IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромобил по-евтин от велосипед – възможно е, при това в Европа

Италианските власти въвеждат до 11 000 евро субсидия за автомобил на ток

Какъв е най-добрият начин гражданите да бъдат насърчени да купуват електрически автомобили? Най-вероятно това е въвеждането на добре функционираща държавна програма за субсидии. Това се опитват да направят властите в Италия, където електромобил вече може да бъде закупен на по-ниска цена от велосипед от висок клас.


Dacia Spring


Италианското правителство въведе значителни субсидии за закупуване на електрически градски автомобил, всичко това, за да стимулира продажбите на един от най-слабите пазари на BEV в Европа. В страната дялът на електрическите превозни средства през август е бил 5,2%, докато средният за Европейския съюз е 15,8%. Общата стойност на правителствената програма е 597 милиона евро, но не всеки може да кандидатства за субсидия от 11 000 евро.

От решаващо значение е да се изпълнят две условия. Благодарение на държавните субсидии цената на Dacia Spring, например, е намалена от 17 900 евро на 4900 евро, докато Leapmotor T03 ще струва 4900 евро. Това става възможно, защото Leapmotor намалява каталожната цена на T03 с 3000 евро - до 15 900 хиляди евро, а след това добавя 11 000 евро държавна такса. Същото прави и Dacia със Spring, като и в двата случая тези 11 000 се поемат от държавата.

И двата модела се произвеждат в Китай и след това се изнасят в Европа. И Spring, и T03 се вписват идеално в рамките на държавната субсидия, но не са единствените автомобили, които италианците могат за закупят. Техен пряк конкурент е Fiat 500e, произведен в Торино, който ще може да бъде закупен крайна сметка за 990 евро вместо за 23 900 евро. Условието обаче е да се вземе заем с лихвен процент от 12,9.

Основната цел на проекта на италианското правителство е постепенно да се премахнат автомобилите с високи емисии, които са на поне 10 години. Важно е, че за да се възползвате от надценката от 11 000 евро, трябва да бракувате автомобил, който отговаря на стандарта Евро 5 или по-стар, а самата помощ е насочена към по-малко заможни семейства, чийто годишен доход не надвишава 30 000 евро и които живеят в градове с повече от 50 000 жители. От друга страна, семействата с доходи между 30 и 40 хиляди евро годишно могат да получат субсидия от 9000 евро.

Програмата на стойност 597 милиона евро ще започне през октомври и ще продължи до юни следващата година. Смята се, че това може да доведе до около 60 000 нови регистрации на електрически автомобили, което е огромна възможност за развитието на италианския пазар на BEV.


0 от 500
  • #8
    16 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Преди няколко месеца си бях поиграл да сметна колко пари са изхарчили държавите от ЕС за субсидии за електрички и зарядни.Стигнах до сума около 53 млрд. Евро,като всъщност информация която уж трябва да е публично достъпна не е чак толкова лесно достъпна и със сигурност са повече.В това число не влизат загуби от данъчни облекчения,загуби от безплатни паркоместа,парите по RRF,където стотици млрд. са за "зелен преход" и много от тях ще идат субсидиране на коли и зарядни.Исторически обир!
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    След 1 година продаваш за повече отколкото си я взел след субсидия и си готов
  • #6
    10 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    А сега с 600 мил. евро, ще се купят 60 000 полу коли.Които в никакъв случай немогат да заменят пълноценно стария семеен автомобил на тези субсидирани семейства.В най-добрия случай, ще намалят използването му с някакъв процент в градските условия.Т.е. вместо да увеличим живота и намалим с 90% вредата на над 300 000 автомобила,ще постигнем същия ефект за 30 000 автомобила. Страшна ефективност, страшна мисъл, другари! И не забравяйте,"Електричките сами се продават,нямат нужда от субсидии,ВЕНСЕРЕМОС
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е нали Урсулата каза, че щяла да прави фабрики за евтини електрически европейски автомобили. За какво са тези субсидии в Италия? Не е ли по-добре да се инвестират в евтино производство, вместо да се дават в чужди ръце? Не ми е ясна тази работа, как така. Няма никаква връзка със здравият разум.
  • #4
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Схемата е елементарн ( преди 2 месеца )
    Вземаш парите на хората от бюджета и ги раздаваш на фирми под формата на субсидии, а фирмите ти връщат част от тези пари под масата. Тук обаче говорим за брутална схема. 11 000 евро субсидия на кола си е доста сериозна сума. Богатите страни не могат да си го позволят, но бедна и задлъжняла Италия може. Сметките нещо не излизат ми се струва. Откъдето и да го погледнеш това нещо намирисва яко.
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Преди 4-5 години една датска и една немска фирми,независими една от друга,представиха катализаторни системи за дизел и бензин,които правят Евро 3 отвъд Евро 7.Постигнаха цена на дребно около 2500 Евро,като обявиха,че при големи поръчки от производители или ПРАВИТЕЛСТВА,цената може да падне с над 40%.Разбира се никой не се заинтересова от технологията,просто защото прави вече продадени коли по-екологични от нови.С 600 мил. Евро,над 300 000 коли стават Евро 7+.Ако екологията е целта,разбира се :-)
  • #2
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Е нали нямаше нужда - всички ги купуват?!? Държава с дълг над 100% от БВП дава субсидии за автомобили сглобени в Китай?!?
  • #1
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Оня с коня ( преди 2 месеца )
    Поредните шменти-капели да се чопнат едни пари под формата на субсидии. Интересното е това, че Италия е една фалирала държава с над 3 трилиона евро заеми за миналата година, а за тази още повече. Та се чудя откъде идват тези пари, за да ги раздават така с лека ръка за субсидии? Някой, яко надува балона на електричките. Лошото е, че това са парите на хората на данъкоплатците, които никой не ги е питал дали да се раздават така пари. Това е обществен ресурс, а те го раздават ей така...