fallback

Най-абсурдната тенденция на пазара: Собственици сменят Tesla за... дизели

Остарялата гама и действията на Илон Мъск са основните фактори за промяната

Не много отдавна традиционните автомобилни производители се бореха да бъдат в крак с Tesla, тъй като все повече купувачи оставиха своите автомобили, задвижвани с ДВГ, за да ги заменят с електрическата гама на калифорнийската марка. Сега обаче нещата се променят, като лоялността към Tesla не само спада значително, като потребителите не само се насочват към конкурентни марки, но в някои случи изоставят електромобилите заради дизелови модели на Chevrolet и Ford.

Новото проучване на S&P Global показва, че през второто тримесечие на 2025 лоялността към марката на Tesla в САЩ е спаднала с 9,4% спрямо предходната година, достигайки 58,1%. Тази цифра поставя компанията зад Ford с 59,6%, въпреки че остава малко пред Chevrolet с 58%, Toyota с 57,3%, Honda с 54,9% и Mercedes-Benz с 54,2%.

Проблеми със стареенето и имиджа

Според S&P Global нивата на лоялност в Tesla започва да спада по-рано тази година, отчасти поради остаряващата гама и зависимостта само от два автомобила, продавани в голям обем - Model 3 и Model Y. И двата бяха актуализирани, но все пак са на години. И купувачите се изкушават от конкуренти марки, тъй като те предлага по-голям избор.

Проблем се оказват и политическите наклонности на шефа на компанията Илон Мъск, като продължават да отблъскват много собственици. Затова анализаторите подчертават, че спадът на Tesla не е просто отхвърляне на електрическите автомобили, а по-скоро отражение на купувачите, мигриращи към марки, предлагащи по-разнообразни гами и избор на оборудване. И от това печелят най-вече BMW, Mercedes-Benz и Toyota.

Преминаване към други горива, включително дизели

От тези, които напускат Tesla, 68,9% са избрали друг електромобил като следващо превозно средство през първата половина на тази година, което е спад от пика в средата на 2023. Останалите 31,1% са сменили видовете задвижване, като 28,2% са преминали към хибриди. А най-странно изглежда решението на 2,9%, които са избрали дизелови модели – доста необичаен ход за бивши собственици на електромобили.

Други интересни открития от проучването показват, че когато бившите собственици на Tesla са се насочили към Chevrolet, 55% са се върнали към бензина, 37% са избрали друг електромобил, а близо 8% са преминали на дизели. Най-вероятно това са недоволни собственици на пикапа Cybertruck, които са се насочили към дизелови Chevy Silverado.

Преминаването от Tesla към Ford показва подобни резултати – 50% от избягалите избират бензинови модели, 29% остават на електрически, 13% се насочват към хибриди, а 5% решават, че дизелът е отговорът. При BMW също нещата не са кой знае колко различни - 47% избират бензин, 42% преминават към електрически и 11% се спират на хибриди.

Повторните купувачи на електромобили губят инерция

Като цяло лоялността към електрическите превозни средства с батерии е спаднала до 58,7% през 2025, в сравнение с близо 68% преди две години, което сочи към по-широко забавяне на повторните покупки на електромобили. Традиционните модели с ДВГ все още имат най-висока лоялност от около 84%, въпреки че тази цифра постепенно намалява. Хибридите набират популярност, но продължават да изостават както от ДВГ, така и от EV.

За разлика от тях, лоялността се засилва сред купувачите на други електрически марки. Лоялността към типа гориво за електромобилите, които не са на Tesla, се е повишила до 46,4%, спрямо приблизително 45% през 2020, което предполага, че потребителите извън екосистемата на Tesla са по-ангажирани да останат електрически. Като цяло лоялността към марката електромобили също се подобри, като се повиши до 43,5% в сравнение с около 40% през 2021, подкрепена от вълна от по-конкурентни модели.

fallback
  • #54
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Абе Тесльо, откога повтарянето на очевидно безумни тесльофренски опорки се нарича "собствено мнение"? По-скоро е въпиюща липса на технически познания. Но ти дерзай, поне си забавен в заблудите си и особенно в хейта към Тойота.
  • #53
    . ( преди 2 месеца )
    Какво е МНЕНИЕТО ви за пазарния дял на електромобилите? ЩЕ РАСТЕ ЛИ В БЪДЕЩЕ ИЛИ МОДАТА ЩЕ ОТМИНЕ? Да докажем фактите, че нямате собствено мнение! По-добро от доказателство от това здраве му кажи
  • #52
    . ( преди 2 месеца )
    Едно е сигурно. Аз може да имам всичко, но вие със сигурност НЯМАТЕ ЛИЧНО МНЕНИЕ. Ако аз не си споделя мнението, ВИЕ НЯМА ДА ИМА КАКВО ДА МИСЛИТЕ, защото няма да знаете против какво сте.
  • #51
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Троти нети имал топки ама женски вътре в тялото.Върти си позицията като жена на рук.
  • #50
    Тротинетка енерджи ( преди 2 месеца )
    Яйцеклетки, споделям ви гениалния си план за доживотен доход от фотоволтаици и батерии, с който ще се пенсионирам. Да научите нещо тук. Имам инсталирани 2кВч соларни мощности, купувам 5кВч батерия, 2кВч зареждам от слънцето, 3кВч купувам на 1ст./Квч на обяд, вечер продавам на 48ст/кВч. Чиста печалба за дена ДВА ЛЕВА и ЕДНА СТОТИНКИ! Само да освободят пазара и съм се пенсионирал.
  • #49
    . ( преди 2 месеца )
    Броя на коментарите ми е правопропорционален на лъжите които сте изписали. Пък и беше написал бройките в статията за водорода. Щом на темата за водорода вече сложихме точката, има някаква Надежда да ви дойде акъла в главата и за батериите. Което всъщност отговаря и на въпроса за продажбите на Тесла - преди продажбите имаха 50% ръст, защото само Тесла имаше достъп до батерии, когато имаше НЕДОСТИГ , а цените им РАСТЯХА. Тогава Тесла имаше НАЙ-ДОБРИТЕ БАТЕРИИ. Е вече от това не е вярно.
  • #48
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За 1,5 милиона поръчки за Тесла Сайбъртрък нещо да кажеш.За Тесла Семи,който щеше да наводни света.
  • #47
    От 1 ( преди 2 месеца )
    Аз казах ли ви, че поне 50 коментара ще генерира чатидота? А е само средата на деня
  • #46
    . ( преди 2 месеца )
    Това ме навява на мисълта, че сте били ужасени Tesla да не вземе наистина да продава по 20 милиона, въпреки че ви казах многократно, че това е невъзможно. Но не по причината която ВЯРВАХТЕ - че е невъзможно да се построят толкова заводи до 2030. Още през 2019 ви казах, че ограничението ЩЕ Е В ТЪРСЕНЕТО, а не в производството. ФАКТ КОЙТО МОГА ДА ДОКАЖА С ЦИТАТИ. Точно както и фактът, че ДОРИ ТЕСЛА ДА ФАЛИРА, клиентите ще продължат да търсят електромобили. Кутията на Пандора е отворена.
  • #45
    . ( преди 2 месеца )
    Вярно е че аз обърках отговора на въпроса който ви задавах от 2019 година, когато блъскахте чело в земята че е физически невъзможно Тесла да продаде половин милион през 2020, защото това вече били много бройки и геометричната прогресия вече няма как да работи. Тогава очаквах 50% ръст на Тесла да започне през 2025 когато влезе в сила евро 7. Е много неща се промениха от тогава и аз не познах, но ПОНЕ ИМАХ МНЕНИЕ И ТОПКИ ДА ГО СПОДЕЛЯ, за разлика от вас
fallback
Последни