Tesla продължава да търси начини за повишаване на спадащия интерес към своите продукти, като на няколко пъти загатна за появата на модела с ниска цена, който да направи революция на пазара. Вместо него обаче компанията предложи нов „стадартен’’ вариант на Model Y за пазара в САЩ.

Електрическият SUV вече ще се предлага с опростени дизайн и оборудване, както и с по-слаби технически характеристики. Промените във външния вид включват опростена предна броня с преработени въздухозаборници и осветителни елементи, интегрирани в бронята. LED светлинната лента отпред, както и панорамният покрив са премахнати, докато отзад нещата са си същите, но от Tesla посочват, че е използвано по-икономична технология на светлините.
Купето има за цел да увеличи максимално функционалността, като премахне някои елементи като екрана, предназначен за пътниците отзад. Седалките са тапицирани с плат, като са проектирани да се адаптират към всякакви метеорологични условия. Между предните кресла е създадено отделение за съхранение, вдъхновено от първия Model S и Cybertruck, по-голямо от това на „нормалния’’ Model Y.

В Северна Америка цените на Tesla Model Y Standard започват от 39 990 долара, което е точно с 5000 долара по-малко от предишния вариант от начално ниво. Новата най-евтина версия е със задно предаване, като няма да получи батерия с капацитет 75 kWh, която е най-малкият размер, предлаган в САЩ за електрическия SUV.
Въпреки че не е съобщил техническите спецификации на новия вариант, американският производител обяви пробег от 516 км - това е повече или по-малко пробегът, деклариран от Standard Range, наличен на европейския пазар, който всъщност разчита на батерията 60 kWh. И най-вероятно с нея ще бъде оборудван новият „евтин’’ Model Y.

За да компенсира по-слабата батерия, без да се губи значителна част от пробега, вероятно и мощността е по-малка. Новият вариант ускорява от 0 до 96 км/ч за 6,8 секунди, докато досегашната начална версия с 300 к.с. прави същото за 5,9 секунди. От Tesla обаче все още е са обявили официални данни.
За всичко останало новият Model Y Standard обещава да запази ДНК-то на Tesla, потвърждавайки наличието на всички функции, предлагани от автомобилите на производителя, включително отдалечен достъп от приложението, планиране на пътувания с наличност на Supercharger в реално време, дистанционно управление на климатика и разнообразие от възможности за игри и забавление.

В САЩ стандартно се предлага и системата Autopilot, готова за контролирано автономно шофиране, която ще бъде активирана дистанционно, ако технологията бъде одобрена от местното законодателство.
Ако обаче се ровите малко по-дълбоко в спецификациите, разкриваме още няколко пропуска. Tesla понижи аудио системата, монтирайки тази версия със 7 високоговорителя вместо конфигурацията с 15 високоговорителя и субуфера, които се намират в по-високите версии. FM / AM радиото също го няма, заедно с HEPA филтъра и „Bio Weapon Defense Mode ’.

Едновременно с Model Y американският производител опрости и Model 3, който получава версия Standart. Тя е с цели 5500 долара по-евтина от досегашния най-достъпен вариант на електрическия седан, като също получава по-малък пробег с едно зареждане – 516 км
Визуално външните актуализации са по-сдържани, отколкото при Model Y. Основните разлики идват от по-малките 18-цолови джанти, които трябва да предложат малко по-удобно возене. 19-цолови все още са налични като опция.

Вътре кабината се придържа към същия наръчник за намаляване на разходите като Model Y Standard, макар и с едно забележително изключение - стъкленият покрив остава. Текстилните седалки заемат мястото на веганската кожа, воланът се регулира ръчно, задният сензорен екран е изтрит, а аудио системата е опростена.


2