IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кой колко печели от продаден автомобил?

Лидерът в тази класация през 2025 изкарва от една кола 23 пъти повече от втория

Колко печелят автомобилните компании от всеки продаден автомобил? Този въпрос никога няма да получи точен отговор, разбира се - производителите пазят точната себестойност на всеки от моделите си в тайна, защото иначе трудно биха могли да защитят обявените цени.

Съвсем лесно обаче можем да получим ориентировъчна цифра, като просто разделим нетната печалба на всяка компания на броя на продадените от нея автомобили. Точно така е постъпил анализаторът на JATO Dynamics Фелипе Муньос с данните за първото полугодие на 2025, и е определил кои са петте компании с най-висока печалба от продаден автомобил. Впечатляващо е, че лидерът в класацията печели 23 пъти повече на кола от втория. Любопитно е също, че средният марж на нетна печалба за индустрията като цяло е едва 2.2% - драстичен спад в сравнение с 6.3-те процента за същия период на миналата година. Общо анализираните от Муньос 34 производителя имат нетна печалба от 25.4 милиарда евро за шестмесечието, при 1.15 трилиона евро оборот. 
   
    
Кой колко печели от продаден автомобил (ГАЛЕРИЯ):


  
     

0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 9 rate down comment
    до 3 ( преди 2 месеца )
    Не се притеснявай за купувачите на Ферари. Те не си купуват кола, а инвестиция. Притеснявай се за купувачите на Тойотка, която до скоро оперираше с 10% марж - най-високия от всички масови марки и в пъти над други колеми производители като VW. С други думи, въпросните купувачи си купуват бооклукк на цена на нормален автомобил. Това вече със сигурност е прихично отклонение.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Има си официален финансов показател, който се нарича Operating Margin. Може да се види за всяка публична компания. За Ферари е 28.95%
  • #3
    7 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ферари са толкова надценен продукт че сериозно се замислям за менталнато здраве на собствениците същинска манифактурна изработка криви фуги изпотени фарове използване на нитачки за свързване на елементи по каросерията криви заварки макина но хората с нюмъни харесвят това
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 2 месеца )
    Хахаха, приходите на един автомобилен производител и съответно печалбата не се формират само от продажба на нови автомобили. Имат сервизи , части, маркетинг и реклама, някой имат сериозни спортни отдели, музеи, звена за реставриране и т.н.т. ...
  • #1
    6 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Скоро не бях чел толкова икономически неграмотно нещо.Сякаш Точко го е писал,не от JATO.Само музея на Ферари в Дубай,печели повече от БМВ от 50% от продадените си коли.Как на някой ще му хрумне да дели на броя продадени коли,нетната печалба на компания,която прави милиони от фен аксесоари,лицензи за макетни модели и билети от музеите си?Как едно конвейрно Порше за 180K Евро с хиляди споделени евтини части от VW,ще генерира 22 пъти по ниска печалба,от почти на ръка изработено Ферари за 250К евро.