fallback

Най-абсурдната тенденция на пазара: Собственици сменят Tesla за... дизели

Остарялата гама и действията на Илон Мъск са основните фактори за промяната

Не много отдавна традиционните автомобилни производители се бореха да бъдат в крак с Tesla, тъй като все повече купувачи оставиха своите автомобили, задвижвани с ДВГ, за да ги заменят с електрическата гама на калифорнийската марка. Сега обаче нещата се променят, като лоялността към Tesla не само спада значително, като потребителите не само се насочват към конкурентни марки, но в някои случи изоставят електромобилите заради дизелови модели на Chevrolet и Ford.

Новото проучване на S&P Global показва, че през второто тримесечие на 2025 лоялността към марката на Tesla в САЩ е спаднала с 9,4% спрямо предходната година, достигайки 58,1%. Тази цифра поставя компанията зад Ford с 59,6%, въпреки че остава малко пред Chevrolet с 58%, Toyota с 57,3%, Honda с 54,9% и Mercedes-Benz с 54,2%.

Проблеми със стареенето и имиджа

Според S&P Global нивата на лоялност в Tesla започва да спада по-рано тази година, отчасти поради остаряващата гама и зависимостта само от два автомобила, продавани в голям обем - Model 3 и Model Y. И двата бяха актуализирани, но все пак са на години. И купувачите се изкушават от конкуренти марки, тъй като те предлага по-голям избор.

Проблем се оказват и политическите наклонности на шефа на компанията Илон Мъск, като продължават да отблъскват много собственици. Затова анализаторите подчертават, че спадът на Tesla не е просто отхвърляне на електрическите автомобили, а по-скоро отражение на купувачите, мигриращи към марки, предлагащи по-разнообразни гами и избор на оборудване. И от това печелят най-вече BMW, Mercedes-Benz и Toyota.

Преминаване към други горива, включително дизели

От тези, които напускат Tesla, 68,9% са избрали друг електромобил като следващо превозно средство през първата половина на тази година, което е спад от пика в средата на 2023. Останалите 31,1% са сменили видовете задвижване, като 28,2% са преминали към хибриди. А най-странно изглежда решението на 2,9%, които са избрали дизелови модели – доста необичаен ход за бивши собственици на електромобили.

Други интересни открития от проучването показват, че когато бившите собственици на Tesla са се насочили към Chevrolet, 55% са се върнали към бензина, 37% са избрали друг електромобил, а близо 8% са преминали на дизели. Най-вероятно това са недоволни собственици на пикапа Cybertruck, които са се насочили към дизелови Chevy Silverado.

Преминаването от Tesla към Ford показва подобни резултати – 50% от избягалите избират бензинови модели, 29% остават на електрически, 13% се насочват към хибриди, а 5% решават, че дизелът е отговорът. При BMW също нещата не са кой знае колко различни - 47% избират бензин, 42% преминават към електрически и 11% се спират на хибриди.

Повторните купувачи на електромобили губят инерция

Като цяло лоялността към електрическите превозни средства с батерии е спаднала до 58,7% през 2025, в сравнение с близо 68% преди две години, което сочи към по-широко забавяне на повторните покупки на електромобили. Традиционните модели с ДВГ все още имат най-висока лоялност от около 84%, въпреки че тази цифра постепенно намалява. Хибридите набират популярност, но продължават да изостават както от ДВГ, така и от EV.

За разлика от тях, лоялността се засилва сред купувачите на други електрически марки. Лоялността към типа гориво за електромобилите, които не са на Tesla, се е повишила до 46,4%, спрямо приблизително 45% през 2020, което предполага, че потребителите извън екосистемата на Tesla са по-ангажирани да останат електрически. Като цяло лоялността към марката електромобили също се подобри, като се повиши до 43,5% в сравнение с около 40% през 2021, подкрепена от вълна от по-конкурентни модели.

fallback
  • #64
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хайде точка, можеш до 100 коментара! Вярваме в теб
  • #63
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ооо, значи ти вярваш, че ще настъпи бъдеще, което не харесваш и не искаш да настъпи, но със зъби и нокти защитаваш, пяна ти хвърчи от устата, че това е единственото възможно бъдеще и то няма как да не настъпи. Но заради нас и само заради нас, не искаш това бъдеще да настъпи? Ти си шизофреник. В Германия масови човек го бърка много по-малко, че плаща 0,40EUR/kWh,от колкото в България,че плаща 0,17EUR.Виждал съм сметки на приятели за ток и отопление там и са по-ниски от сметката на 3стаен тук!
  • #62
    анонимен ( преди 2 месеца )
    радиоточката няма спиране даже не разбрях какво е заглавието на статията
  • #61
    . ( преди 2 месеца )
    И колко пъти да ви казвам да внимавате какво си пожелавате, ЗА ДА НЕ СЕ СЛУЧИ. АЗ НЕ ЖЕЛАЯ СМЕТКАТА ЗА БАТЕРИИ ДА МИ ИЗЛИЗА. Моля се дълги години да не ми излиза за разлика от вас. Вие когато хванете златната рибка, единственото ви желание е да умре магарето на съседът. Не е важно вие да сте добре А съседа да е зле. Осъзнаваш ли че в Германия от години им излиза сметката за батериите, ЗАЩОТО ЦЕНАТА НА ТОКА(таксите и данъците) Е АБСУРДНО ВИСОКА . Това ли желаеш? Високи цени на тока?
  • #60
    . ( преди 2 месеца )
    До 62. Така е. Никога не съм отричал успехите на някой футболен отбор само защото аз не играя в него или пък съм фен на някой друг отбор. А вие през цялото време това правите МРАЗИТЕ МРАЗИТЕ МРАЗИТЕ ОБИЖДАТЕ МРАЗИТЕ ОБИЖДАТЕ МРАЗИТЕ ОБИЖДАТЕ И ПАК МРАЗИТЕ
  • #59
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Никога кола на ток, а още по-малко пушещ дизеляк няма нормален човек който да кара друго освен бензин.
  • #58
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да, и ти продължаваш да караш дизел и да плаща ток на ЕРПетата, щото все още ти бил евтин. Да, слънцето пече, дела на елктричките расте, заради идващите забрани. Но ти не си част от това. Ти си просто страничен наблюдател, сеирджия. Толкова вярваш в това което вярваш, че те е страх да си част от него, за да не се набуташ. Обикновен, типичен, форумен многознайко. Много писане, нула действия. Хората се накараха на електрички и им омръзнаха, докато ти ги хвалиш, без да си ги пробвал даже.
  • #57
    . ( преди 2 месеца )
    До 58. Така е, осъзнавам го че нито аз нито фактите нито математиката нито физиката са някакъв фактор за вас, затова им се подигравате, а слънцето продължава да си пече и да произвежда евтина енергия дори в момента, пазарният дял на електромобилите расте. В момента се зареждат 500 мегавата в батерии, които довечера да ти продават ток на 70 стотинки на киловатчас. Водородни станции затварят по цял свят, но вие повтаряте мантрите на Toyota за максимум 30% дял на електромобили и водородно бъдеще
  • #56
    . ( преди 2 месеца )
    Какво е МНЕНИЕТО ви за пазарния дял на електромобилите? ЩЕ РАСТЕ ЛИ В БЪДЕЩЕ ИЛИ МОДАТА ЩЕ ОТМИНЕ? Да докажем фактите, че нямате собствено мнение! По-добро от доказателство от това здраве му кажи
  • #55
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ти наистина си мислиш, че си някакъв фактор за нещо? Нали знаеш за мнението? То е като гъзъ, всеки го има, но не е хубаво да го показваш на всякъде. Всички се бъзикат с теб, не го ли осъзнаваш? Ти си като онези слабо развитите, дето едно време са ги мъкнели по селските панаири за сеир. Но при теб не е "като" ти си такъв. Просто днешното общество не приема добре в живия живот да се гавриш с такива. Затова се гаврят с теб тук. Както тук ти се правиш на велик, а в живота си мишка. Толкова е просто
fallback
Последни