IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електромобил по-евтин от велосипед – възможно е, при това в Европа

Италианските власти въвеждат до 11 000 евро субсидия за автомобил на ток

Какъв е най-добрият начин гражданите да бъдат насърчени да купуват електрически автомобили? Най-вероятно това е въвеждането на добре функционираща държавна програма за субсидии. Това се опитват да направят властите в Италия, където електромобил вече може да бъде закупен на по-ниска цена от велосипед от висок клас.


Dacia Spring


Италианското правителство въведе значителни субсидии за закупуване на електрически градски автомобил, всичко това, за да стимулира продажбите на един от най-слабите пазари на BEV в Европа. В страната дялът на електрическите превозни средства през август е бил 5,2%, докато средният за Европейския съюз е 15,8%. Общата стойност на правителствената програма е 597 милиона евро, но не всеки може да кандидатства за субсидия от 11 000 евро.

От решаващо значение е да се изпълнят две условия. Благодарение на държавните субсидии цената на Dacia Spring, например, е намалена от 17 900 евро на 4900 евро, докато Leapmotor T03 ще струва 4900 евро. Това става възможно, защото Leapmotor намалява каталожната цена на T03 с 3000 евро - до 15 900 хиляди евро, а след това добавя 11 000 евро държавна такса. Същото прави и Dacia със Spring, като и в двата случая тези 11 000 се поемат от държавата.

И двата модела се произвеждат в Китай и след това се изнасят в Европа. И Spring, и T03 се вписват идеално в рамките на държавната субсидия, но не са единствените автомобили, които италианците могат за закупят. Техен пряк конкурент е Fiat 500e, произведен в Торино, който ще може да бъде закупен крайна сметка за 990 евро вместо за 23 900 евро. Условието обаче е да се вземе заем с лихвен процент от 12,9.

Основната цел на проекта на италианското правителство е постепенно да се премахнат автомобилите с високи емисии, които са на поне 10 години. Важно е, че за да се възползвате от надценката от 11 000 евро, трябва да бракувате автомобил, който отговаря на стандарта Евро 5 или по-стар, а самата помощ е насочена към по-малко заможни семейства, чийто годишен доход не надвишава 30 000 евро и които живеят в градове с повече от 50 000 жители. От друга страна, семействата с доходи между 30 и 40 хиляди евро годишно могат да получат субсидия от 9000 евро.

Програмата на стойност 597 милиона евро ще започне през октомври и ще продължи до юни следващата година. Смята се, че това може да доведе до около 60 000 нови регистрации на електрически автомобили, което е огромна възможност за развитието на италианския пазар на BEV.


0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Манол Манолов ( преди 2 месеца )
    Данните са стари! В момента Хюндай предлага най-много за най-малко пари! Най-евтините електромобили вече не са дърветата Дачия, със ненормално малко екстри и с халогени фарове! Халогени фарове на електрически автомобил?!?! Няма по странно техническо решение!
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #16, това за дачиите изобщо не е вярно (за пробега през зимата де, иначе никой не спори, че са си кло3ети). 120 км си ги прави на -5. Иначе цифрата от половин милиярд евро за тоя фонд е космическа, но приравнено към нашия бюджет е нещо като 15 милиона евро - нещо като 0.05%, т.е. не е някакво перо.
  • #16
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 месеца )
    Наливайте още вода в китайската воденица!..... Която, всъщност, работи с въглища, нефт и газ....И, между другото, ако ви кажат, че Спринг е автомобил, много не вярвайте. През зимата, пряко сили, 80 километра пробег. После поне 3 часа зареждане.
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    на първи октомври официално човечеството преоткри свободната енергия и най важното как да я улавя и в какво да я съхранява и как да използва в неограничен период от време преди няколко години случайно се запознах с необикновен човек който видно беше че е на друго ниво и в едно малко заведение на чаша вино и чиния пълна с морски бездарници разказваше за улавяне на топчица в пространството и пренос на топчицата от една материя върху друга материя без въобще да се замисля че става въпрос за енегия
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    тесла счупи пазара на електромобилите с батарията Omega Core aluminum-ion batery и след продажбата на Berkshire Hathaway акциите си в BYD пъзела се подреди
  • #13
    10 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Градски коли с малък пробег в града има и метро няма нужда да дават пари от здравеопазване образование и тн за тези ел бо клуци
  • #12
    13 rate up comment 6 rate down comment
    АнтиЗеленясал ( преди 2 месеца )
    Значи, за да се продават тези тостери са нужни огромни субсидии и въпреки тях, хората пак не ги купуват. Иначе обаче ви разправят, колко хубави са тостерите на колела. Всичката им работа с тези зелени сделки е огромна измама. След като се приключи с Урсулата, (дано по-бързо) ще излязат чудовищни злоупотреби и кражби за много милиарди. Само си помислете какво направи с ваксините. Сега измамата ще е още по-огромна.
  • #11
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Електромобил по евтин от велосипед се нарича Тесльомобил.
  • #10
    13 rate up comment 12 rate down comment
    Bobi ( преди 2 месеца )
    Индия 80 процента от енергията от въглища,Китай,а Африка латинска Америка, Азия,Русия, Южна и Северна Америка само тука въздуха е капсулован при урсулите и сламения ни премиер.Тия батерии да не се правят от рапица *** прости
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 8 - само пазара на емисии е събрал до 2024 над 200 млрд. евро.