, по-голямо от това на „нормалния’’ Model Y.


Tesla Model Y Standart


В Северна Америка цените на Tesla Model Y Standard започват от 39 990 долара, което е точно с 5000 долара по-малко от предишния вариант от начално ниво. Новата най-евтина версия е със задно предаване, като няма да получи батерия с капацитет 75 kWh, която е най-малкият размер, предлаган в САЩ за електрическия SUV.

Въпреки че не е съобщил техническите спецификации на новия вариант, американският производител обяви пробег от 516 км - това е повече или по-малко пробегът, деклариран от Standard Range, наличен на европейския пазар, който всъщност разчита на батерията 60 kWh. И най-вероятно с нея ще бъде оборудван новият „евтин’’ Model Y.


Tesla Model Y Standart


За да компенсира по-слабата батерия, без да се губи значителна част от пробега, вероятно и мощността е по-малка. Новият вариант ускорява от 0 до 96 км/ч за 6,8 секунди, докато досегашната начална версия с 300 к.с. прави същото за 5,9 секунди. От Tesla обаче все още е са обявили официални данни.

За всичко останало новият Model Y Standard обещава да запази ДНК-то на Tesla, потвърждавайки наличието на всички функции, предлагани от автомобилите на производителя, включително отдалечен достъп от приложението, планиране на пътувания с наличност на Supercharger в реално време, дистанционно управление на климатика и разнообразие от възможности за игри и забавление.


Tesla Model Y Standart


В САЩ стандартно се предлага и системата Autopilot, готова за контролирано автономно шофиране, която ще бъде активирана дистанционно, ако технологията бъде одобрена от местното законодателство.

Ако обаче се ровите малко по-дълбоко в спецификациите, разкриваме още няколко пропуска. Tesla понижи аудио системата, монтирайки тази версия със 7 високоговорителя вместо конфигурацията с 15 високоговорителя и субуфера, които се намират в по-високите версии. FM / AM радиото също го няма, заедно с HEPA филтъра и „Bio Weapon Defense Mode ’.


Tesla Model Y Standart


Едновременно с Model Y американският производител опрости и Model 3, който получава версия Standart. Тя е с цели 5500 долара по-евтина от досегашния най-достъпен вариант на електрическия седан, като също получава по-малък пробег с едно зареждане – 516 км

Визуално външните актуализации са по-сдържани, отколкото при Model Y. Основните разлики идват от по-малките 18-цолови джанти, които трябва да предложат малко по-удобно возене. 19-цолови все още са налични като опция.


Tesla Model 3 Standart


Вътре кабината се придържа към същия наръчник за намаляване на разходите като Model Y Standard, макар и с едно забележително изключение - стъкленият покрив остава. Текстилните седалки заемат мястото на веганската кожа, воланът се регулира ръчно, задният сензорен екран е изтрит, а аудио системата е опростена.


0 от 500
  • #56
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Пържените цаци ги ядат глупавите по черноморието, умните ядат пържени калмари в Гърция. Това съм го казал още 2017 когато цацата на Приморско беше 2лв а сега е по-скъпа от порция калмари на Халхидики
  • #55
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 1 месец )
    Повечето енергоемки производства в България затвориха,заради високите цени на електроенергията и газа.Не съм учуден изобщо от това.
  • #54
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 1 месец )
    Като ти знам номерата умишлено да изкривяваш смисъла на това, което ти казва опонента, дълбоко се съмнявам да ти е казал 20 киловата за промишлени пещи.
  • #53
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Да не казваш че е гост е патологичен лъжец от научно му в психопат и е излъгал? Абсолютно невъзможно. Той е много честен човек и освен това е инженер и ги разбира тези работи. Няма как да е объркал мощността на пещите. Нали затова му плащат и с това си изкарва хляба и редовно се хвали! Питай го да видиш колко е мощността на тяхната пещ и как понеже харчи 100 лв на ден за ток неговия шеф е затворил леярната защото не може да си позволи да плаща сметките за ток, понеже цената на тока се е вдигнала
  • #52
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 1 месец )
    Ти колко такива кооперативи създаде?Колко топла вода и електричество продаде на комшиите?
  • #51
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Хайде да видим психопата колко коментара ще генерира в тази тема. След малко ще отрече и съществуването на слънцето и това ще е причината да е невъзможно да има фотоволтаици.
  • #50
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 1 месец )
    Индустриалните пещи са с мощност в мегавати.Настолните пещи използвани за термообработка на малки дребносерийни детайли са в киловати с размер като фурната на баба ти.
  • #49
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Та освен термопомпите фотоволтаиците батериите които не могат да произвеждат ток не могат да съхраняват ток не могат с този ток да произвеждат топла вода, Димов напълно отрича и енергийните общности и енергийните кооперативи. След като той понеже е психопат се е скарал с всички съседи защото за всеки е измислил някоя лъжа или се е представил за него и е скарал всички съседи и не могат да направят такъв кооператив, значи никъде по света е невъзможно да се направи.
  • #48
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До Димов. Ако гост е излъгал за мощността, то и аз те лъжа. Но какво значение има мощността? 20 kW, 200 kW ? А освен съществуването на термопомпи които могат да се захранват с фотоволтаици които да осигуряват електричество и топла вода на входа, а когато има евтин газ като по времето когато съм писал за тази идея, топлината и тока да се произвеждат от газова микротурбина 40 kW, която освен всичко може да топи и алуминий с евтин руски газ.
  • #47
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До пръцльо. И по тази тема доста съм говорил. Като например през 2017 когато чакахте Тесла да фалира, което беше много вероятно по онова време. Още тогава ви казвах че когато и да фалира Тесла, кутията на Пандора вече е отворена и електромобилите ще завладеят света. Tesla вече ги направи желани, като доказа още през 2012 че могат да се зареждат бързо, да са бързи и икономични. А тогава се зареждаха с едва 120 kW, от там нататък всичко се подобрява и е въпрос НА ВРЕМЕ да изместят ДВГ.