IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Край на автомобилните боклуци от Китай. Нови разпоредби от 1 януари

Азиатската държава въвежда система за сертификация на електромобилите

Китай иска да въведе специални разрешителни за износ на своите електрически автомобили в чужбина. Системата за сертифициране на износителите има за цел да защити местните марки от проблеми, които биха могли да засегнат репутацията на китайските производители, например в Европа.


китайски коли


Лошият достъп до обслужване и проблемите с доставката на части ефективно пречат на много европейски купувачи да посещават шоурумите на китайски марки. Проблемът вече е забелязан от властите в страната, които планират да затегнат регулациите за износ на китайски електрически автомобили от следващата година. Промените имат за цел да ограничат нелоялната конкуренция, засягаща имиджа на китайските марки извън страната.

Пекин подготвя нови разпоредби за износ на автомобили

От 2019 насам китайските власти се опитват да улеснят износа на автомобили, като подкрепят различни видове посредници, което помогна за справяне със свръхпроизводството и изкуствено увеличи БВП на Китай. Китайците обаче забелязват, че агресивната политика на износителите може да им донесе повече вреда, отколкото полза.

Още през юни Джу Хуаронг, председател на китайския държавен производител на автомобили Changan, призова властите в Пекин да затегнат регулациите, предупреждавайки, че настоящата практика може да "навреди значително на китайските марки" на външните пазари.

Китайски превозни средства вече само с пълна поддръжка

В резултат на агресивните действия на посредници, които активно търсят нови възможности за износ за китайски електротехници, автомобилите на китайски марки днес се озовават в ръцете на неопитни вносители, които не им предоставят нужното ниво на следпродажбено обслужване. В резултат на това, независимо дали в случай на сблъсък или незначителен дефект, купувачите на такива автомобили често не могат да разчитат на адекватно ниво на подкрепа.

В ерата на социалните медии и милионите вирусни посегателства, безразсъдната политика може да донесе гигантски загуби на имиджа на китайските производители, особено в Европа, където позицията на местните производители е много силна. Достатъчно е да се каже, че много купувачи на автомобили в ЕС все още гледат на автомобилите, произведени в Китай, през призмата на нискокачествени китайски продукти отпреди 5 или 10 години, а скъсването с имиджа на "китайския боклук" генерира специфични финансови тежести за китайците.

Интересното е, че новите разпоредби ще се прилагат само за автомобили от сегмента NEV, т.е. "Nev Energy Vehicle" - оборудвани с електрическо или хибридно задвижване. Следователно стратегията е насочена към защита и изграждане на положителен имидж на китайските електрически автомобили на външните пазари.

Проблем за BMW, Tesla и Volkswagen?

Самите производители на автомобили вече ще трябва да кандидатстват за "лицензи за износ" за посредници, издадени от 1 януари. Според експертите решението може да има и втора цел под формата на желание да се повлияе на експортната политика и да се "усложни живота" - например чрез удължаване на процедурите за получаване на сертификати, за западните автомобилни гиганти, произвеждащи автомобили в Китай.

Представители на индустриалната услуга Automotive News отбелязват, че фабриките в Китай, от които електрическите автомобили сега се изнасят по целия свят, са собственост на компании като BMW, Volkswagen Group или дори Tesla. Фабриката в Шанхай, например, в момента произвежда Tesla Model 3 и Tesla Model Y, които се изнасят по целия свят.

В началото на годината Volkswagen обяви планове за разширяване на износа от Китай за други азиатски пазари, Южна Америка и Близкия изток. В момента Cupra Tavascan, който става все по-популярен, идва в Европа от Китай. В случая с BMW фабриките на китайския партньор - Great Wall Motor - произвеждат Mini Cooper и Mini Aceman, внесени на Стария континент.

Миналата година износът на електрически автомобили от Китай (китайски марки) достигна 1,65 милиона единици. Тазгодишните данни показват, че след първите седем месеца китайските производители на електрифицирани превозни средства са изнесли автомобили на стойност над 19 милиарда долара. Интересното е, че въпреки налагането на наказателни мита от Европейската комисия, Европа в момента е основният експортен пазар за китайски електрически автомобили.


0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Дън ( преди 1 месец )
    Простреляха се в крака, в главата и да се гръмнат - няма нищо. Няма да е голяма загуба. Като дигнат и цената на горивата, да ви в честита еврозоната. После Китай и Русия виновни.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Прекалено на сериозно започна да се взимаш, че цялата световна автомобилна промишленост зависи единствено и само от тебе и ме слагаш на педестал че каквото си купя аз това ще си купува цял свят. Хайде слез на земята. От моето и от твоето решение абсолютно нищо не зависи И никога няма да зависи. Аз съм си купил един единствен чисто нов автомобил през целия си живот И повече няма да повторя тази грешка. Да сте живи и здрави тези които го правите, както и ние, за да има на кого да продадете после
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    до РУК Това какво ми се иска да се случи и какво ще се случи са две различни неща и за разлика от тебе аз не ги бъркам и не си заравям главата в пясъка. Казвам точно какво ще се случи и какъв е единствения вариант Европа да го забави или да смекчи удара. Ако всички европейци си заравят главата в пясъка като тебе и твърдят че ще продават само ДВГ защото това си могат, то с европейската промишленост ще е приключено след няколко години, независимо АЗ КАКВО ЩЕ СИ КУПЯ.
  • #9
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Всъщност, ( преди 2 месеца )
    Нормални рестрикции, регулации и стандарти към износители, вносители и дилърства на китайските нови коли, понеже последните са го подкарали през просото, и не осигуряват на клиентите пълни пакети обслужвания, което вреди на имиджа им. А на Евро брандовете директорчетата са превзети от умопобъркана алчност за пари от продажба на евтини ***. Искат да компенсират с дизайн ама нещо и там сбъркаха. China им взе и дизайнерите и инженерите, сега ги бие с цена и дисциплина. Шваболандия е аут.
  • #8
    8 rate up comment 6 rate down comment
    До #5 ( преди 2 месеца )
    Кой ще фалира? Европейските бизнеси прегърнати с еврокомисии и всякакви други евро развратно алчни политици? Те ли ще фалират? С десетки стотици милиарди в джобовете си, в 10 457 963та фаза на алчност, ..те ли ще фалират? Б*о*к*л*у*ц*и* ще продължават да продават дефектни европейски *** и бъгав лукав софтуер (в бъдеще на абонамент) на комплексари и балъци търсещи експресивно лъскане на егото си. Европа е аут от всичко добро, защото алчността и разврата превзеха всички. => Made in China
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Ако, ако, ако ... и ако Европа направи това ще си купиш ли електричка, или когато става въпрос за теб пак ще обясняваш как няма смисъл да изхарчиш 30 000лв в повече за да спестяваш 1700лв на година от гориво? Трябваха ти 3 години обяснения за да разбереш,че китайския дъмпинг и политика не са насочени към нищо добро за потребителите по света,а целят тотален монопол и чудовищни цени след това.Какво стана с малките риби дето изяждали големите.Нещо вече не ти се иска да се случи,а?Кретеноид!
  • #6
    5 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ако Европа действа правилно и стимулира изграждането на мегаватови зарядни станции за кратко време, като премахне всякакви бюрократични спънки. Ако европейските автомобилни производители се възползват от новите технологии на китайските батерии за 5 минутно зареждане, клиентите ще предпочетат европейски автомобил с пет минути зареждане, пред китайския. И обратното. Ако китайския се зарежда за пет минути, а Европейския е по-скъп и зарежда за 30 минути, резултатът е ясен.
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 4. Както винаги казвам, внимавай какво си пожелаваш, за да не ти се случи! Какво ще спечелиш от това, че ще фалират европейски фирми? Радваш ли се? Ако ще ги критикуваш, критикувай ги с градивна критика. Кажи какво трябва да се промени според тебе, за да не фалират? Ако нямаш мнение по темата, няма нужда от злобата ти тук. Практически китайското правителство дава глътка въздух на европейските производители. Дали те ще се възползват от това време, зависи единствено и само от тях!
  • #4
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Sombre ( преди 2 месеца )
    Дано да фалират тив европейски ***
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Шекерчо, защо ти можеш да използваш думата с "б" в заглавието, а ние не можем в коментарите?