IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайска кола шокира в тестовете за безопасност

Новият MG 3 показа дефект, невиждан нито веднъж за 28 години EuroNCAP тестове

Китайският хечбек MG 3 втрещи изпитателите в европейските тестове за безопасност на EuroNCAP, като показа невиждан досега проблем при удар. Новият бюджетен модел, който според създателите му има амбицията да се конкурира с автомобили като Dacia Sandero, Renault Clio и Peugeot 208, бе подложен на европейските тестове и получи 4 от 5 звезди, но въпреки това EuroNCAP препоръча на потребителите да го избягват. 
  
 


Клипче от стряскащото откъсване на седалката, разпространено от Which?. Инцидентът не се вижда в официалното видео от изпитанията
   
          
Причината е, че при изпитанието за челен удар механизмът за регулиране на седалката на MG 3 не издържа и тя се откъсна частично от основата си. В резултат десният крак на тестовия манекен е на практика смазан. От EuroNCAP обясниха, че не са виждали нищо подобно още от първите си тестове през 1997 година насам. 
  
    
MG 3, EuroNCAP, MG3
В Германия MG 3 започва от около 22,500 евро
  
     
Освен това при изпитанията те са открили, че главата на манекена ще мине под предната въздушна възглавница и ще се удари с всичка сила във волана, заради което колата получава ниска оценка за предпазване на главата. Въпреки тези сериозни недостатъци обаче MG 3 получава четири от максимално възможните пет звезди - от EuroNCAP обясняват, че системата им за оценяване не позволява отнемане на точки за такъв недостатък. Организацията вече започна работа по промяна на регламентите, за да запуши тази "рядка вратичка" в системата за оценяване. 
  
    
MG 3, EuroNCAP, MG3
  
       
От китайската марка, която е част от гиганта SAIC, обявиха, че проучват инцидента и вече са взели мерки да подобрят закрепването на седалките и въздушната възглавница пред шофьора. "Докато техническата проверка и оценка е в ход, не сме в положение да добавим повече по темата", заявиха китайците. 

"Смущаващо е да открием автомобил в продажба през 2025 с фундаментална слабост в механизмите на седалката - ключова част от системата за опазване на пътниците", заяви д-р Алед Уилямс, програмен директор на Euro NCAP. Дефектът е докладван на съответните органи, издаващи типови одобрения в ЕС, и от тях зависи дали ще бъде обявена сервизна акция за вече пласираните бройки MG 3. Тук можете да видите видео от пълните изпитания на MG 3. 
  
     

0 от 500
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Колега ( преди 3 месеца )
    До #20Не, не мисля, че в Европа счетоводителите имат думата, когато се покрива стандарт за безопасност. Могат да определят обема и материалите на двигателя, цвета на купето, размера на гумите и т.н., но не могат да се месят в укрепването на релсата на седалката. В Китай не знам как е, но в Европа не е така. Затова, много бих се замислил преди да си купя китаец от най-нисък клас.
  • #22
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Още тогава Антиелектрика обясняваше, че за товар от 200 ампера на 12 V, като електроинженер проектира, че трябва да се захрани с 2 квадрата кабел и при 0,06 ома консуматор, винаги получаваш 200 A ток, независимо към какъв източник на 12V включиш този консуматор, А аз му казах че НИКОГА няма да получи. 200 A от 12 V при това съпротивление, ЗАРАДИ ВЪТРЕШНОТО СЪПРОТИВЛЕНИЕ НА БАТЕРИЯТА - причината за загряването при заряд и разряд. Китайците НАМАЛИХА това вътрешно съпротивление и НЕ ЗАГРЯВАТ
  • #21
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 17. Ако антиелектрика който е електроинженер, не може да ме разбере за вътрешното съпротивление за което му говоря от 2017 година, когато обясняваше защо Тесла няма да може да зарежда с 250 kW защото ще прегрее и ще гръмне, то и ти няма да ме разбереш. Все пак когато говориш за съпротивление и нагряване трябва да знаеш закона на ома. Но днешните електроинженери Не са стигнали до чак толкова високо ниво, точно както машинните инженери по ДВГ, не са чували за законите на Нютон и ги отричат
  • #20
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 19. Колега говорим за едно и също. Не мислиш ли че и там счетоводителите нямат последната дума как точно трябва да бъде проектиран един автомобил? Предвид разликата в леглото и ръста между китайците и европейците, седалката може и да издържи на удара с теглото на по китаеца и да не си блъсне главата във волана, защото автомобилът е проектиран за абсолютния минимум на китайските изисквания. А нали знаеш, че в Китай има около 10 стандарта за качество И получаваш качеството спрямо цената?
  • #19
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Колега ( преди 3 месеца )
    До #2.Тук не става въпрос за евтин или скъп автомобил, а за липса на елементарен контрол на качеството по отношение на сигурността.Седалки, колани, спирачки, окачване, противопожарна безопасност - има минимални стандарти, които трябва да се покриват, ако ще да си в модерен еквивалент на Трабант.Фактът, че такива коли са допуснати за движение в Китай и се прави опит да ги внесат в Европа е тревожен и е основателна причина за подигравки от страна на някои колеги тук.
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Баси инжинерите, в автобизнеса седалки има от над 100 години, тея още закрепване проектират, а за въздушната за волана - вероятно рулетката с която са мерили при проектирането се е счупила и в. възглавница е половинчата. А какво ли друго са сътворили в тая кола?
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    Няма нищо доказано китайски хвсли пръц.5 мимути зареждане ще доведе до такова повишаване на температурата в следввтеи на съпротивлението в самата батерия и полупроводниците че тия въшки ще горят като факли а както знаем те нямат изгасяне.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    безспорно Geely удариха джакпота с покупката на Volvo като придобиха и цялата дилърска мрежа на марката и продават китайските технологии брандирани под европейска марка
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 14 ( преди 3 месеца )
    голЕм шегаджия. Фундаментален мисУител. Ходи разсмивай мама
  • #14
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Striker ( преди 3 месеца )
    Абе, АутоК-омедия нещо в ред ли са? "Китайска кола шокира в тестовете за безопасност", с лош резултат. Ама кое е шокиращото? Китайска. Кола. Лош. Резултат. - Вие какво очаквахте? Бахахахахах!