IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Евтината Tesla се оказа опростен Model Y

Популярният SUV получи по-малка батерия, по-слаб двигател и по-ниска цена

Tesla продължава да търси начини за повишаване на спадащия интерес към своите продукти, като на няколко пъти загатна за появата на модела с ниска цена, който да направи революция на пазара. Вместо него обаче компанията предложи нов „стадартен’’ вариант на Model Y за пазара в САЩ.


Tesla Model Y Standart


Електрическият SUV вече ще се предлага с опростени дизайн и оборудване, както и с по-слаби технически характеристики. Промените във външния вид включват опростена предна броня с преработени въздухозаборници и осветителни елементи, интегрирани в бронята. LED светлинната лента отпред, както и панорамният покрив са премахнати, докато отзад нещата са си същите, но от Tesla посочват, че е използвано по-икономична технология на светлините.

Купето има за цел да увеличи максимално функционалността, като премахне някои елементи като екрана, предназначен за пътниците отзад. Седалките са тапицирани с плат, като са проектирани да се адаптират към всякакви метеорологични условия. Между предните кресла е създадено отделение за съхранение, вдъхновено от първия Model S и Cybertruck, по-голямо от това на „нормалния’’ Model Y.


Tesla Model Y Standart


В Северна Америка цените на Tesla Model Y Standard започват от 39 990 долара, което е точно с 5000 долара по-малко от предишния вариант от начално ниво. Новата най-евтина версия е със задно предаване, като няма да получи батерия с капацитет 75 kWh, която е най-малкият размер, предлаган в САЩ за електрическия SUV.

Въпреки че не е съобщил техническите спецификации на новия вариант, американският производител обяви пробег от 516 км - това е повече или по-малко пробегът, деклариран от Standard Range, наличен на европейския пазар, който всъщност разчита на батерията 60 kWh. И най-вероятно с нея ще бъде оборудван новият „евтин’’ Model Y.


Tesla Model Y Standart


За да компенсира по-слабата батерия, без да се губи значителна част от пробега, вероятно и мощността е по-малка. Новият вариант ускорява от 0 до 96 км/ч за 6,8 секунди, докато досегашната начална версия с 300 к.с. прави същото за 5,9 секунди. От Tesla обаче все още е са обявили официални данни.

За всичко останало новият Model Y Standard обещава да запази ДНК-то на Tesla, потвърждавайки наличието на всички функции, предлагани от автомобилите на производителя, включително отдалечен достъп от приложението, планиране на пътувания с наличност на Supercharger в реално време, дистанционно управление на климатика и разнообразие от възможности за игри и забавление.


Tesla Model Y Standart


В САЩ стандартно се предлага и системата Autopilot, готова за контролирано автономно шофиране, която ще бъде активирана дистанционно, ако технологията бъде одобрена от местното законодателство.

Ако обаче се ровите малко по-дълбоко в спецификациите, разкриваме още няколко пропуска. Tesla понижи аудио системата, монтирайки тази версия със 7 високоговорителя вместо конфигурацията с 15 високоговорителя и субуфера, които се намират в по-високите версии. FM / AM радиото също го няма, заедно с HEPA филтъра и „Bio Weapon Defense Mode ’.


Tesla Model Y Standart


Едновременно с Model Y американският производител опрости и Model 3, който получава версия Standart. Тя е с цели 5500 долара по-евтина от досегашния най-достъпен вариант на електрическия седан, като също получава по-малък пробег с едно зареждане – 516 км

Визуално външните актуализации са по-сдържани, отколкото при Model Y. Основните разлики идват от по-малките 18-цолови джанти, които трябва да предложат малко по-удобно возене. 19-цолови все още са налични като опция.


Tesla Model 3 Standart


Вътре кабината се придържа към същия наръчник за намаляване на разходите като Model Y Standard, макар и с едно забележително изключение - стъкленият покрив остава. Текстилните седалки заемат мястото на веганската кожа, воланът се регулира ръчно, задният сензорен екран е изтрит, а аудио системата е опростена.


0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 1 месец )
    Много ми е интересно такива пишман борсови експерти като теб, какво са спечелили от цената на акциите на Тесла? Или статистика си водите да се правите на умни по форумите? Ако имаш грам представа от борсови индекси и пазари, нямаше хич да ти мине през ума да слагаш в едно изречени продажби на автомобили и цена на акции! Особено за Тесла, където един туит на Мъск оказва повече влияние от плюс или минус 500 000 продажби за тримесечието. Но говори си иначе, прави се на умен!
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Колко е ръста на Тесла за 2024 година Теслю митичен,май беше отрицателен?Колко ще е ръста за 2025 година?Пак отрицателен!По Екселските таблици пише друго.
  • #24
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До 23. Бързите риби изяждат бавните. Тесла не прави изключение. Като се забави с продажбите на нови модели и или евтини модели, останалите ще изядат пазарния дял и ще растат, а тези които се бавят да предлагат ЖЕЛАНИ И ДОСТЪПНИ електрически автомобили, ще бъдат изядени. Пазарната капитализация на Tesla расте, защото е бърза риба в други области, защото не е чисто автомобилна компания. Да му мислят останалите.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    Но нали щото роботи моботи туй онуй нищо, че 90% от приходите са си от коли и само намалят и намалят :D
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Ти от психопат който се хвали че идва тук да се заяжда с коментиращите за удоволствие, какво очакваш? Да ти говори нещо смислено или да каже факт, а не дай Боже да прояви мисъл и да направи анализ на фактите и прогнози за различни сценарии на бъдещето? Единственото което трябва да правим нормалните хора в присъствието на психопат е да говорим с факти - да посочваме психопата и да разобличаваме лъжите, като междувременно споделяме и други факти, за да сме полезни на останалите
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    БМВ в момента са оценени на 74.60 евро за акция, Мерцедес на 53.50 евро, VAG на 91 евро, а Стелантис под 10 евро за акция. Предполагам сами може да си направите извод, каква компания е Тесла
  • #20
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ииии...темата отново се повтаря. Антиелетриченцата-москофилчета-японофилчета-национални предателчета лъжат и мразят, а един-двама им отговарят с факти. Резултатът е нечетима тема. България и светът ви благодарят, Антиелетриченцата-москофилчета-японофилчета-национални предателчета!
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Най големите автомобилни бизнес умове са се събрали тук, браво!!! А вие докато си говорите, акциите на Тесла са почти на най-високото ниво на които някога са били - малко под 438 долара за акция в момента!!! Предполагам е заради спада на продажбите им, или заради некачествените им автомобили които никой не иска!!! Няма нито една друга автомобилна компания с подобна цена за акция. За сравнение Тойота са около 198 долара, а BYD 12 евро за акция. Говорете си вие, ха ха ха ха
  • #18
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    На 08.10.2025 съм казал, че каквото кажа, няма никакво значение, защото утре ще кажа, че нищо такова не съм казал, и това което казвам е това което съм казал. Тесла ще завладее автомобилния свят. или Тесла ще фалира. или Тесла ще си остане посредствена компания. Ей това което казвам, ще се сбъдне.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Тесла има капацитет да произвежда всички автомобили на света, но Мъск не иска защото е ангажиран да ми чете умните коментари и да развива индустрията според моите съвети